Inkoopkader re-integratiedienstverlening UWV 2009
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Hoofdstuk 1. – Toelichting
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
UWV draagt de verantwoordelijkheid voor de re-integratie van werkzoekenden ontslagwerklozen
en werkzoekenden met een ziekte of handicap. Als deze klanten extra ondersteuning
nodig hebben, koopt UWV re-integratiedienstverlening in bij (re-integratie)bedrijven.
UWV koopt deze dienstverlening in onder het Inkoopkader Re-integratiedienstverlening.
In het Inkoopkader staan de eisen waaraan re-integratiebedrijven moeten voldoen om
voor UWV re-integratiedienstverlening uit te voeren. Om te borgen dat we aan onze
klanten hoogwaardige dienstverlening kunnen leveren, verlangt UWV van bedrijven dat
zij voldoen aan een minimaal kwaliteitsniveau. Dit kwaliteitsniveau komt bij voorkeur
tot uitdrukking in het voeren van het Keurmerk Blik op Werk. Op deze manier is UWV
als opdrachtgever verzekerd van een continu hoogwaardig dienstverleningsniveau. Niettemin
staat het bedrijven die dit Keurmerk nog niet voeren vrij om op een andere manier
aan te tonen aan gelijksoortige kwaliteitsborging te voldoen.
Met het hanteren van een Inkoopkader voldoet UWV aan zijn verplichting om – in overeenstemming
met de van toepassing zijnde (Europese) wet- en regelgeving – overeenkomsten met bedrijven
op een transparante manier tot stand te laten komen. Het Inkoopkader bestaat uit de
volgende documenten, die samen één onlosmakelijk geheel vormen:
In het Inkoopkader staan de eisen waaraan re-integratiebedrijven moeten voldoen om
voor UWV re-integratiedienstverlening uit te voeren. Met bedrijven die voldoen aan
deze entree-eisen sluit UWV een Toegangsovereenkomst. UWV sluit per opdracht een Toegangsovereenkomst.
Onder een opdracht verstaat UWV nader gedefinieerde re-integratiedienstverlening in
een district. Elke opdracht kent een opdrachtnummer. In het Overzicht Re-integratiedienstverlening
staat welke re-integratiedienstverlening UWV inkoopt. Het district is dan het werkingsgebied
van UWV waar het bedrijf de dienstverlening mag uitvoeren nadat een Toegangsovereenkomst
is gesloten. In het totaal kent UWV 11 districten. Een bedrijf dient zich per opdracht
aanmelden. Als u zich voor meerdere opdrachten aanmeldt, krijgt u per opdracht een
Toegangsovereenkomst.
Wilt u in aanmerking komen voor het afsluiten van een Toegangsovereenkomst voor een
opdracht, dan moet uw bedrijf aantonen aan alle eisen uit het Inkoopkader die voor
die opdracht gelden te voldoen. Het Overzicht Re-integratiedienstverlening, de Toegangsovereenkomst
en alle informatie en bijlagen die van belang zijn voor uw aanmelding, vindt u op
www.uwv.nl/zakelijk/re-integratiediensten. Wij adviseren u voor aanmelding de informatie
zorgvuldig door te lezen. Ook adviseren wij u de site regelmatig te raadplegen voor
eventuele wijzigingen en aanvullingen.
Hierna vindt u een uitleg van de documenten.
Het Inkoopkader
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
In het Inkoopkader Re-integratiedienstverlening staan de entree-eisen waaraan u als
bedrijf moet voldoen als u voor UWV re-integratiedienstverlening uit wilt voeren.
In het Inkoopkader staan zowel algemene entree-eisen als entree-eisen die een directe
link hebben met de in te kopen re-integratiedienstverlening. Deze laatste set aan
eisen noemen we ook wel dienstspecifieke eisen.
Het verschil tussen beide soorten eisen is als volgt:
-
• De algemene entree-eisen zijn eisen die ervoor zorgen dat UWV overeenkomsten sluit
met re-integratiebedrijven die aan algemene kwalitatieve eisen voldoen. Deze eisen
zijn voor alle opdrachten gelijk.
