Hoofdstuk 2 . Tarieven certificaten geklasseerde schepen volgens het geharmoniseerde
systeem van onderzoek en certificering
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Artikel 2
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor het onderzoek van geklasseerde passagiersschepen en de verdere werkzaamheden
nodig voor de eerste afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem
van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande
tabel:
Scheepstype
|
Tonnage tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Passagiersschip
|
€ 22.666
|
€ 30.762
|
€ 47.324
|
€ 66.492
|
€ 106.926
|
Artikel 3
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
In afwijking van artikel 2 is voor de daar bedoelde werkzaamheden en het daar bedoelde onderzoek van schepen
die reeds eerder aan een dergelijk onderzoek onderworpen zijn geweest, het tarief
verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype
|
Tonnage tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Passagiersschip
|
€ 5.880
|
€ 6.203
|
€ 9.641
|
€ 12.198
|
€ 25.378
|
Artikel 4
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor het onderzoek van geklasseerde passagiersschepen en de verdere werkzaamheden
nodig voor de afgifte van certificaten vanwege de verbouwing van die schepen, volgens
het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd,
genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype
|
Tonnage tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Passagiersschip
|
€ 5.880
|
€ 6.203
|
€ 9.641
|
€ 12.198
|
€ 25.378
|
Artikel 5
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor het onderzoek van geklasseerde passagiersschepen en de verdere werkzaamheden
nodig voor de hernieuwde afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem
van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande
tabel:
Scheepstype
|
Tonnage tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Passagiersschip
|
€ 2.940
|
€ 3.102
|
€ 4.821
|
€ 6.099
|
€ 12.689
|
Artikel 6
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
-
1 Voor het onderzoek en de verdere werkzaamheden, nodig voor de afgifte van certificaten,
korte tijd of direct na de nieuwbouwoplevering van geklasseerde passagiersschepen,
welke overgaan van buitenlandse naar Nederlandse vlag, is het tarief verschuldigd,
genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype
|
Tonnage tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Passagiersschip
|
€ 14.273
|
€ 18.483
|
€ 28.437
|
€ 39.345
|
€ 66.152
|
Artikel 7
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor het onderzoek van geklasseerde vracht- en tankschepen en de verdere werkzaamheden
nodig voor de eerste afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem
van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande
tabel:
Scheepstype
|
Tonnage tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Vrachtschip
|
€ 8.485
|
€ 14.201
|
€ 17.946
|
€ 23.430
|
Olietanker
|
€ 12.556
|
€ 17.990
|
€ 21.084
|
€ 26.166
|
Chemicaliëntanker
|
€ 16.820
|
€ 23.099
|
€ 26.233
|
€ 32.777
|
Olie/chemicaliëntanker
|
€ 16.555
|
€ 23.253
|
€ 26.387
|
€ 31.661
|
Gastanker
|
€ 17.660
|
€ 24.779
|
€ 27.913
|
€ 34.457
|
Artikel 8
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
In afwijking van artikel 6 is voor de daar bedoelde werkzaamheden en het daar bedoelde onderzoek van schepen
die reeds eerder aan een dergelijk onderzoek onderworpen zijn geweest, het tarief
verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype
|
Tonnage tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Vrachtschip
|
€ 3.118
|
€ 3.475
