Stcrt. 2003, 238, datum inwerkingtreding 11-12-2003, bevat een wijziging met terugwerkende
kracht van dit artikel. Deze wijziging werkt terug tot en met 01-01-2003.
Indienen van de aanvraag
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
1 Een aanvraag om meer of minder uren te werken als bedoeld in artikel 2 of 3 wordt
bij het bevoegd gezag ingediend. Aanvragen voor het lopende kalenderjaar die zijn
ingediend na 31 oktober van dat kalenderjaar worden niet meer in behandeling genomen.
2 De aanvraag gebeurt met behulp van het formulier, dat wordt afgedrukt met behulp van
de programmatuur die op Justitienet beschikbaar is voor alle medewerkers.
3 De aanvraag geeft aan voor welk aantal hele uren de medewerker meer of minder wil
werken en voor welke periode, in hele maanden, de afspraak moet gelden. Het bevoegd
gezag kan nadere regels stellen betreffende het indienen van de aanvraag.
4 De medewerker kan vanaf 1 oktober van het lopende kalenderjaar een aanvraag indienen
om meer of minder uren te werken, zoals bedoeld in artikel 2 of 3, vanaf 1 januari
van het daaropvolgende kalenderjaar. De aanvraag moet in dat geval voor 22 november
van het lopende kalenderjaar zijn ingediend.