Bijlage 1. bij de Regeling mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2003
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
Aangelegenheden op het terrein van Personeel & Organisatie welke op grond van
artikel 3, onderdeel a, voorbehouden zijn aan de directeur-generaal en de plaatsvervangend directeur-generaal
1. Rechtspositie en arbeidsvoorwaarden
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
Aan de directeur-generaal en de plaatsvervangend directeur-generaal is voorbehouden
de besluitvorming op basis van de volgende artikelen van het Algemeen Rijksambtenarenreglement:
- 34: inzake het verlenen van buitengewoon verlof van lange duur om andere redenen dan
uitsluitend in het persoonlijk belang;
- 34e: inzake het verlenen van ontslag bij niet hervatten van de werkzaamheden na afloop
van buitengewoon verlof van lange duur;
- 49q: inzake het anticiperen op een reorganisatie en het aanwijzen van pré-herplaatsingskandidaten;
- 94a: inzake het verlenen van ontslag met aanspraak op FPU-uitkering;
- 96: inzake het verlenen van ontslag op grond van reorganisatie indien dit wordt verleend
met recht op werkloosheidsuitkering en bovenwettelijke werkloosheidsuitkering;
- 96a: inzake het verlenen van ontslag op grond van verplaatsing van de dienst indien dit
wordt verleend met recht op werkloosheidsuitkering en bovenwettelijke werkloosheidsuitkering;
- 96b: inzake het verlenen van ontslag in verband met bijzondere functieaanvaarding;
- 98a: inzake het verlenen van eervol ontslag na mislukte herplaatsing.
In artikel 3 van deze Regeling is opgenomen `met inachtneming van de Regeling taken en bevoegdheden VROM 2002'. Voor alle duidelijkheid volgt hieronder een opsomming van de artikelen van het
Algemeen Rijksambtenarenreglement, waarvan de toepassing aan de Centrale Sector is voorbehouden.
- 9 en 9a: inzake het aanvragen van een antecedentenonderzoek;
- 14: inzake inhouding van bezoldiging in verband met opzettelijke nalatigheid om dienst
te verrichten;
- 41: inzake het vervallen van de aanspraak op betaling van bezoldiging;
- 57 lid 2 sub b: inzake de verplichting een andere betrekking te aanvaarden (verplichte overplaatsing);
- 66: inzake vergoeding van door de dienst geleden schade;
- 77: inzake ontzeggen van de toegang tot dienstlokalen, dienstgebouwen of het werk;
- 80 t/m 84: inzake disciplinaire straffen;
- 90 t/m 92: inzake schorsing;
- 96: inzake het verlenen van ontslag op grond van reorganisatie indien dit wordt verleend
zonder recht op werkloosheidsuitkering en bovenwettelijke werkloosheidsuitkering;
- 98 lid sub g: inzake het verlenen van ontslag wegens onbekwaamheid of ongeschiktheid anders dan
op grond van ziels- of lichaamsgebreken;
- 99: inzake het verlenen van ontslag wegens onverenigbaarheid van karakters.
2. Representatiekostenvergoeding
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
Aan de directeur-generaal en de plaatsvervangend directeur-generaal is voorbehouden
het beslissen omtrent de toekenning van een representatiekostenvergoeding.
3. Indelen hogere salarisschaal
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
Aan de directeur-generaal en de plaatsvervangend directeur-generaal is voorbehouden
het beslissen over het indelen van een personeelslid in een hogere salarisschaal dan
die welke krachtens de vastgestelde formatie geldt voor de door dit personeelslid
vervulde functie.
4. Financiële verplichtingen jegens functionarissen
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
Aan de directeur-generaal en de plaatsvervangend directeur-generaal is voorbehouden
het beslissen over het aangaan van (juridische) verplichtingen ten aanzien van functionarissen
die erop gericht zijn de medewerker aanspraak te verlenen op enige financiële tegemoetkoming,
schadeloosstelling, schadevergoeding of overigens enige geldelijke bijdrage te verlenen
anders dan waar personeelsleden volgens vast gebruik aanspraak op kunnen maken.
