Artikel 1. – Definities
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
In dit besluit wordt verstaan onder:
-
a.
minister: de minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer of de minister
voor Wonen, Wijken en Integratie;
-
b.
functionaris: natuurlijk persoon bij de Rijksgebouwendienst tewerkgesteld;
-
c.
directeur-generaal: de directeur-generaal Rijksgebouwendienst als diensthoofd belast met de dagelijkse
leiding en het beheer van de Rijksgebouwendienst en de aan hem in de Bestuursraad
toegewezen onderwerpen;
-
d.
directie: directie van de Rijksgebouwendienst zoals genoemd in bijlage 3 van dit besluit;
-
e.
stafafdeling: stafafdeling of stafbureau van de Rijksgebouwendienst zoals genoemd in bijlage 3 van dit besluit;
-
f.
afdeling: afdeling van een directie of stafafdeling van de Rijksgebouwendienst;
-
g.
directeur: functionaris belast met de leiding van een directie van de Rijksgebouwendienst, dan
wel belast met de leiding van een daartoe opgedragen deel van de werkzaamheden van
de Rijksgebouwendienst, de rijksbouwmeester;
-
h.
stafafdelingshoofd: functionaris belast met de leiding van een stafafdeling en het hoofd bedrijfsvoering
van het Atelier Rijksbouwmeester;
-
i.
afdelingshoofd: functionaris belast met de leiding van een afdeling;
-
j.
projectbevoegde: functionaris die bij een besluit overeenkomstig bijlage bijlage 4 t/m 9 van dit besluit door de directeur-generaal, een directeur of een stafafdelingshoofd
is benoemd als verantwoordelijke voor de uitvoering van een project bij de Rijksgebouwendienst;
-
k.
clusterhoofd: functionaris bij de directie Beheer belast met de leiding van een cluster.
Artikel 2. – Bevoegdheden door mandaat, volmacht en machtiging aan plaatsvervangend
directeur-generaal
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De plaatsvervangend directeur-generaal is – met inachtneming van artikel 7 lid 2 – gemandateerd, gevolmachtigd en gemachtigd om ter vervanging van de directeur-generaal
de aan de directeur-generaal op grond van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging VROM 2007 verleende bevoegdheden uit te oefenen.
Artikel 3. – Beslissing op bezwaar
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
Een beslissing op een bezwaarschrift wordt genomen door een functionaris die hiërarchisch
hoger is dan de functionaris die de beslissing heeft genomen waartegen het bezwaarschrift
is gericht.
Artikel 4. – Bevoegdheden door mandaat aan directeuren en stafafdelingshoofden en
plaatsvervangend directeuren en stafafdelingshoofden
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De directeuren, stafafdelingshoofden en hun plaatsvervangers zijn – met inachtneming
van de artikelen 6 en 7 – gemandateerd om de aan de directeur-generaal op grond van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging VROM 2007 verleende bevoegdheden uit te oefenen.
Artikel 5. – Bevoegdheden door volmacht en machtiging aan directeuren, stafafdelingshoofden,
afdelingshoofden, plaatsvervangers van deze functionarissen, clusterhoofden en projectbevoegden
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
-
1 De directeuren, stafafdelingshoofden, afdelingshoofden, hun plaatsvervangers, clusterhoofden
en projectbevoegden zijn – met inachtneming van de artikelen 6 en 7 – gevolmachtigd en gemachtigd om de aan de directeur-generaal op grond van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging VROM 2007 verleende bevoegdheden uit te oefenen.
Artikel 6. – Bevoegdheden voorbehouden aan directeur-generaal en plaatsvervangend
directeur-generaal
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
Aan de directeur-generaal en de plaatsvervangend directeur-generaal blijft voorbehouden
het uitoefenen van:
-
a. de bevoegdheden op het terrein van Personeel & Organisatie, genoemd in bijlage 1;
-
b. de bevoegdheid tot het benoemen van een projectbevoegde die wordt voorzien van bijzondere
bevoegdheden;
-
c. de bevoegdheid tot het beslissen omtrent de vertegenwoordiging van de Staat der Nederlanden,
de minister of de Rijksgebouwendienst in rechte;
-
d. de bevoegdheid tot het vaststellen van vaststellingsovereenkomsten;
-
e. de bevoegdheid tot het vaststellen van beleidsregels;
-
f. de bevoegdheid tot het beslissen omtrent het verlenen van subsidie;
-
g. de bevoegdheid tot het inhuren van externen op het terrein van interim-management,
organisatie- en formatieadvies, communicatieadvies en beleidsadvies.
Artikel 7. – Begrenzing van gebruik van bevoegdheden
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
-
1 De directeuren, stafafdelingshoofden, afdelingshoofden, hun plaatsvervangers, clusterhoofden
en projectbevoegden maken van de aan hen verleende bevoegdheden uitsluitend gebruik
voor zover het aangelegenheden betreft die behoren tot hun werkterrein. Met dit werkterrein
wordt bedoeld het werkterrein van het desbetreffende organisatieonderdeel zoals genoemd
in bijlage 3 en het werkterrein zoals schriftelijk is vastgelegd in functieomschrijvingen en projectopdrachten.
-
2 De plaatsvervangend directeur-generaal, de plaatsvervangend directeur, het plaatsvervangend
stafafdelingshoofd en het plaatsvervangend afdelingshoofd maken van de aan hen verleende
bevoegdheden uitsluitend gebruik bij afwezigheid van de functionaris onder wie zij
rechtstreeks ressorteren.
-
3 Op de volmacht en machtiging van de stafafdelingshoofden, afdelingshoofden, hun plaatsvervangers,
clusterhoofden en projectbevoegden is een per functie vastgestelde begrenzing in financieel
belang als genoemd in bijlage 2 van toepassing.
Artikel 8. – Verwerking van persoonsgegevens
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De directeuren en stafafdelingshoofden zijn bevoegd tot het uitvoeren van de taken
en het uitoefenen van de bevoegdheden ten aanzien van verwerking van persoonsgegevens
als bedoeld in de Regeling Wet bescherming persoonsgegevens Ministerie VROM.