-
• Met het stellen van dienstspecifieke eisen beoordeelt UWV of een bedrijf ervaring
heeft met – en dus in staat is om – de gevraagde dienstverlening succesvol uit te
voeren. Meldt u zich aan voor een opdracht dan moet u bij de invulling van de dienstspecifieke
eisen dus dieper ingaan op de dienstverlening waarvoor u zich aanmeldt. Deze eisen
kunnen per dienstverlening verschillen.
De Toegangsovereenkomst
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Komt UWV – na beoordeling van uw aanmelding – tot de conclusie dat uw bedrijf aan
alle entree-eisen voldoet, dan sluit UWV met uw bedrijf een Toegangsovereenkomst voor
de opdracht waar u zich voor aanmeldt. Met uw aanmelding accepteert u de bepalingen
in de Toegangsovereenkomst. Over de inhoud van de Toegangsovereenkomst valt niet te
onderhandelen.
De Toegangsovereenkomst regelt aan welke afspraken uw bedrijf en het UWV zich moeten
houden bij de uitvoering van de dienstverlening. Ook staat er in hoe lang de overeenkomst
duurt.
In de Toegangsovereenkomst zijn afspraken opgenomen over:
-
– de te behalen prestaties;
-
– de wijze en frequentie van het afleggen van verantwoording door uw bedrijf over het
verloop en het resultaat van de re-integratiedienstverlening;
-
– de wijze en frequentie van facturering door uw bedrijf;
-
– de betaling van de facturen door UWV;
-
– de wijze en hoogte van de te vergoeden reiskosten aan de klant;
-
– het toekennen van eventuele bonussen;
-
– bepalingen m.b.t. het ontbinden van de Toegangsovereenkomst indien één van beide partijen
zijn verplichting niet nakomt.
Met het ondertekenen van de Toegangsovereenkomst liggen deze verplichtingen vast.
Als met uw bedrijf een Toegangsovereenkomst is gesloten, dan mag u de opdracht uitvoeren
waar u zich voor heeft aangemeld. UWV garandeert u geen minimumafname of een omzetgarantie.
De individuele keuze van de klant en het voor de klant best passende maatwerk zijn
leidend of wij van uw diensten gebruik maken.
UWV controleert na het afsluiten van de Toegangsovereenkomst de gemaakte afspraken
nauwgezet. Mocht u daar nog niet over beschikken, dan krijgt u na het afsluiten van
de overeenkomst een accounthouder toegewezen. De accounthouder is uw aanspreekpunt
namens UWV. U hebt regelmatig met hem overleg over de uitvoering van de Toegangsovereenkomst.
U vindt de Toegangsovereenkomst op www.uwv.nl/zakelijk/re-integratiediensten.
Overzicht Re-integratiedienstverlening
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
De dienstverlening die UWV onder het Inkoopkader inkoopt, is in een apart document
opgenomen: het Overzicht Re-integratiedienstverlening UWV.
Afhankelijk van de doelstellingen van het re-integratiebeleid past UWV de in te kopen
dienstverlening aan. Hierbij kijken wij ook naar de vraag op de arbeidsmarkt en competenties
en vaardigheden van de te re-integreren klanten. Het dienstverleningspakket dat UWV
inkoopt kan bestaan uit de volgende dienstverlening:
-
– Re-integratietrajecten voor specifieke klantgroepen;
-
– Individuele re-integratietrajecten (IRO’s);
-
– Re-integratiediensten en/of
-
– Voorschakeltrajecten.
Naast beproefde methoden bestaat de mogelijkheid dat UWV innovatieve dienstverlening
inkoopt.
In het Overzicht Re-integratiedienstverlening vindt u per in te kopen soort dienstverlening
uitgebreide informatie voor welke klanten UWV deze inkoopt en waaruit de dienstverlening
moet bestaan. Ook is per soort dienstverlening het te behalen eindresultaat benoemd.