|
€ 3.727
|
€ 4.046
|
Olietanker
|
€ 3.292
|
€ 3.740
|
€ 3.979
|
€ 4.176
|
Chemicaliëntanker
|
€ 4.798
|
€ 5.191
|
€ 5.359
|
€ 5.985
|
Olie/chemicaliëntanker
|
€ 4.620
|
€ 5.136
|
€ 5.768
|
€ 6.008
|
Gastanker
|
€ 4.716
|
€ 5.191
|
€ 5.443
|
€ 5.985
|
Artikel 9
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor het onderzoek van geklasseerde vracht- en tankschepen en de verdere werkzaamheden
nodig voor de afgifte van certificaten vanwege de verbouwing van die schepen, volgens
het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd,
genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype
|
Tonnage tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Vrachtschip
|
€ 3.118
|
€ 3.475
|
€ 3.727
|
€ 4.046
|
Olietanker
|
€ 3.292
|
€ 3.740
|
€ 3.979
|
€ 4.176
|
Chemicaliëntanker
|
€ 4.798
|
€ 5.191
|
€ 5.359
|
€ 5.985
|
Olie/chemicaliëntanker
|
€ 4.620
|
€ 5.136
|
€ 5.768
|
€ 6.008
|
Gastanker
|
€ 4.716
|
€ 5.191
|
€ 5.443
|
€ 5.985
|
Artikel 10
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor het onderzoek van geklasseerde vracht- en tankschepen en de verdere werkzaamheden
nodig voor de hernieuwde afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem
van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande
tabel:
Scheepstype
|
Tonnage tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Vrachtschip
|
€ 1.559
|
€ 1.738
|
€ 1.864
|
€ 2.024
|
Olietanker
|
€ 1.646
|
€ 1.870
|
€ 1.990
|
€ 2.089
|
Chemicaliëntanker
|
€ 2.399
|
€ 2.596
|
€ 2.680
|
€ 2.993
|
Olie/chemicaliëntanker
|
€ 2.310
|
€ 2.569
|
€ 2.885
|
€ 3.004
|
Gastanker
|
€ 2.358
|
€ 2.596
|
€ 2.722
|
€ 2.993
|
Artikel 11
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
-
1 Voor het onderzoek en de verdere werkzaamheden, nodig voor de afgifte van certificaten,
korte tijd of direct na de nieuwbouwoplevering van geklasseerde vrachtschepen en tankschepen,
welke overgaan van buitenlandse naar Nederlandse vlag, is het tarief verschuldigd,
genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype
|
Tonnage tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Vrachtschip
|
€ 5.802
|
€ 8.838
|
€ 10.837
|
€ 13.738
|
Olietanker
|
€ 7.924
|
€ 10.865
|
€ 12.532
|
€ 15.171
|
Chemicaliëntanker
|
€ 10.809
|
€ 14.145
|
€ 15.796
|
€ 19.381
|
Olie/chemicaliëntanker
|
€ 10.587
|
€ 14.195
|
€ 16.078
|
€ 18.834
|
Gastanker
|
€ 11.188
|
€ 14.985
|
€ 16.678
|
€ 20.221
|
Artikel 12
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor het onderzoek van geklasseerd aannemersmateriaal en de verdere werkzaamheden
nodig voor de eerste afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem
van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande
tabel:
Scheepstype
|
Tonnage tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Aannemersmateriaal
|
|
|
|
|
|
met voortstuwing
|
€ 6.445
|
€ 8.524
|
€ 13.575
|
€ 18.713
|
€ 23.623
|
Aannemersmateriaal
|
|
|
|
|
|
zonder voortstuwing
|
€ 1.351
|
€ 1.932
|
€ 2.195
|
€ 2.217
|
€ 2.347
|
Artikel 13
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
In afwijking van artikel 12 is voor de daar bedoelde werkzaamheden en het daar bedoelde onderzoek van geklasseerd
aannemersmateriaal dat reeds eerder aan een dergelijk onderzoek onderworpen is geweest,
het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype
|
Tonnage tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Aannemersmateriaal
|
|
|
|
|
|
met voortstuwing
|
€ 2.473
|
€ 3.202
|
€ 3.559
|
€ 3.893
|
€ 4.105
|
Aannemersmateriaal
|
|
|
|
|
|
zonder voortstuwing
|
€ 835
|
€ 1.138
|
€ 1.138
|
€ 1.138
|
€ 1.251
|
Artikel 14