Artikel 9. – Ondertekening
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
-
1 Een document waarmee een besluit inzake de rijkshuisvesting of tot benoeming van een
projectbevoegde door een daartoe op grond van dit besluit bevoegde functionaris wordt
vastgelegd vermeldt aan het slot:
De minister voor Wonen, Wijken en Integratie,
voor deze:
de directeur-generaal van de Rijksgebouwendienst,
voor deze:
(functieaanduiding, handtekening en naam van de betrokken functionaris)
-
2 Een document waarmee een besluit, anders dan bedoeld in het eerste lid, wordt vastgelegd
door een daartoe op grond van dit besluit bevoegde functionaris vermeldt aan het slot:
De minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer,
voor deze:
de directeur-generaal van de Rijksgebouwendienst,
voor deze:
(functieaanduiding, handtekening en naam van de betrokken functionaris)
-
3 De ondertekening van een document waarmee een privaatrechtelijke rechtshandeling inzake
de rijkshuisvesting wordt vastgelegd wordt voorafgegaan door:
Namens de Staat der Nederlanden,
de minister voor Wonen, Wijken en Integratie,
voor deze:
de directeur-generaal van de Rijksgebouwendienst,
voor deze:
(functieaanduiding, handtekening en naam van de betrokken functionaris)
-
4 De ondertekening van een document waarmee een privaatrechtelijke rechtshandeling,
anders dan bedoeld in het derde lid, wordt vastgelegd wordt voorafgegaan door:
Namens de Staat der Nederlanden,
de minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer,
voor deze:
de directeur-generaal van de Rijksgebouwendienst,
voor deze:
(functieaanduiding, handtekening en naam van de betrokken functionaris)
Artikel 10. – Overgangsbepaling
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
Het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2009 is tevens van
toepassing op functionarissen die projectbevoegd zijn krachtens een benoeming waartoe
vóór de inwerkingtreding van dit besluit is besloten.
Artikel 11. – Inzage
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
-
1 Dit besluit inclusief de toelichting ligt ter inzage bij de centrale bibliotheek van
het ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer, Rijnstraat
8, ’s-Gravenhage.
-
2 De directeur-generaal, directeuren en stafafdelingshoofden dragen er zorg voor dat
de besluiten tot benoeming tot projectbevoegde van de onder hun gezagsbereik werkzame
projectbevoegden alsmede de aanwijzingen van functionarissen als plaatsvervanger,
ter inzage liggen in het centrale competentieregister van de Rijksgebouwendienst.
Artikel 12. – Inwerkingtreding
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
Artikel 13. – Citeertitel
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
Dit besluit wordt aangehaald als Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst
2009.
Bijlage 1. Bij Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2009
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
Aangelegenheden op het terrein van Personeel & Organisatie die op grond van artikel 6, onderdeel a, voorbehouden zijn aan de directeur-generaal en de plaatsvervangend directeur-generaal
1. Rechtspositie en arbeidsvoorwaarden
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
Aan de directeur-generaal en de plaatsvervangend directeur-generaal is voorbehouden
de besluitvorming op basis van de volgende artikelen van het Algemeen Rijksambtenarenreglement:
– 6a
|
:
|
inzake aanstelling met – op aanvraag – individuele arbeidsvoorwaarden;
|
– 9 leden 7 en 8
|
:
|
inzake het aanvragen van een veiligheidsonderzoek;
|
– 9a
|
:
|
inzake het aanvragen van een veiligheidsonderzoek;
|
– 14
|
:
|
inzake inhouding van bezoldiging in verband met opzettelijke nalatigheid om dienst
te verrichten;
|
– 34
|
:
|
inzake buitengewoon verlof van lange duur;
|
– 34e
|
:
|
inzake ontslag bij niet hervatten van de werkzaamheden na afloop van buitengewoon
verlof van lange duur;
|
– 49a t/m 49 q
|
:
|
inzake rechten en plichten bij reorganisaties;
|
– 57 lid 2 sub b
|
:
|
inzake de verplichting een andere betrekking te aanvaarden;
|
– 62
|
:
|
inzake deelname aan aannemingen en leveringen ten behoeve van openbare diensten;
|
– 66
|
:
|
inzake vergoeding van door de dienst geleden schade;
|
– 77
|
:
|
inzake maatregelen van orde;
|
– 80 t/m 84
|
:
|
inzake disciplinaire straffen;
|
– 91 en 92
|
:
|
inzake schorsing;
|
– 94a
|
:
|
inzake ontslag wegens flexibel vervroegd uittreden;
|
– 96
|
:
|
inzake ontslag wegens opheffing zijner betrekking of verandering in de inrichting
van het dienstvak;
|
– 96a
|
:
|
inzake ontslag wegens verplaatsing van zijn functie;
|
– 96b
|
:
|
inzake ontslag van ambtenaren die lid van een publiekrechtelijk college zijn geweest;
|
– 98 lid 1 sub g
|
:
|
inzake het verlenen van ontslag wegens onbekwaamheid of ongeschiktheid anders dan
op grond van ziels- of lichaamsgebreken;
|
– 98a
|
:
|
inzake ontslag wegens niet passende arbeid;
|
– 99
|
:
|
inzake ontslag op andere gronden dan die van artikel 98.
|
– besluiten tot toepasing van mogelijke hardheidclausules.
|
Voor alle duidelijkheid zij vermeld dat toepassing van de artikelen 113, 114, 116 en 117 van het Algemeen Rijksambtenarenreglement, alle inzake het departementaal overleg met de centrales van verenigingen van ambtenaren,
aan de algemene leiding is voorbehouden.
2. Financiële verplichtingen jegens functionarissen
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
Aan de directeur-generaal en de plaatsvervangend directeur-generaal is voorbehouden
het beslissen over het aangaan van (juridische) verplichtingen ten aanzien van functionarissen
die erop gericht zijn de medewerker aanspraak te verlenen op enige financiële tegemoetkoming,
schadeloosstelling, schadevergoeding of overigens enige geldelijke bijdrage te verlenen
anders dan waar personeelsleden volgens vast gebruik aanspraak op kunnen maken.