5. Buitenlandse dienstreizen
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
Aan de directeur-generaal en de plaatsvervangend directeur-generaal is voorbehouden
het beslissen omtrent deelname aan buitenlandse dienstreizen door functionarissen
van de Rijksgebouwendienst. De directeur-generaal is aan te merken als bevoegd gezag
in de zin van de aanvraagprocedure voor buitenlandse dienstreizen
6. Formatie
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
Aan de directeur-generaal en de plaatsvervangend directeur-generaal is voorbehouden
het beslissen over de vaststelling van de formatie van de Rijksgebouwendienst. Aan
de directeur-generaal en de plaatsvervangend directeur-generaal is eveneens voorbehouden
het beslissen over de vaststelling van alle functies binnen de Rijksgebouwendienst.
7. Blokkeren vacatures
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
Aan de directeur-generaal en de plaatsvervangend directeur-generaal is voorbehouden
het beslissen over het blokkeren van vacatures in bijzondere gevallen. Bij bijzondere
gevallen valt te denken aan herplaatsing van personeel en instroom van prioritaire
groepen.
8. Reorganisatie
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
1. Aan de directeur-generaal en de plaatsvervangend directeur-generaal is voorbehouden
het beslissen over de vaststelling van de structuur van de dienst en van de structuur
van de organisatieonderdelen van de Rijksgebouwendienst.
2. Aan de directeur-generaal en de plaatsvervangend directeur-generaal is tevens voorbehouden
het beslissen over de vaststelling van de overige fasen van het veranderingsproces
bij een directie- of stafafdelingoverstijgende organisatieverandering, dan wel bij
een organisatieverandering die gevolgen kan hebben voor overige organisatieonderdelen.
Bijlage 3. bij de Regeling mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2003
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
Directie Frontoffice
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
De directie Frontoffice denkt pro-actief mee met de klant en zorgt ervoor dat vroegtijdig
inzicht bestaat in de behoeften en wensen van de klant, zodat maatwerk kan worden
geleverd en de overige directies daarop kunnen inspelen. Het Frontoffice is het `gezicht'
van de Rijksgebouwendienst. Het onderhoudt contacten met de klant, draagt uit wat
de Rijksgebouwendienst te bieden heeft, verwerft opdrachten van de klant en ziet erop
toe dat de opdrachten conform de gemaakte afspraken worden uitgevoerd.
Taken van de directie Frontoffice:
• het organiseren van een netwerk van contacten bij de klanten, op alle relevante
niveaus, teneinde geïnformeerd te zijn en mee te denken over relevante ontwikkelingen
bij de klant en de klant te kunnen informeren over producten en diensten van de Rijksgebouwendienst;
• het opstellen van strategische plannen per klantgroep (account);
• het aanbieden (op grond van samen met de klant gespecificeerde vraag) van adequate,
marktconforme huisvestingsoplossingen gericht op de lange termijn;
• het opstellen en uitbrengen van offertes conform de wensen van de klant, daarbij
zorgdragen voor afstemming met de andere directies;
• het na akkoord van de klant overdragen van de werkzaamheden aan de overige directies;
• het verrichten van onderzoek naar klanttevredenheid;
• het verzorgen van de communicatie voor en de infolijn van de Rijksgebouwendienst.
Directie Vastgoed
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
De directie Vastgoed fungeert als economisch eigenaar en projectontwikkelaar. Zij
voert een pro-actief portefeuillemanagement vanuit een lange termijn visie op de vastgoedportefeuille.
Een diepgaand inzicht in (potentiële) ontwikkelingen bij klanten, lokale overheden
en markten is daarvoor de basis. Kansen in gebieden die voor de huisvesting van de
rijksdienst interessant zijn, worden tijdig onderkend en benut. Via innovatieve huisvestingsoplossingen
speelt de directie Vastgoed in op de behoeften van klanten, verhoogt zij de gebruikswaarde
van het vastgoed voor de klanten en verlengt daarmee de economische levensduur van
het vastgoed. Hierbij speelt zij in op de beleids- en bedrijfsstrategie van individuele
klanten en de rijksoverheid als totaal.
Taken van de directie Vastgoed:
• het ontwikkelen van een op de klant en de voorraad gerichte landelijke en lokale
portefeuillestrategie;
• het ontwikkelen van huisvestingsalternatieven en nieuwe huisvestingsconcepten;
• het ontwikkelen van nieuwe contract- en financieringsvormen (PPS);
• het inhuren van huisvesting, het initiëren van projectontwikkeling, het deelnemen
aan gebiedgericht ontwikkelen en PPS-projecten en het aan- en verkopen van vastgoed;
• het voorbereiden van investeringsvoorstellen;
• het beheren en exploiteren van de voorraad en het fungeren als opdrachtgever voor
de directie Beheer.