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor het onderzoek van geklasseerd aannemersmateriaal en de verdere werkzaamheden
nodig voor de afgifte van certificaten vanwege de verbouwing van dat materiaal, volgens
het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd,
genoemd in onderstaande tabel:
Scheepstype
|
Tonnage tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Aannemersmateriaal
|
|
|
|
|
|
met voortstuwing
|
€ 2.473
|
€ 3.202
|
€ 3.559
|
€ 3.893
|
€ 4.105
|
Aannemersmateriaal
|
|
|
|
|
|
zonder voortstuwing
|
€ 835
|
€ 1.138
|
€ 1.138
|
€ 1.138
|
€ 1.251
|
Artikel 15
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor het onderzoek van geklasseerd aannemersmateriaal en de verdere werkzaamheden
nodig voor de hernieuwde afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem
van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande
tabel:
Scheepstype
|
Tonnage tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Aannemersmateriaal
|
|
|
|
|
|
met voortstuwing
|
€ 1.237
|
€ 1.601
|
€ 1.780
|
€ 1.947
|
€ 2.053
|
Aannemersmateriaal
|
|
|
|
|
|
zonder voortstuwing
|
€ 418
|
€ 569
|
€ 569
|
€ 569
|
€ 626
|
Artikel 16
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
-
1 Voor het onderzoek en de verdere werkzaamheden, nodig voor de afgifte van certificaten,
korte tijd of direct na de nieuwbouw oplevering van geklasseerd aannemersmateriaal,
dat overgaat van buitenlandse naar Nederlandse vlag, is het tarief verschuldigd, genoemd
in onderstaande tabel:
Scheepstype
|
Tonnage tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Aannemersmateriaal
|
|
|
|
|
|
met voortstuwing
|
€ 4.459
|
€ 5.863
|
€ 8.567
|
€ 11.303
|
€ 13.864
|
Aannemersmateriaal
|
|
|
|
|
|
zonder voortstuwing
|
€ 1.093
|
€ 1.535
|
€ 1.666
|
€ 1.677
|
€ 1.799
|
Artikel 17
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor het onderzoek van geklasseerde schepen, geen passagiersschepen, vracht- en tankschepen
of aannemersmateriaal zijnde, en de verdere werkzaamheden nodig voor de eerste afgifte
van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering,
is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
|
Tonnage/lengte
|
Scheepstype
|
tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
vanaf 2000 GT
|
tot 24 meter
|
vanaf 24 meter
|
Supply- en supportschip
|
€ 8.342
|
€ 9.779
|
€ 11.113
|
|
|
Special purpose schip
|
€ 9.166
|
€ 12.139
|
€ 17.131
|
|
|
MODU met voortstuwing
|
€ 10.846
|
€ 16.550
|
€ 25.531
|
|
|
MODU zonder voortstuwing
|
€ 4.038
|
€ 5.785
|
€ 6.092
|
|
|
Hotelplatform
|
€ 3.614
|
€ 5.362
|
€ 6.097
|
|
|
Sleepboot
|
|
|
|
€ 5.621
|
€ 7.528
|
Personentender
|
|
|
|
€ 6.041
|
€ 7.949
|
Patrouille-, peil- en meetvaartuig
|
|
|
|
€ 5.386
|
€ 7.544
|
|
|
Artikel 18
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
In afwijking van artikel 14 is voor de daar bedoelde werkzaamheden en het daar bedoelde onderzoek van schepen
die reeds eerder aan een dergelijk onderzoek onderworpen zijn geweest, het tarief
verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
|
Tonnage/lengte
|
Scheepstype
|
tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
vanaf 2000 GT
|
tot 24 meter
|
vanaf 24 meter
|
Supply- en supportschip
|
€ 2.350
|
€ 3.103
|
€ 3.292
|
|
|
Special purpose schip
|
€ 2.350
|
€ 3.103
|
€ 3.292
|
|
|
MODU met voortstuwing
|
€ 2.767
|
€ 3.857
|
€ 4.382
|
|
|
MODU zonder voortstuwing
|
€ 2.255
|
€ 3.290
|
€ 3.813
|
|
|
Hotelplatform
|
€ 1.904
|
€ 2.769
|
€ 3.040
|
|
|
Sleepboot
|
|
|
|
€ 2.347
|
€ 2.818
|
Personentender
|
|
|
|
€ 1.844
|
€ 2.314
|
Patrouille-, peil- en meetvaartuig
|
|
|
|
€ 1.844
|
€ 2.314
|
|
|
Artikel 19