3. Buitenlandse dienstreizen
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
Aan de directeur-generaal en de plaatsvervangend directeur-generaal is voorbehouden
het beslissen omtrent deelname aan buitenlandse dienstreizen door functionarissen
van de Rijksgebouwendienst. De directeur-generaal is aan te merken als bevoegd gezag
in de zin van de aanvraagprocedure voor buitenlandse dienstreizen
4. Formatie
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
Aan de directeur-generaal en de plaatsvervangend directeur-generaal is voorbehouden
het vaststellen van de formatie tot het schaalniveau zoals bepaald in artikel 3 van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging VROM 2007 met dien verstande dat functiewaarderingsbesluiten met betrekking tot de functionarissen
rechtstreeks vallend onder de directeur-generaal en die van functies die niet zijn
opgenomen in de formatie zijn voorbehouden aan de algemene leiding.
5. Reorganisatie
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
-
1. Aan de directeur-generaal en de plaatsvervangend directeur-generaal is voorbehouden
het beslissen over de vaststelling van de structuur van de dienst en van de structuur
van de organisatieonderdelen van de Rijksgebouwendienst. Voor alle duidelijkheid zij
vermeld dat voor inzetten van organisatie- en formatieveranderingen vooraf toestemming
van de algemene leiding noodzakelijk is.
-
2. Aan de directeur-generaal en de plaatsvervangend directeur-generaal is tevens voorbehouden
het beslissen over de vaststelling van de overige fasen van het veranderingsproces
bij een directie- of stafafdelingoverstijgende organisatieverandering, dan wel bij
een organisatieverandering die gevolgen kan hebben voor overige organisatieonderdelen.
Bijlage 3. Bij Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2009
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
Omschrijving van de werkterreinen van de organisatieonderdelen van de Rijksgebouwendienst,
bedoeld in artikel 7 lid 1.
Directie Frontoffice
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De directie Frontoffice denkt proactief mee met de klant en zorgt ervoor dat vroegtijdig
inzicht bestaat in de behoeften en wensen van de klant, zodat maatwerk kan worden
geleverd en de overige directies daarop kunnen inspelen. Het Frontoffice is het ‘gezicht’
van de Rijksgebouwendienst. Het onderhoudt contacten met de klant, draagt uit wat
de Rijksgebouwendienst te bieden heeft, verwerft opdrachten van de klant en ziet erop
toe dat de opdrachten conform de gemaakte afspraken worden uitgevoerd.
Taken van de directie Frontoffice:
-
• het organiseren van een netwerk van contacten bij de klanten, op alle relevante niveaus,
teneinde geïnformeerd te zijn en mee te denken over relevante ontwikkelingen bij de
klant en de klant te kunnen informeren over producten en diensten van de Rijksgebouwendienst;
-
• het opstellen van strategische plannen per klantgroep (account);
-
• het aanbieden (op grond van samen met de klant gespecificeerde vraag) van adequate,
marktconforme huisvestingsoplossingen gericht op de lange termijn;
-
• het opstellen en uitbrengen van offertes conform de wensen van de klant, daarbij zorgdragen
voor afstemming met de andere directies;
-
• het na akkoord van de klant overdragen van de werkzaamheden aan de overige directies;
-
• het verrichten van onderzoek naar klanttevredenheid;
-
• het verzorgen van de communicatie voor en de infolijn van de Rijksgebouwendienst.
Directie Vastgoed
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De directie Vastgoed fungeert als economisch eigenaar en projectontwikkelaar. Zij
voert een proactief portefeuillemanagement vanuit een lange termijn visie op de vastgoedportefeuille.
Een diepgaand inzicht in (potentiële) ontwikkelingen bij klanten, lokale overheden
en markten is daarvoor de basis. Kansen in gebieden die voor de huisvesting van de
rijksdienst interessant zijn, worden tijdig onderkend en benut. Via innovatieve huisvestingsoplossingen
speelt de directie Vastgoed in op de behoeften van klanten, verhoogt zij de gebruikswaarde
van het vastgoed voor de klanten en verlengt daarmee de economische levensduur van
het vastgoed. Hierbij speelt zij in op de beleids- en bedrijfsstrategie van individuele
klanten en de rijksoverheid als totaal.
Taken van de directie Vastgoed:
-
• het ontwikkelen van een op de klant en de voorraad gerichte landelijke en lokale portefeuillestrategie;
-
• het ontwikkelen van huisvestingsalternatieven en nieuwe huisvestingsconcepten;
-
• het ontwikkelen van nieuwe contract- en financieringsvormen op het terrein van (her)ontwikkeling
en inhuur;
-
• het inhuren van huisvesting, het initiëren van projectontwikkeling, het deelnemen
aan gebiedgericht ontwikkelen, het aankopen van vastgoed en besluitvorming over verkoop
van vastgoed;
-
• het voorbereiden van investeringsvoorstellen;
-
• het beheren en exploiteren van de voorraad en het fungeren als opdrachtgever voor
de directie Beheer.
Directie Projecten
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De directie Projecten zorgt voor een vlekkeloos verloop van het bouwproces bij nieuw-
of verbouwprojecten, al dan niet aanbesteed in de vorm van een geïntegreerd contract.
Zij zorgt ervoor dat deze projecten worden afgerond binnen de afspraken die met de
klant zijn gemaakt over geld, projectorganisatie, tijd, informatie-uitwisseling en
kwaliteit. Tevens draagt directie Projecten zorg voor het verder professionaliseren
van het vak van opdrachtgever binnen de dienst.
De taak van de directie Projecten is het leveren van (management)capaciteit voor de
voorbereiding en uitvoering van:
-
• huisvestingsprojecten;
-
• opstelling van programma's van eisen bij huisvestingsvragen;
-
• planning en voortgangsbewaking;
-
• juridische bewaking en begeleiding van geschilprocedures;
-
• financiële bewaking.