Directie Projecten
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
De directie Projecten zorgt voor een vlekkeloos verloop van het bouwproces bij nieuw-
of verbouwprojecten. Zij zorgt ervoor dat deze projecten worden afgerond binnen de
afspraken die daarover met de klant zijn gemaakt ten aanzien van geld, projectorganisatie,
tijd, informatie-uitwisseling en kwaliteit. De taak van de directie Projecten is het
leveren van managementcapaciteit voor de voorbereiding en uitvoering van:
• huisvestingsprojecten;
• opstelling van programma's van eisen bij huisvestingsvragen;
• planning en voortgangsbewaking;
• juridische bewaking en begeleiding van geschilprocedures;
• financiële bewaking;
• advisering op het gebied van aanbesteding.
Directie Beheer
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
De directie Beheer biedt de rijksoverheidsdiensten een integraal en ongestoord gebruiks-
en huurgenot van hun huisvesting. Integraal wil zeggen inclusief services die niet
in de huur zijn inbegrepen, waaronder facility management. De directie Beheer onderhoudt
met de gebruikers van panden een duurzame relatie over alle pandgebonden zaken. Storingen
en ongemakken worden snel en adequaat opgelost. De directie Beheer zorgt voor volledige
en betrouwbare informatie over de vastgoedvoorraad op pandniveau voor de externe en
de interne klant. Zij draagt tevens bij aan een vanuit beheersoogpunt exploitabel
gebouw door de inzet van haar kennis en expertise in het ontwerpproces van bouw- en
verbouwprojecten.
Taken van de directie Beheer:
• het technische beheren, gericht op het instandhouden en garanderen van het gebruik
van de huisvesting, mede op basis van onderhoudsinspectie;
• het administratief beheren, gericht op het beheer van onderhoudscontracten en het
leveren van vastgoedinformatie over de voorraad;
• het sluiten van onderhoudscontracten met (markt)partijen en het begeleiden van onderhoudswerkzaamheden;
• het sluiten van contracten op het gebied van services met de gebruikers;
• het leveren van advies en het verrichten van werkzaamheden op het gebied van facility
management, met name voor inkoop, procedures en beleid;
• het in de ontwerpfase anticiperen op consequenties van het ontwerp in de beheerfase
en het terugkoppelen van beheerervaringen naar de overige directies.
Directie Advies & Architecten
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
De directie Advies & Architecten geeft advies over en vorm aan wensen van externe
en interne klanten. Zij doet dat op een richtinggevende en integrale wijze. Vanuit
een eigentijdse visie en gebaseerd op het regeringsbeleid op het gebied van stedenbouw,
monumenten, architectuur en kunst (SMAAK) ligt daarbij vanaf de initiatieffase van
nieuw- of verbouwprojecten de nadruk op integrale vormgeving van openbare ruimte én
gebouwde omgeving. Multidisciplinaire engineering op het gebied van bouwtechniek,
constructie, installatietechniek en bouwfysica wordt in dit proces ingezet in de vorm
van integrale en gedegen adviezen. Toparchitecten en topadviseurs overstijgen daarbij
de grenzen van hun eigen vakgebied, op zoek naar het voor de klant best denkbare resultaat.
Taken van de directie Advies en Architecten:
• het analyseren en adviseren op het gebied van huisvesting (haalbaarheidsstudies,
stedenbouwkundige verkenningen, e.d.);
• het adviseren in de meest brede zin ten aanzien van klantvragen (huisvestingsadvisering
en hoogwaardige, specialistische advisering op terreinen als monumenten, kunst, telematica,
beveiliging, klimaat en energie);
• het verrichten van onderzoek, gericht op innovatie;
• het opstellen van de Architectuurnota en de Monumentennota.
Stafafdeling Concerncontrol
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
De stafafdeling Concerncontrol draagt zorg voor het ondersteunen van het management
van de Rijksgebouwendienst bij het sturen en beheersen van de organisatie, gericht
op het realiseren van de strategische doelstellingen en ontwikkelt en adviseert het
management over de inrichting van de planning- en controlfunctie.