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor het onderzoek van geklasseerde schepen, geen passagiersschepen, vracht- en tankschepen
of aannemersmateriaal zijnde, en de verdere werkzaamheden nodig voor de hernieuwde
afgifte van certificaten, vanwege de verbouwing van die schepen, volgens het geharmoniseerde
systeem van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande
tabel:
|
Tonnage/lengte
|
Scheepstype
|
tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
vanaf 2000 GT
|
tot 24 meter
|
vanaf 24 meter
|
Supply- en supportschip
|
€ 2.350
|
€ 3.103
|
€ 3.292
|
|
|
Special purpose schip
|
€ 2.350
|
€ 3.103
|
€ 3.292
|
|
|
MODU met voortstuwing
|
€ 2.767
|
€ 3.857
|
€ 4.382
|
|
|
MODU zonder voortstuwing
|
€ 2.255
|
€ 3.290
|
€ 3.813
|
|
|
Hotelplatform
|
€ 1.904
|
€ 2.769
|
€ 3.040
|
|
|
Sleepboot
|
|
|
|
€ 2.347
|
€ 2.818
|
Personentender
|
|
|
|
€ 1.844
|
€ 2.314
|
Patrouille-, peil- en meetvaartuig
|
|
|
|
€ 1.844
|
€ 2.314
|
|
|
Artikel 20
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor het onderzoek van geklasseerde schepen, geen passagiersschepen, vracht- en tankschepen
of aannemersmateriaal zijnde, en de verdere werkzaamheden nodig voor de hernieuwde
afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering,
is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
|
Tonnage/lengte
|
Scheepstype
|
tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
vanaf 2000 GT
|
tot 24 meter
|
vanaf 24 meter
|
Supply- en supportschip
|
€ 1.175
|
€ 1.551
|
€ 1.646
|
|
|
Special purpose schip
|
€ 1.175
|
€ 1.551
|
€ 1.646
|
|
|
MODU met voortstuwing
|
€ 1.384
|
€ 1.929
|
€ 2.191
|
|
|
MODU zonder voortstuwing
|
€ 1.128
|
€ 1.645
|
€ 1.907
|
|
|
Hotelplatform
|
€ 952
|
€ 1.385
|
€ 1.521
|
|
|
Sleepboot
|
|
|
|
€ 1.174
|
€ 1.409
|
Personentender
|
|
|
|
€ 922
|
€ 1.157
|
Patrouille-, peil- en meetvaartuig
|
|
|
|
€ 922
|
€ 1.157
|
|
|
Artikel 21
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
-
1 Voor het onderzoek en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van certificaten,
korte tijd of direct na de nieuwbouwoplevering van geklasseerde schepen, geen passagiersschepen,
vracht -en tankschepen of aannemersmateriaal zijnde, welke overgaan van buitenlandse
naar Nederlandse vlag, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
|
Tonnage/lengte
|
Scheepstype
|
tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
vanaf 2000 GT
|
tot 24 meter
|
vanaf 24 meter
|
Supply- en supportschip
|
€ 5.346
|
€ 6.441
|
€ 7.203
|
|
|
Special purpose schip
|
€ 5.758
|
€ 7.621
|
€ 10.211
|
|
|
MODU met voortstuwing
|
€ 6.807
|
€ 10.203
|
€ 14.957
|
|
|
MODU zonder voortstuwing
|
€ 3.146
|
€ 4.538
|
€ 4.952
|
|
|
Hotelplatform
|
€ 2.759
|
€ 4.066
|
€ 4.569
|
|
|
Sleepboot
|
|
|
|
€ 3.984
|
€ 5.173
|
Personentender
|
|
|
|
€ 3.942
|
€ 5.131
|
Patrouille-, peil- en meetvaartuig
|
|
|
|
€ 3.615
|
€ 4.929
|
|
|
Artikel 22
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Artikel 23
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
-
1 Voor het onderzoek van geklasseerde bestaande schepen en de verdere werkzaamheden
nodig voor de eerste afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem
van onderzoek en certificering, is een toeslag van 100% van de in deze regeling genoemde
tarieven voor de hernieuwde afgifte van certificaten verschuldigd.
Artikel 24
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Indien een scheepstype niet is opgenomen in een van de genoemde artikelen wordt door
het Hoofd van de Scheepvaartinspectie het tarief gebaseerd op het tarief van het scheepstype
dat hiermee het meest overeenkomt.