Het Expertisecentrum Aanbesteden, dat zorgt voor het verder professionaliseren van
het vak van opdrachtgever binnen de Rijksgebouwendienst, maakt deel uit van directie
Projecten. Het heeft als taken:
-
• begeleiding van en advisering over het contracteren en aanbesteden bij huisvestingsprojecten;
-
• het geven van een (bindend) advies over de te kiezen contract- en aanbestedingsvorm
bij huisvestingsprojecten en het uitvoeren van de daarbij behorende afwegingen;
-
• ontwikkeling van nieuwe contract- en aanbestedingsvormen en verbetering van bestaande
werkwijzen;
-
• kwaliteitsmanagement, kennismanagement & opleidingen en het formuleren van beleid
op het werkgebied van het Expertisecentrum.
Directie Beheer
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De directie Beheer biedt haar klanten een zoveel mogelijk ongestoord gebruiksgenot
en functioneel hoogwaardige huisvesting aan. Veiligheid en duurzaamheid zijn hierbij
sleutelbegrippen. Storingen en ongemakken worden snel en adequaat opgelost. Beheer
zorgt voor volledige en betrouwbare informatie over de vastgoedvoorraad op pandniveau
voor de externe en interne klant. Het draagt tevens bij aan een, vanuit beheersoogpunt,
exploitabel gebouw door inzet van haar kennis en expertise in het ontwerpproces van
bouw- en verbouwprojecten. De directie Beheer koopt de uitvoering van onderhoudswerkzaamheden
en andere activiteiten op een professionele manier in.
Producten, diensten en taken van de directie Beheer:
-
• het technisch beheren, gericht op het instandhouden en garanderen van het gebruik
van de huisvesting, mede op basis van onderhoudsinspecties;
-
• het administratief beheren, gericht op het beheer van onderhoudscontracten en het
leveren van vastgoedinformatie over de voorraad;
-
• het sluiten van onderhoudscontracten met marktpartijen en het begeleiden van onderhoudswerkzaamheden;
-
• het sluiten van contracten op het gebied van services met de gebruiker;
-
• het in de ontwerpfase anticiperen op consequenties van het ontwerp in de beheerfase
en het terugkoppelen van beheerervaringen naar de overige directies.
Directie Advies & Architecten
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De directie Advies & Architecten geeft advies over en vorm aan wensen van externe
en interne klanten. Zij doet dat op een richtinggevende en integrale wijze. Vanuit
een eigentijdse visie en gebaseerd op het regeringsbeleid op het gebied van stedenbouw,
monumenten, architectuur en kunst (SMAAK) ligt daarbij vanaf de initiatieffase van
nieuw- of verbouwprojecten de nadruk op integrale vormgeving van openbare ruimte én
gebouwde omgeving. Multidisciplinaire engineering op het gebied van bouwtechniek,
constructie, installatietechniek en bouwfysica wordt in dit proces ingezet in de vorm
van integrale en gedegen adviezen. Toparchitecten en topadviseurs overstijgen daarbij
de grenzen van hun eigen vakgebied, op zoek naar het voor de klant best denkbare resultaat.
Taken van de directie Advies en Architecten:
-
• het analyseren en adviseren op het gebied van huisvesting (haalbaarheidsstudies, stedenbouwkundige
verkenningen, e.d.);
-
• het adviseren in de meest brede zin ten aanzien van klantvragen (huisvestingsadvisering
en hoogwaardige, specialistische advisering op terreinen als monumenten, kunst, telematica,
beveiliging, klimaat en energie);
-
• het verrichten van onderzoek, gericht op innovatieVoor projectbevoegden die worden
voorzien van bijzondere bevoegdheden en waarvan de benoeming is voorbehouden aan de
directeur-generaal kan hiervan worden afgeweken..
Stafafdeling Concerncontrol
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De stafafdeling Concerncontrol ondersteunt het management van de Rijksgebouwendienst
bij het sturen en beheersen van de organisatie, gericht op het realiseren van de strategische
doelstellingen, ontwikkelt de inrichting en werking van het managementcontrolsysteem
en adviseert het management daarover.
Taken van de stafafdeling Concerncontrol:
-
• het organiseren van de planning- en controlcyclus;
-
• het opstellen van managementrapportages en de jaarverantwoording;
-
• het doorlichten van de bedrijfsvoering;
-
• het adviseren en informeren van het management over financiële en control-aspecten
op het gebied van beleid en uitvoering;
-
• het onderhouden van een passende administratieve organisatie;
-
• het opstellen en uitvoeren van het internecontroleprogramma;
-
• het consolideren van de begrotings- en verantwoordingsinformatie van de onderdelen
van de Rijksgebouwendienst;
-
• het verwerken van de te consolideren gegevens en op basis hiervan de begroting van
de Rijksgebouwendienst samenstellen;
-
• het inrichten van de administratie op basis van de (financiële) informatiebehoefte
van het management en de geldende kaders;
-
• het geven van boekingsaanwijzingen met behulp van het Financieel ABC;
-
• het verzorgen van de facturering namens de onderdelen van de Rijksgebouwendienst;
-
• het beheren van de stamgegevens in IRIS en de debiteuren-, crediteuren- en kasadministratie
van de Rijksgebouwendienst;
-
• het voeren van de administratie van de leenfaciliteit;
-
• het bij wijze van shared service verzorgen van administratieve en verificatietaken
voor de onderdelen van de Rijksgebouwendienst;
-
• het verzorgen van de maandelijkse BTW-aangifte.
Stafafdeling Beleid en Strategie
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De stafafdeling Beleid en Strategie stimuleert dat de Rijksgebouwendienst langs heldere,
logische lijnen opereert in het politieke, bestuurlijke en beleidsmatige krachtenveld.
De afdeling levert zowel vraaggestuurd als (impliciet in opdracht van de dienstleiding)
ongevraagd en proactief beleidsadviezen op terreinen van bedrijfsstrategie en rijkshuisvestingsbeleid.