Afhankelijk van de vraag op de regionale arbeidsmarkt, koopt UWV de dienstverlening
in één of meerdere districten in.
Het kan voorkomen dat u bij uw aanmelding niet hoeft aan te tonen dat u aan alle dienstspecifieke
eisen uit het Inkoopkader voldoet. Dit kan per soort dienstverlening verschillen.
Is dit het geval, dan wordt bij de dienstomschrijving aangegeven van welke eisen wordt
afgeweken. Ook is het mogelijk dat van een aantal artikelen uit de Toegangsovereenkomst
voor een specifieke soort dienstverlening wordt afgeweken. Bijv. de percentages van
de te vergoeden bedragen wijken af van wat standaard in de Toegangsovereenkomst is
opgenomen. Is dit het geval, dan is dit ook bij de omschrijving van de betreffende
soort dienstverlening opgenomen.
Het Overzicht Re-integratiedienstverlening wordt regelmatig aangepast en geactualiseerd.
U vindt het Overzicht op www.uwv.nl/zakelijk/re-integratiediensten.
Overige relevante informatie
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Alle relevante informatie over de aanmeldingsprocedure, uit welke documenten uw aanmelding
dient te bestaan, de districten van opdrachtverlening en de aanmeldadressen vindt
u op www.uwv.nl/zakelijk/re-integratiediensten. Ook vindt u op deze site de Aanmeldingsformulieren
en de sjablonen die u bij uw Aanmeldingsformulier dient bij te voegen. Wij adviseren
u de informatie op deze site goed door te lezen.
Samenwerkingsverbanden
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Meldt u zich aan voor het afsluiten van een Toegangsovereenkomst voor de uitvoering
van een of meerdere opdrachten dan dient u aan te tonen aan de hoofdstuk 2 genoemde
Entree-eisen te voldoen. De mogelijkheid bestaat dat u zich als zelfstandig bedrijf,
als hoofdaannemer of als Combinatie aanmeldt.
Meldt u zich als zelfstandig bedrijf aan dan dient u aan te tonen dat u als bedrijf
voldoet aan de entree-eisen en dat de uitsluitingsgronden niet op u van toepassing
zijn.
Maakt u gebruik van onderaannemers, dan dient u bij het aangaan van de Toegangsovereenkomst
inzichtelijk te maken wie uw onderaannemers zijn. U vermeldt deze gegevens in het
Aanmeldingsformulier. U dient als hoofdaannemer aan te tonen te kunnen voldoen aan
de entree-eisen en aan te tonen dat de uitsluitingsgronden niet op u van toepassing
zijn. Voor een aantal eisen geldt dat u ervaring opgedaan door uw onderaannemers –
als eindverantwoordelijk bedrijf – als uw eigen ervaring kunt inbrengen. Mits deze
onderaannemers bij het afsluiten van de Toegangsovereenkomst ook in onderaanneming
voor u werkzaam zullen blijven zodat de ervaring blijft geborgd. Indien van toepassing
wordt dit bij de betreffende entree-eis vermeldt.
Daarnaast bestaat de mogelijkheid om als Combinatie een Toegangsovereenkomst te sluiten.
Inschrijving als Combinatie is uitsluitend onder de volgende voorwaarden mogelijk:
-
1. Een bedrijf kan zich voor een opdracht maar één keer aanmelden, hetzij zelfstandig,
hetzij als hoofdaannemer, hetzij als Combinatie;
-
2. Evenmin is het toegestaan dat een bedrijf zich voor een opdracht zowel als onderaannemer
van een ander bedrijf, als zelfstandig bedrijf of als lid van een Combinatie aanmeldt
(combinant);
-
3. Meldt een bedrijf zich in verschillende hoedanigheden meermaals voor dezelfde opdracht(en)
aan, dan worden alle aanmeldingen terzijde gelegd;
-
4. Alle combinanten zullen in voorkomend gevallen de Toegangsovereenkomst door een daartoe
bevoegd persoon moeten laten ondertekenen en hoofdelijke aansprakelijkheid voor de
nakoming van de Toegangsovereenkomst door de Combinatie aanvaarden;
-
5. Combinanten dienen aan te tonen te kunnen voldoen aan de entree-eisen en aan te tonen
dat de uitsluitingsgronden niet van toepassing zijn. Daarbij geldt het volgende:
-
a. Elke combinant moet (afzonderlijk) voldoen aan entree-eis 6 ervaring uit het Inkoopkader.