Artikel 25
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
-
2 Indien het onderzoek van een radio-installatie aan boord van een in Nederland thuis
behorend schip geheel of gedeeltelijk in het buitenland plaatsvindt, is onverminderd
de artikelen 47 en 48 een toeslag verschuldigd van 25% van het desbetreffende tarief, genoemd in het eerste
lid.
-
4 Voor zeilende passagiersschepen met een lengte van 40 meter of minder en met een maximale
capaciteit voor 36 passagiers gelden de tarieven als vermeld onder het eerste lid,
met uitzondering van onderdeel b, waarvoor een tarief geldt van € 213,21.
Hoofdstuk 3 . Tarieven certificaten niet-geklasseerde schepen volgens het geharmoniseerde
systeem van onderzoek en certificering
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Artikel 26
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor het onderzoek van niet-geklasseerde schepen en de verdere werkzaamheden nodig
voor de hernieuwde afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van
onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
|
Tonnage/lengte
|
Scheepstype
|
tot 500 GT
|
vanaf 500 GT
|
tot 24 meter
|
vanaf 24 meter
|
Vrachtschip
|
€ 3.248
|
€ 4.483
|
|
|
Aannemersmateriaal met voortstuwing
|
€ 3.668
|
€ 4.903
|
|
|
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing
|
€ 1.992
|
€ 2.955
|
|
|
Supply- en supportschip
|
€ 3.145
|
€ 4.475
|
|
|
Sleepboot
|
|
|
€ 2.405
|
€ 3.298
|
Personentender
|
|
|
€ 2.238
|
€ 3.130
|
Patrouille-, peil- en meetvaartuig
|
|
|
€ 2.136
|
€ 3.046
|
|
|
Artikel 27
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor het onderzoek van niet-geklasseerde schepen en de verdere werkzaamheden nodig
voor het viseren van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek
en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
|
Tonnage/lengte
|
Scheepstype
|
tot 500 GT
|
vanaf 500 GT
|
tot 24 meter
|
vanaf 24 meter
|
Vrachtschip
|
€ 582
|
€ 957
|
|
|
Aannemersmateriaal met voortstuwing
|
€ 624
|
€ 999
|
|
|
Aannemersmateriaal zonder voortstuwing
|
€ 363
|
€ 721
|
|
|
Supply- en supportschip
|
€ 582
|
€ 957
|
|
|
Sleepboot
|
|
|
€ 512
|
€ 706
|
Personentender
|
|
|
€ 455
|
€ 653
|
Patrouille-, peil- en meetvaartuig
|
|
|
€ 455
|
€ 653
|
|
|
Artikel 28
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor het tussentijds onderzoek van de romp aan de buitenzijde van niet-geklasseerde
schepen nodig voor het viseren van het certificaat van deugdelijkheid of het veiligheidscertificaat,
volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is een tarief
verschuldigd van € 560.
Artikel 29
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
-
2 Indien het onderzoek van een radio-installatie aan boord van een in Nederland thuis
behorend schip geheel of gedeeltelijk in het buitenland plaatsvindt, is onverminderd
de artikelen 47 en 48 een toeslag verschuldigd van 25% van het desbetreffende tarief, genoemd in het eerste
lid.
-
4 Voor zeilende passagiersschepen met een lengte 40 meter of minder en met maximale
capaciteit voor 36 passagiers gelden de tarieven als vermeld onder het eerste lid,
met uitzondering van onderdeel b, waarvoor een tarief geldt van € 213,21.
Hoofdstuk 4 . Tarieven overige documenten
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Artikel 30
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
-
1 Voor het onderzoek van schepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van
een vergunning krachtens artikel 2bis van de Schepenwet, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Tonnage/lengte
|
zonder voortstuwing
|
met voortstuwing
|
|
|
|
tot 24 meter
|
€ 384
|
€ 477
|
tot 500 GT
|
€ 426
|
€ 615
|
500 tot 2000 GT
|
€ 457
|
€ 697
|
2000 tot 6000 GT
|
€ 478
|
€ 760
|
6000 tot 9000 GT
|
€ 492
|
€ 858
|
vanaf 9000 GT
|
€ 534
|
€ 900
|
-
2 Geen tarief is verschuldigd indien het een vergunning betreft, uitsluitend bestemd
voor het maken van een proefvaart dan wel het ondernemen van een reis uit een haven
in Nederland, in beide gevallen met de bedoeling het schip gereed te maken voor het
verkrijgen van een certificaat van deugdelijkheid.