Ze fungeert als intermediair tussen de Rijksgebouwendienst en de beleidsmakers op
terreinen die aan de rijkshuisvesting gerelateerd zijn. Daarnaast verleent de afdeling
ondersteuning bij politiek-bestuurlijke onderwerpen. Ook biedt Beleid en Strategie
diensten aan aan de directies op verzoek van desbetreffende directeuren. Die diensten
kunnen zowel het karakter hebben van beleidsprojectmanagement als van het aanbieden
van kennis binnen projecten.
Stafafdeling Personeel en Organisatie
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De stafafdeling Personeel en Organisatie heeft de taak om het management te adviseren,
te stimuleren en te ondersteunen bij het uitoefenen van haar verantwoordelijkheden
op het terrein van personeel en organisatie. Personeel en Organisatie wil de doelen
bereiken via de volgende activiteiten:
-
• advisering;
-
• administratie en managementinformatie;
-
• beleids- en organisatieontwikkeling;
-
• ambtelijke ondersteuning Ondernemingsraad Rijksgebouwendienst.
De stafafdeling Personeel en Organisatie is voorts verantwoordelijk voor de Arbo-coördinatie.
Stafafdeling Informatievoorziening
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De stafafdeling Informatievoorziening heeft als missie het op een betrouwbare wijze
binnen de door haar klanten gestelde normen en randvoorwaarden en met behulp van ICT,
ontwikkelen, faciliteren en innoveren van de voor de besturing, beheersing en verantwoording
van de strategische en operationele bedrijfsprocessen van de Rijksgebouwendienst noodzakelijke
geachte informatievoorziening alsmede de advisering daaromtrent. De Informatievoorziening
richt zich op de functionele aspecten (toepassingsprogrammatuur) en op de technische
aspecten (hardware, systeemprogrammatuur en infrastructuur) van de informatievoorziening.
Onderscheiden worden de volgende producten en diensten:
-
• advies en projectmanagement;
-
• contractondersteuning;
-
• beheer (systeem- en netwerkbeheer, inclusief hardware-, applicatie- en netwerkbeheer);
-
• systeeminnovatie;
-
• gebruikersondersteuning;
-
• opleidingen.
Stafafdeling Juridische Advisering
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De stafafdeling Juridische Advisering helpt de dienst op efficiënte wijze te voldoen
aan het vereiste van juridisch verantwoord opereren door ten minste te zorgen voor
een duidelijke juridische positie van producten en activiteiten. De stafafdeling Juridische
Advisering levert, primair vraaggestuurd, maar waar nodig ongevraagd en proactief,
juridische ad-hocadviezen op tal van uiteenlopende terreinen: zowel aan alle (onderdelen
van de) directies, als rechtstreeks aan de dienstleiding. De stafafdeling Juridische
Advisering is bovendien proactief ontwikkelaar van juridische modellen en standaards
voor onderwerpen die herhaaldelijk aan de orde komen. Een en ander betreft niet de
juridische aspecten van P&O-aangelegenheden.
Stafafdeling Facilitaire Zaken
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De stafafdeling Facilitaire Zaken schept voor de eigen huisvesting, de services en
de middelen de condities waaronder de directies en de stafafdelingen zich op hun primaire
werkzaamheden kunnen richten. Documentaire Informatievoorziening ondersteunt de bedrijfsvoering
van de dienst door zorg te dragen voor juiste en volledige documentaire informatie
tijdens het werkproces en voor de reconstrueerbaarheid van uitgevoerde werkzaamheden
(waaronder verantwoordingsbelang). Daarnaast dient Documentaire Informatievoorziening
het cultuurhistorisch belang door documentaire informatie beschikbaar te kunnen stellen
voor studie en geschiedschrijving. De stafafdeling Facilitaire Zaken werkt met servicelevels
waarin inzicht wordt gegeven in een basispakket (veelal de gebouwgerelateerde functies)
en de producten die vraaggestuurd (optioneel) kunnen worden aangeboden. Het basispakket
zal in de regel vrijwel het gehele terrein van bedrijfsvoering omvatten en de in te
zetten capaciteit is daarop gebaseerd.
Stafbureau Coördinatie Integriteit en Veiligheid
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
Het stafbureau Coördinatie Integriteit en Veiligheid is voor de klant de toegang tot
de Rijksgebouwendienst in diens rol als kenniscentrum voor veiligheidsvraagstukken
rondom huisvesting voor rijksklanten en borgt de kernwaarde integriteit.
Het stafbureau is voor deze thema's het gezicht van de Rijksgebouwendienst en onderhoudt
contacten met de klant, de beleidsverantwoordelijke departementen, inclusief de daaronder
ressorterende diensten, koepelorganisaties in de bouwnijverheid, de wetenschappelijke
wereld en andere kenniscentra en draagt uit wat de Rijksgebouwendienst te bieden heeft.
Taken van het stafbureau Coördinatie Integriteit en Veiligheid:
-
• het ontwikkelen van het integrale beleid voor integriteit en veiligheid;
-
• het coördineren van de integrale (niet sectorale) advisering over integriteit en veiligheid;
-
• het centraal regisseren van de communicatie binnen en buiten de Rijksgebouwendienst
over integriteit en veiligheid;
-
• het bewaken en stimuleren dat het integrale beleid inzake integriteit en veiligheid
wordt nageleefd;
-
• het optreden als intermediair tussen de beleidsverantwoordelijke departementen inclusief
de daaronder vallende diensten en de uitvoeringspraktijk en begeleiden van de beleidsimplementatie
binnen de Rijksgebouwendienst;
-
• het vervullen van de rol van ambassadeur en boegbeeld op de terreinen van integriteit
(voor de gehele Rijksgebouwendienst) en veiligheid (op het niveau van de voorraad);
-
• het zorgdragen voor onderzoek naar integriteitschendingen en risicoanalyses mede in
opdracht van de dienstleiding of leden van de directieraad van de Rijksgebouwendienst;
-
• het optreden als compliance-officer, conform de ambtenarenwet, voor privé-beleggingtransacties
in bijvoorbeeld vastgoedfondsen;
-
• het vorm en inhoud geven aan het kenniscentrum voor veiligheidsvraagstukken binnen
de Rijksgebouwendienst en het daartoe voor het op gang houden van de kenniscyclus
van ontwikkelen, toepassen, delen en evalueren van kennis over veiligheid door het
aanbieden/organiseren/ faciliteren van netwerkbijeenkomsten, themabijeenkomsten aan
de deskundigen, up-to-date en toegankelijk brengen en houden van informatie over veiligheid
op o.m. het intra- en internet;
-
• het oprichten en instandhouden van een breed samengesteld crisisbeheersingsteam dat
in geval van crisis direct inzetbaar is.
