Stcrt. 2006, 23, datum inwerkingtreding 03-02-2006, bevat een wijziging met terugwerkende
kracht van dit artikel. Deze wijziging werkt terug tot en met 27-04-2005.
Inspectierapport
[Regeling vervallen per 01-01-2012]
1 Een inspectierapport bevat:
-
a. de naam, adres, postcode en plaats van vestiging van het kindercentrum of gastouderbureau
waar een onderzoek is uitgevoerd, evenals de naam, adres, postcode en plaats van vestiging
van de houder;
-
b. de soort opvang die is onderzocht;
-
c. de naam en adres van de gemeente namens wie de GGD-ambtenaar een onderzoek heeft uitgevoerd;
-
d. de naam van de GGD-ambtenaar die het onderzoek heeft uitgevoerd, evenals de naam en
het adres van de vestiging van de GGD waar de betreffende ambtenaar werkzaam is;
-
e. de aanleiding voor een onderzoek;
-
f. de datum en tijdstip van een onderzoek;
-
g. de wijze waarop een onderzoek aan de hand van een toetsingskader is uitgevoerd; en
-
h. een betekenisvolle beschouwing, waarin onderzoeksresultaten en conclusies congrueren
en een onderscheid is aangebracht tussen de naleving van de wettelijke kwaliteitsvoorschriften
en de Beleidsregels kwaliteit kinderopvang.
2 Voorts bevat een inspectierapport zo nodig:
-
a. een opgave van de kwaliteitsvoorschriften waaraan niet of niet in voldoende mate is
voldaan, waarbij wordt aangegeven welk voorschrift van de wet of van de Beleidsregels
kwaliteit kinderopvang het betreft, met dien verstande dat bij een onderzoek na een
melding als bedoeld in artikel 45 van de wet tevens wordt aangegeven welke voorschriften
vooralsnog niet kunnen worden beoordeeld;
-
b. ingeval van afwijking van de Beleidsregels kwaliteit kinderopvang tevens de redenen
van de houder tot afwijking daarvan;
-
c. een overzicht van gemaakte afspraken, daaronder mede begrepen de vermelding van hersteltermijnen;
-
d. de aankondiging van een nader onderzoek; en
-
e. een advies aan het college van de gemeente waar het betreffende kindercentrum of gastouderbureau
is gevestigd, daaronder mede begrepen voorstellen over mogelijk te treffen maatregelen.
3 Voor dagopvang, buitenschoolse opvang en gastouderopvang, daaronder mede begrepen
innovatieve gastouderopvang, wordt een inspectierapport ingericht, overeenkomstig
het model in bijlage 5, 6 en 7 bij dit besluit.
3 Voor dagopvang, buitenschoolse opvang en gastouderopvang, daaronder mede begrepen
innovatieve kinderopvang, wordt een inspectierapport ingericht, overeenkomstig het
model in bijlage 5, 6 en 7 bij dit besluit.