Taken van de stafafdeling Concerncontrol:
• het organiseren van de planning- en controlcyclus;
• het opstellen van management rapportages en de jaarverantwoording;
• het doorlichten van de bedrijfsvoering;
• het adviseren en informeren van het management over financieel en control-aspecten
op het gebied van beleid en uitvoering;
• het onderhouden van een passende administratieve organisatie;
• het opstellen en uitvoeren van het Interne controleprogramma.
Stafafdeling Beleid en Strategie
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
De stafafdeling Beleid & Strategie zorgt ervoor dat de Rijksgebouwendienst strategisch
en consistent opereert, als bedrijf en als beleids Directoraat-Generaal van VROM.
De afdeling levert zowel vraaggestuurd als (impliciet in opdracht van de dienstleiding)
ongevraagd en pro-actief beleidsadviezen op terreinen van bedrijfsstrategie en rijkshuisvestingsbeleid.
De afdeling ontwikkelt op pro-actieve wijze in opdracht van de dienstleiding kaderstellende
documenten met betrekking tot bedrijfsstrategie en rijkshuisvestingsbeleid. Daarnaast
biedt Beleid & Strategie diensten aan de directies op verzoek van de desbetreffende
directeuren. Die diensten kunnen zowel het karakter hebben van beleidsprojectmanagement
als van het aanbieden van kennis binnen projecten.
Stafafdeling Coördinatie Bouwbeleid
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
De stafafdeling Coördinatie Bouwbeleid zorgt voor een pro-actieve ondersteuning van
de voor de bouw verantwoordelijk bewindspersoon van VROM. In het verlengde daarvan
is Coördinatie Bouw ambtelijk aanspreekpunt voor de bouwsector en de bij die sector
betrokken overheidspartijen. De stafafdeling levert adviezen aan de coördinerend bewindspersoon
voor de bouw. De stafafdeling levert diensten door het in brede zin faciliteren van
de coördinerend bewindspersoon voor de bouw in zijn relatie met de bouwsector. Een
andere dienst die Coördinatie Bouw levert is het zijn van aanspreekpunt voor de bouwsector.
Coördinatie Bouw kent geen eigen beleidsproducten waar het als enige voor verantwoordelijk
is.
Stafafdeling Concern Financiële Zaken
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
De stafafdeling Concern Financiële Zaken consolideert de begrotings- en verantwoordingsinformatie
van de onderdelen van de Rijksgebouwendienst. De afdeling verwerkt de te consolideren
gegevens en stelt op basis hiervan de begroting van de Rijksgebouwendienst samen.
Ook verzorgt de stafafdeling Concern Financiële zaken de rapportages op concernniveau
en stelt zij de verantwoording van de Rijksgebouwendienst samen. De stafafdeling Concern
Financiële zaken richt de administratie in op basis van de informatiebehoefte van
het management en de kaders van de stafafdeling Concerncontrol en geeft boekingsaanwijzingen
door middel van het Financieel ABC. Verder verzorgt de afdeling de facturering namens
de onderdelen van de Rijksgebouwendienst en beheert zij de stamgegevens in IRIS en
de debiteuren-, crediteuren- en kasadministratie van de Rijksgebouwendienst. Ook voert
de stafafdeling Concern Financiële zaken de administratie van de leenfaciliteit en
is zij verantwoordelijk voor de administratie ten behoeve van de stafonderdelen. De
afdeling verzorgt bij wijze van shared service administratieve en verificatietaken
voor de onderdelen van de Rijksgebouwendienst.
Stafafdeling Personeel en Organisatie
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
De stafafdeling Personeel & Organisatie heeft de taak om het management te adviseren,
te stimuleren en te ondersteunen bij het uitoefenen van haar verantwoordelijkheden
op het terrein van personeel en organisatie. Personeel & Organisatie wil de doelen
bereiken via de volgende activiteiten:
• advisering;
• administratie en managementinformatie;
• beleids- en organisatieontwikkeling;
• ambtelijke ondersteuning Ondernemingsraad Rijksgebouwendienst.
De stafafdeling Personeel & Organisatie is voorts verantwoordelijk voor de Arbo-coördinatie.