Stafbureau Atelier Rijksbouwmeester
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De doelstelling van het atelier is professionele, flexibele en slagvaardige ondersteuning
van de rijksbouwmeester en het College van Rijksadviseurs bij de hierna omschreven
kerntaken.
Gericht op de directeur-generaal van de Rijksgebouwendienst:
-
• advisering over rijkshuisvestingsvraagstukken;
-
• advisering over het beleid ten aanzien van beeldende kunst en de uitvoering van de
zogenoemde ‘percentageregeling’;
-
• advisering over cultureel erfgoed/monumentenbeleid;
-
• advisering over de uitvoering van de functie en aanstelling van architecten;
-
• advisering over de ontwikkeling van het interne architectuurbeleid van de Rijksgebouwendienst.
Gericht op de minister van VROM en de minister voor WWI:
-
• advisering over de architectonische en/of stedenbouwkundige aspecten van beleidsvraagstukken
(bijvoorbeeld het welstandsbeleid);
-
• advisering over architectonische en/of stedenbouwkundige aspecten van plannen;
-
• coördinatie van de ontwikkeling en uitvoering van het rijksarchitectuurbeleid;
-
• advisering met betrekking tot de voorbeeldfunctie van het rijk;
-
• uitvoering van de Wet op de architectentitel.
Gericht op het kabinet:
-
• bijdrage aan en de coördinatie van advisering over ruimtelijke inrichtingsvraagstukken;
-
• het voeren van het inhoudelijke secretariaat voor het College van Rijksadviseurs;
-
• stimulering van integraal en interdepartementaal architectuurbeleid;
-
• advisering over ruimtelijke inrichtingsprojecten waarvoor het rijk een belangrijke
verantwoordelijkheid draagt;
-
• advisering over ruimtelijke inrichtingsprojecten aan het Gemeenschappelijk Ontwikkelingsbedrijf
(uitvoeringsfase).
Algemeen
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
Naast bovenstaande specifieke werkterreinen heeft elke directie en stafafdeling een
eigen taak op het gebied van apparaatszorg, waarvoor afzonderlijke budgetten beschikbaar
zijn. Dit betreft:
Enkele specifieke onderdelen hiervan zijn exclusief toebedeeld aan één directie of
stafafdeling:
– voorlichting
|
directie Frontoffice
|
– juridisch advies
|
stafafdeling Juridische Advisering
|
– ARBO
|
stafafdeling Personeel en Organisatie
|
– automatisering
|
stafafdeling Informatievoorziening
|
– huisvesting
|
stafafdeling Facilitaire Zaken
|
– materiële kosten als kantoorbenodigdheden, druk- en verzendkosten, concernkosten,
gemeenschappelijke diensten, overig materieel, doorbelaste kosten en telefonie
|
stafafdeling Facilitaire Zaken
|
Bijlage 4. Bij Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2009
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
Ministerie van Volkshuisvesting,
Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer
Rijksgebouwendienst
Benoeming interne tot projectbevoegde (A of B)
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De Directeur-Generaal van de Rijksgebouwendienst
Besluit:
De heer/mevrouw ....., werkzaam in de functie van ..... bij de directie/stafafdeling
....., met ingang van de datum als vermeld op de meest recente door het bevoegd gezag
vastgestelde lijst aanwijzing projecten Rijksgebouwendienst te benoemen tot projectbevoegde
voor het project/de projecten als omschreven op de meest recente door het bevoegd
gezag vastgestelde lijst aanwijzing projecten Rijksgebouwendienst onder de naam van
de heer/mevrouw ..... voornoemd.
Voor de uitvoering van bovenbedoeld project/bovenbedoelde projecten zijn aan de heer/mevrouw
..... voornoemd, verder te noemen projectbevoegde, bevoegdheden toegekend op grond
van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2009. Met inachtneming
van de beperkingen en begrenzingen als opgenomen in het Besluit mandaat, volmacht
en machtiging Rijksgebouwendienst 2009 is de projectbevoegde bevoegd om in het kader
van de uitvoering van bovenbedoeld project/bovenbedoelde projecten de staat der Nederlanden
te binden. Op deze benoeming zijn de begrenzingen als opgenomen in bijlage 2, onderdeel ‘Projectbevoegde A’/‘Projectbevoegde B’ van toepassing.
De projectbevoegde wordt aangestuurd door en legt verantwoording af aan de directeur/het
hoofd van de stafafdeling ..... Als aanvullende instructies gelden de instructies
als omschreven op de meest recente door het bevoegd gezag vastgestelde lijst aanwijzing
projecten Rijksgebouwendienst.
Een exemplaar van dit besluit wordt onderaan voorzien van handtekening en paraaf van
de projectbevoegde en opgeslagen in het competentieregister van de Rijksgebouwendienst.
’s-Gravenhage, .....
De minister voor Wonen, Wijken en Integratie,
voor deze:
de directeur-generaal van de Rijksgebouwendienst,
voor deze:
de directeur/het hoofd van de stafdeling .....,
|
|
|
(handtekening van directeur of hoofd stafafdeling)
|
|
|
.....
|
(naam van directeur of hoofd stafafdeling)
|
|
|
De projectbevoegde:
|
|
|
.....
|
handtekening
|
|
|
.....
|
paraaf
|
|
|
.....
|
naam
|
Afschrift te zenden aan belanghebbenden.