Artikel 31
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor het onderzoek van schepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van
een certificaat van ontheffing als bedoeld in artikel 17 van het Schepenbesluit 1965, is een tarief verschuldigd van € 389.
Artikel 32
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor het onderzoek aan boord en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van
een verklaring, waaruit blijkt dat het schip voldoet aan de voorschriften voor het
vervoer van graan, bedoeld in artikel 128 van het Schepenbesluit 1965, is een tarief verschuldigd van € 389.
Artikel 33
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor het onderzoek aan boord en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van
een verklaring, waaruit blijkt dat het schip voldoet aan de voorschriften voor het
vervoer van gevaarlijke stoffen, bedoeld in de artikelen 130 tot en met 130h, van het Schepenbesluit 1965, is een tarief verschuldigd van € 389
Artikel 34
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor het onderzoek en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte of de tussentijdse
visering van het certificaat van geschiktheid voor het vervoer en het behandelen van
beperkte hoeveelheden gevaarlijke en schadelijke vloeistoffen in bulk aan boord van
offshore support vessels, is het volgende tarief verschuldigd:
-
a. voor de eerste afgifte € 594;
-
b. voor de hernieuwde afgifte € 405;
-
c. voor de tussentijdse visering € 338.
Artikel 35
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
-
1 Voor het onderzoek en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van het diploma
als sloepsgast, bedoeld in artikel 1 bij bijlage XXII van het Schepenbesluit 1965, is een tarief verschuldigd van € 109.
-
3 Indien het onderzoek, bedoeld in het eerste lid, niet leidt tot afgifte van een diploma
als sloepsgast, is een tarief verschuldigd van € 103.
Artikel 36
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
-
1 Voor het onderzoek en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van een verklaring
omtrent de bekendheid met de werktuiglijke installatie aan boord van schepen als bedoeld
in artikel 112, eerste lid, van het Schepenbesluit 1965, is een tarief verschuldigd van € 328.
-
3 Indien het onderzoek, bedoeld in het eerste lid, niet leidt tot de afgifte van een
verklaring als bedoeld in het eerste lid, is een tarief verschuldigd van € 304.
Artikel 37
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor een verzoek aan een buitenlandse autoriteit tot afgifte van certificaten als
bedoeld in artikel 6, eerste lid, van de Schepenwet, is een tarief verschuldigd van € 100.
Artikel 38
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
-
2 Voor de werkzaamheden nodig voor het verstrekken van een extra exemplaar, een tussentijdse
vervanging of een verlenging van een document als bedoeld in deze regeling, alsmede
voor de afgifte van een document, met uitzondering van het document, bedoeld in artikel 37, zonder dat hiervoor een onderzoek aan boord plaatsvindt, is een tarief verschuldigd
van € 175.
-
3 Indien ten behoeve van een schip tegelijkertijd meerdere documenten als bedoeld in
het tweede lid worden verstrekt, zonder dat hiervoor een onderzoek aan boord plaatsvindt,
is voor elk volgend document een tarief verschuldigd van € 112.
Artikel 39
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Indien de werkzaamheden ten behoeve van de afgifte van een document als bedoeld in
deze regeling, met uitzondering van de documenten, bedoeld in de artikelen 36, 37 en 42, buiten toedoen van de ambtenaren van de Scheepvaartinspectie niet leiden tot de
afgifte van dat document, is het volgende tarief verschuldigd:
Artikel 40
[Regeling vervallen per 01-01-2004]
Voor werkzaamheden voortvloeiende uit het bepaalde bij of krachtens de Schepenwet, die niet op grond van een van de artikelen van deze regeling in rekening worden
gebracht, is een tarief verschuldigd van € 83 per uur per ambtenaar.