Stafafdeling Informatievoorziening
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
De stafafdeling Informatievoorziening heeft als missie het op een betrouwbare wijze
binnen de door haar klanten gestelde normen en randvoorwaarden en met behulp van ICT,
ontwikkelen, faciliteren en innoveren van de voor de besturing, beheersing en verantwoording
van de strategische en operationele bedrijfsprocessen van de Rijksgebouwendienst noodzakelijke
geachte informatievoorziening alsmede de advisering daaromtrent. De Informatievoorziening
richt zich op de functionele aspecten (toepassingsprogrammatuur) en op de technische
aspecten (hardware, systeemprogrammatuur en infrastructuur) van de informatievoorziening.
Onderscheiden worden de volgende producten en diensten:
• advies en projectmanagement;
• contractondersteuning;
• beheer (systeem- en netwerkbeheer, inclusief hardware-, applicatie- en netwerkbeheer);
• systeeminnovatie;
• gebruikersondersteuning;
• opleidingen.
Stafafdeling Juridische Advisering
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
De stafafdeling Juridische Advisering helpt de dienst op efficiënte wijze te voldoen
aan het vereiste van juridisch verantwoord opereren door tenminste te zorgen voor
een duidelijke juridische positie van die producten en activiteiten. De stafafdeling
Juridische Advisering levert, primair vraaggestuurd, maar waar nodig ongevraagd en
pro-actief, juridische ad hoc adviezen op tal van uiteenlopende terreinen: zowel aan
alle (onderdelen van de) nieuwe directies, als rechtstreeks aan de dienstleiding.
De stafafdeling Juridische Advisering is bovendien pro-actief ontwikkelaar van juridische
modellen en standaards voor onderwerpen die herhaaldelijk aan de orde komen. Een en
ander betreft niet de juridische aspecten van P&O aangelegenheden.
Stafafdeling Bedrijfsvoering
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
De stafafdeling Bedrijfsvoering schept voor de eigen huisvesting, de services en de
middelen de condities waaronder de directies en de stafafdelingen zich op hun primaire
werkzaamheden kunnen richten. Documentaire Informatievoorziening ondersteunt de bedrijfsvoering
van de dienst door zorg te dragen voor juiste en volledige documentaire informatie
tijdens het werkproces en voor de reconstrueerbaarheid van uitgevoerde werkzaamheden
(waaronder verantwoordingsbelang). Daarnaast dient Documentaire Informatievoorziening
het cultuurhistorisch belang door documentaire informatie beschikbaar te kunnen stellen
voor studie en geschiedschrijving. De stafafdeling Bedrijfsvoering werkt met servicelevels
waarin inzicht wordt gegeven in een basispakket (veelal de gebouwgerelateerde functies)
en de producten die vraaggestuurd (optioneel) kunnen worden aangeboden. Het basispakket
zal in de regel vrijwel het gehele terrein van bedrijfsvoering omvatten en de in te
zetten capaciteit is daarop gebaseerd.
Algemeen
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
Naast bovenstaande specifieke werkterreinen heeft elke directie en stafafdeling een
eigen taak op het gebied van apparaatzorg, waarvoor afzonderlijke budgetten beschikbaar
zijn. Dit betreft:
- salariskosten;
- incidentele beloning;
- externe inzet;
- opleidingskosten;
- overige personele lasten;
- communicatie/voorlichting;
- materiële kosten;
- huisvesting;
- automatisering.
Enkele specifieke onderdelen hiervan zijn exclusief toebedeeld aan één directie of
stafafdeling:
- Voorlichting: Directie Frontoffice
- Juridisch advies: Stafafdeling Juridische Advisering
- ARBO: Stafafdeling Personeel & Organisatie
- Automatisering: Stafafdeling Informatievoorziening
- Huisvesting: Stafafdeling Bedrijfsvoering
- Materiële kosten als kantoorbenodigdheden, druk- en verzendkosten, concernkosten,
gemeenschappelijke diensten, overig materieel, doorbelaste kosten en telefonie: Stafafdeling
Bedrijfsvoering.
Bijlage 4. bij de Regeling mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2003
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
Benoeming interne tot projectverantwoordelijke
De directeur-generaal van de Rijksgebouwendienst
Besluit:
De heer / mevrouw ........., werkzaam in de functie van ......... bij de directie
/ stafafdeling ........., met ingang van de datum als vermeld op de meest recente
door het bevoegd gezag vastgestelde lijst aanwijzing projecten Rijksgebouwendienst
te benoemen tot projectverantwoordelijke voor het project / de projecten als omschreven
op de meest recente door het bevoegd gezag vastgestelde lijst aanwijzing projecten
Rijksgebouwendienst onder de naam van de heer / mevrouw ......... voornoemd.