Tegen dit besluit kunt u binnen 6 weken na datum van verzending hiervan, op grond
van de Algemene wet bestuursrecht, een bezwaarschrift indienen bij de minister voor Wonen, Wijken en Integratie, ter
attentie van de ondertekenaar van dit besluit, Postbus 20952, 2500 EZ Den Haag. Het
bezwaarschrift moet van een datum en van uw naam zijn voorzien. U moet duidelijk aangeven
waarom u tegen dit besluit bezwaar maakt en zo mogelijk een kopie van dit besluit
meezenden.
Bijlage 5. Bij Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2009
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
Ministerie van Volkshuisvesting,
Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer
Rijksgebouwendienst
Benoeming externe tot projectbevoegde (A of B)
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De Directeur-Generaal van de Rijksgebouwendienst
Besluit:
De heer/mevrouw ....., werkzaam in de functie van ..... bij de directie/stafafdeling
..... met ingang van de datum als vermeld op de meest recente door het bevoegd gezag
vastgestelde lijst aanwijzing projecten Rijksgebouwendienst te benoemen tot projectbevoegde
voor het project/de projecten als omschreven op de meest recente door het bevoegd
gezag vastgestelde lijst aanwijzing projecten Rijksgebouwendienst onder de naam van
de heer/mevrouw ..... voornoemd.
Voor de uitvoering van bovenbedoeld project/bovenbedoelde projecten zijn aan de heer/mevrouw
..... voornoemd, verder te noemen projectbevoegde, bevoegdheden toegekend op grond
van het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2009. De projectbevoegde
moet in dit verband worden aangemerkt als ‘functionaris’ in de zin van het zojuist
genoemde besluit. Met inachtneming van de beperkingen en begrenzingen als opgenomen
in het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2009 is de projectbevoegde
bevoegd om in het kader van de uitvoering van bovenbedoeld project/bovenbedoelde projecten
de staat der Nederlanden te binden. Op deze benoeming zijn de begrenzingen als opgenomen
in bijlage 2, onderdeel ‘Projectbevoegde A’/‘Projectbevoegde B’ van toepassing.
De projectbevoegde wordt aangestuurd door en legt verantwoording af aan de directeur
..... Als aanvullende instructies gelden de instructies als omschreven op de meest
recente door het bevoegd gezag vastgestelde lijst aanwijzing projecten Rijksgebouwendienst.
Een exemplaar van dit besluit wordt onderaan voorzien van handtekening en paraaf van
de projectbevoegde en opgeslagen in het competentieregister van de Rijksgebouwendienst.
’s-Gravenhage, .....
De minister voor Wonen, Wijken en Integratie,
voor deze:
de directeur-generaal van de Rijksgebouwendienst,
voor deze:
de directeur .....
|
|
|
(handtekening van directeur)
|
|
|
.....
|
(naam van directeur)
|
|
|
De projectbevoegde:
|
|
|
.....
|
handtekening
|
|
|
.....
|
paraaf
|
|
|
.....
|
naam
|
Afschrift te zenden aan belanghebbenden.
Bijlage 6. Bij Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2009
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
Ministerie van Volkshuisvesting,
Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer
Rijksgebouwendienst
Benoeming interne tot projectbevoegde (C of D)
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De Directeur-Generaal van de Rijksgebouwendienst
Besluit:
De heer/mevrouw ....., werkzaam in de functie van ..... bij de directie/stafafdeling
....., met ingang van de datum waarop dit besluit is ondertekend te benoemen tot projectbevoegde.
Voor de uitvoering van zijn/haar werkzaamheden zijn aan de heer/mevrouw ..... voornoemd,
verder te noemen projectbevoegde, bevoegdheden toegekend op grond van het Besluit
mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2009. Met inachtneming van de
beperkingen en begrenzingen als opgenomen in het Besluit mandaat, volmacht en machtiging
Rijksgebouwendienst 2009 is de projectbevoegde bevoegd om in het kader van de uitvoering
van bovenbedoeld project/bovenbedoelde projecten de staat der Nederlanden te binden.
Op deze benoeming zijn de begrenzingen als opgenomen in bijlage 2, onderdeel ‘Projectbevoegde C’/‘Projectbevoegde D’ van toepassing.
De projectbevoegde wordt aangestuurd door en legt verantwoording af aan de directeur/het
hoofd van de stafafdeling .....
Een exemplaar van dit besluit wordt onderaan voorzien van handtekening en paraaf van
de projectbevoegde en opgeslagen in het competentieregister van de Rijksgebouwendienst.
’s-Gravenhage, .....
De minister voor Wonen, Wijken en Integratie,
voor deze:
de directeur-generaal van de Rijksgebouwendienst,
voor deze:
de directeur/het hoofd van de stafdeling .....
|
|
|
(handtekening van directeur of hoofd stafafdeling)
|
|
|
.....
|
(naam van directeur of hoofd stafafdeling)
|
|
|
De projectbevoegde:
|
|
|
.....
|
handtekening
|
|
|
.....
|
paraaf
|
|
|
.....
|
naam
|
Afschrift te zenden aan belanghebbenden.
Tegen dit besluit kunt u binnen 6 weken na datum van verzending hiervan, op grond
van de Algemene wet bestuursrecht, een bezwaarschrift indienen bij de minister voor Wonen, Wijken en Integratie, ter
attentie van de ondertekenaar van dit besluit, Postbus 20952, 2500 EZ Den Haag. Het
bezwaarschrift moet van een datum en van uw naam zijn voorzien. U moet duidelijk aangeven
waarom u tegen dit besluit bezwaar maakt en zo mogelijk een kopie van dit besluit
meezenden.
Bijlage 7. Bij Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2009
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
Ministerie van Volkshuisvesting,
Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer
Rijksgebouwendienst
Benoeming externe tot projectbevoegde (C of D)
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De Directeur-Generaal van de Rijksgebouwendienst
Besluit:
De heer/mevrouw ....., werkzaam in de functie van ..... bij de directie/stafafdeling
....., met ingang van de datum waarop dit besluit is ondertekend te benoemen tot projectbevoegde.