Voor de uitvoering van bovenbedoeld project / bovenbedoelde projecten zijn aan de
heer / mevrouw ......... voornoemd, verder te noemen projectverantwoordelijke, bevoegdheden
toegekend op grond van de Regeling mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst
2003 (Staatscourant 29 september 2003, nr. 187). Met inachtneming van de beperkingen
en begrenzingen als opgenomen in de Regeling mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst,
is de projectverantwoordelijke bevoegd om in het kader van de uitvoering van bovenbedoeld
project / bovenbedoelde projecten de Staat der Nederlanden en/of de minister van VROM
te binden.
De projectverantwoordelijke wordt aangestuurd door en legt verantwoording af aan de
directeur / het hoofd van de stafafdeling ......... . Als aanvullende instructies
gelden de instructies als omschreven op de meest recente door het bevoegd gezag vastgestelde
lijst aanwijzing projecten Rijksgebouwendienst.
Een exemplaar van dit besluit wordt onderaan voorzien van handtekening en paraaf van
de projectverantwoordelijke en opgeslagen in het competentieregister van de Rijksgebouwendienst.
's-Gravenhage, .........
De Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer,
voor deze,
de Directeur-Generaal van de Rijksgebouwendienst,
voor deze,
de directeur / het hoofd van de stafdeling .........,
De projectverantwoordelijke:
......... handtekening
......... paraaf
......... naam
Afschrift te zenden aan belanghebbenden.
Tegen dit besluit kunt u binnen 6 weken na datum van verzending hiervan, op grond
van de Algemene wet bestuursrecht, een bezwaarschrift indienen bij de minister van
Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer, ter attentie van de ondertekenaar
van dit besluit, postbus 20952, 2500 EZ Den Haag. Het bezwaarschrift moet van een
datum en van uw naam zijn voorzien. U moet duidelijk aangeven waarom u tegen dit besluit
bezwaar maakt en zo mogelijk een kopie van dit besluit meezenden.
Bijlage 5. bij de Regeling mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2003
[Regeling vervallen per 19-02-2005]
Benoeming externe tot projectverantwoordelijke
De directeur-generaal van de Rijksgebouwendienst
Besluit:
De heer / mevrouw ........., werkzaam in de functie van ......... bij ......... met
ingang van de datum als vermeld op de meest recente door het bevoegd gezag vastgestelde
lijst aanwijzing projecten Rijksgebouwendienst te benoemen tot projectverantwoordelijke
voor het project / de projecten als omschreven op de meest recente door het bevoegd
gezag vastgestelde lijst aanwijzing projecten Rijksgebouwendienst onder de naam van
de heer / mevrouw ......... voornoemd.
Voor de uitvoering van bovenbedoeld project / bovenbedoelde projecten zijn aan de
heer / mevrouw ......... voornoemd, verder te noemen projectverantwoordelijke, bevoegdheden
toegekend op grond van de Regeling mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst
2003 (Staatscourant 29 september 2003, nr. 187). De projectverantwoordelijke moet
in dit verband worden aangemerkt als “functionaris” in de zin van de zojuist genoemde
regeling. Met inachtneming van de beperkingen en begrenzingen als opgenomen in de
Regeling mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst, is de projectverantwoordelijke
bevoegd om in het kader van de uitvoering van het bovenbedoelde project / bovenbedoelde
projecten de Staat der Nederlanden en/of de minister van VROM te binden.
De projectverantwoordelijke wordt aangestuurd door en legt verantwoording af aan de
directeur / het hoofd van de stafafdeling .......... Als aanvullende instructies gelden
de instructies als omschreven op de meest recente door het bevoegd gezag vastgestelde
lijst aanwijzing projecten Rijksgebouwendienst.
Een exemplaar van dit besluit wordt onderaan voorzien van handtekening en paraaf van
de projectverantwoordelijke en opgeslagen in het competentieregister van de Rijksgebouwendienst.
's-Gravenhage, .........
De Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer,
voor deze,
de Directeur-Generaal van de Rijksgebouwendienst,
De projectverantwoordelijke:
......... handtekening
......... paraaf
......... naam
Afschrift te zenden aan belanghebbenden.