Voor de uitvoering van zijn/haar werkzaamheden zijn aan de heer/mevrouw ..... voornoemd,
verder te noemen projectbevoegde, bevoegdheden toegekend op grond van het Besluit
mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2009. De projectbevoegde moet
in dit verband worden aangemerkt als ‘functionaris’ in de zin van het zojust genoemde
besluit. Met inachtneming van de beperkingen en begrenzingen als opgenomen in het
Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2009 is de projectbevoegde
bevoegd om in het kader van de uitvoering van bovenbedoeld project/bovenbedoelde projecten
de staat der Nederlanden te binden. Op deze benoeming zijn de begrenzingen als opgenomen
in bijlage 2, onderdeel ‘Projectbevoegde C’/‘Projectbevoegde D’ van toepassing.
De projectbevoegde wordt aangestuurd door en legt verantwoording af aan de directeur
.....
Een exemplaar van dit besluit wordt onderaan voorzien van handtekening en paraaf van
de projectbevoegde en opgeslagen in het competentieregister van de Rijksgebouwendienst.
’s-Gravenhage, .....
De minister voor Wonen, Wijken en Integratie,
voor deze:
de directeur-generaal van de Rijksgebouwendienst,
voor deze:
de directeur .....,
|
|
|
(handtekening van directeur)
|
|
|
.....
|
(naam van directeur)
|
|
|
De projectbevoegde:
|
|
|
.....
|
handtekening
|
|
|
.....
|
paraaf
|
|
|
.....
|
naam
|
Afschrift te zenden aan belanghebbenden.
Bijlage 8. Bij Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2009
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
Ministerie van Volkshuisvesting,
Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer
Rijksgebouwendienst
Benoeming interne tot projectbevoegde
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De Directeur-Generaal van de Rijksgebouwendienst
Overwegende dat:
-
– ..... .
-
– ..... .
-
– ..... .
Besluit:
De heer/mevrouw ....., werkzaam in de functie van ..... bij de directie/stafafdeling
....., met ingang van de datum waarop dit besluit is ondertekend te benoemen tot projectbevoegde
voor het project/de projecten genoemd in de bijlage bij dit besluit.
Voor de uitvoering van het project zijn aan de heer/mevrouw ..... voornoemd, verder
te noemen projectbevoegde, bevoegdheden toegekend op grond van het Besluit mandaat,
volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2009 en de bijzondere bevoegdheden zoals
vermeld in de bijlage. Met inachtneming daarvan is de projectbevoegde bevoegd om in
het kader van de uitvoering van bovenbedoeld project de staat der Nederlanden te binden.
De projectbevoegde wordt aangestuurd door en legt verantwoording af aan de directeur-generaal/directeur/het
hoofd van de stafafdeling ..... Als aanvullende instructies gelden de instructies
als omschreven in de bijlage.
Een exemplaar van dit besluit wordt onderaan voorzien van handtekening en paraaf van
de projectbevoegde en opgeslagen in het competentieregister van de Rijksgebouwendienst.
’s-Gravenhage, .....
De minister voor Wonen, Wijken en Integratie,
voor deze:
de directeur-generaal van de Rijksgebouwendienst,
|
|
|
(handtekening van directeur-generaal)
|
|
|
.....
|
(naam van de directeur-generaal)
|
|
|
De projectbevoegde:
|
|
|
.....
|
handtekening
|
|
|
.....
|
paraaf
|
|
|
.....
|
naam
|
Afschrift te zenden aan belanghebbenden.
Tegen dit besluit kunt u binnen 6 weken na datum van verzending hiervan, op grond
van de Algemene wet bestuursrecht, een bezwaarschrift indienen bij de minister voor Wonen, Wijken en Integratie, ter
attentie van de ondertekenaar van dit besluit, Postbus 20952, 2500 EZ Den Haag. Het
bezwaarschrift moet van een datum en van uw naam zijn voorzien. U moet duidelijk aangeven
waarom u tegen dit besluit bezwaar maakt en zo mogelijk een kopie van dit besluit
meezenden.
Bijlage 9. Bij Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2009
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
Ministerie van Volkshuisvesting,
Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer
Rijksgebouwendienst
Benoeming externe tot projectbevoegde
[Regeling vervallen per 04-12-2013 met terugwerkende kracht tot en met 26-07-2012]
De Directeur-Generaal van de Rijksgebouwendienst
Overwegende dat:
-
– ..... .
-
– ..... .
-
– ..... .
Besluit:
De heer/mevrouw ....., werkzaam in de functie van ..... bij de directie/stafafdeling
....., met ingang van de datum waarop dit besluit is ondertekend te benoemen tot projectbevoegde
voor het project/de projecten genoemd in de bijlage bij dit besluit.
Voor de uitvoering van het project zijn aan de heer/mevrouw ..... voornoemd, verder
te noemen projectbevoegde, bevoegdheden toegekend op grond van het Besluit mandaat,
volmacht en machtiging Rijksgebouwendienst 2009 en de bijzondere bevoegdheden zoals
vermeld in de bijlage. Met inachtneming daarvan is de projectbevoegde bevoegd om in
het kader van de uitvoering van bovenbedoeld project de staat der Nederlanden te binden.
De projectbevoegde moet in dit verband worden aangemerkt als ‘functionaris’ in de
zin van het zojuist genoemde besluit.
De projectbevoegde wordt aangestuurd door en legt verantwoording af aan de directeur-generaal/directeur
..... Als aanvullende instructies gelden de instructies als omschreven in de bijlage.
Een exemplaar van dit besluit wordt onderaan voorzien van handtekening en paraaf van
de projectbevoegde en opgeslagen in het competentieregister van de Rijksgebouwendienst.
’s-Gravenhage, .....
De minister voor Wonen, Wijken en Integratie,
voor deze:
de directeur-generaal van de Rijksgebouwendienst,
|
|
|
(handtekening van directeur-generaal)
|
|
|
.....
|
(naam van de directeur-generaal)
|
|
|
De projectbevoegde:
|
|
|
.....
|
handtekening
|
|
|
.....
|
paraaf
|
|
|
.....
|
naam
|
Afschrift te zenden aan belanghebbenden.