De minimaal vereiste ervaring kan niet over de combinanten worden opgedeeld;
-
b. Voor elke opdracht waarvoor de Combinatie zich aanmeldt geldt dat ten minste één combinant
moet voldoen aan entree-eis 10 Bedrijvennetwerk. Deze eis kan evenmin worden opgedeeld
over meerdere combinanten;
-
6. Bedrijven die in het verleden als Combinatie hebben samengewerkt en met UWV als Combinatie
een overeenkomst hebben gesloten, kunnen zich ook nu weer als Combinatie aanmelden.
Deze bedrijven kunnen zich slechts als Combinatie beroepen op de ervaring die zij
als Combinatie hebben opgedaan. Een combinant van een dergelijke Combinatie kan zich
niet als zelfstandig bedrijf beroepen op de ervaring van de Combinatie. Het is namelijk
voor UWV volstrekt oncontroleerbaar of die toerekening van ervaring correct is.
De mogelijkheid van het vormen van een Combinatie is bedoeld voor bedrijven die zich
willen aanmelden voor een opdracht in een district waar zij (nog) niet operationeel
zijn en daarmee voor de desbetreffende opdrachten niet kunnen voldoen aan de gestelde
entree-eisen. Door het vormen van een Combinatie kan het bedrijf zijn dienstverlening
toch op deze manier ook in deze andere districten aanbieden.
Meldt u zich aan als Combinatie dan dient u in de hierna volgende tekst daar waar
bedrijf staat Combinatie c.q. combinant te lezen.
Hoofdstuk 2. – Entree-eisen
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Re-integratiebedrijven die zich aanmelden voor een Toegangsovereenkomst moeten aan
een aantal eisen voldoen. Het gaat om de volgende entree-eisen:
-
• Entree-eis 1: géén van de uitsluitingsgronden is op uw bedrijf van toepassing, zie
paragraaf 2.1.
-
• Entree-eis 2: uw bedrijf staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel of het nationale
beroeps-/handelsregister, zie paragraaf 2.2.
-
• Entree-eis 3: uw bedrijf voldoet aan de door UWV gestelde privacyaspecten zoals opgenomen
in paragraaf 2.3.
-
• Entree-eis 4: uw bedrijf voldoet aan de door UWV gestelde aspecten klachtenmanagement
zoals opgenomen in paragraaf 2.4.
-
• Entree-eis 5: uw bedrijf voldoet aan de door UWV gestelde bedrijfseconomische eisen,
zie paragraaf 2.5.
-
• Entree-eis 6: uw bedrijf maakt inzichtelijk dat het beschikt over ervaring met de
dienstverlening waarvoor het zich aanmeldt, zie paragraaf 2.6.
-
• Entree-eis 7: uw bedrijf maakt inzichtelijk dat het beschikt over vakbekwaam personeel,
zie paragraaf 2.7.
-
• Entree-eis 8: klanttevredenheid, zie paragraaf 2.8.
-
• Entree-eis 9: verplichting tot kwaliteitsmanagement; zie paragraaf 2.9.
-
• Entree-eis 10: uw bedrijf dient inzicht te geven in het perspectief op werkhervatting
indien de aanmelding betrekking heeft op re-integratiedienstverlening waarvan als
eindresultaat een plaatsing is benoemd, zie paragraaf 2.10.
-
• Entree-eis 11: u offreert een prijs die onder of maximaal gelijk is aan de door UWV
vastgestelde maximumprijs, zie paragraaf 2.11.
Vrijstelling van bewijslast entree-eisen
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
In de volgende situaties bestaat de mogelijkheid dat een bedrijf vrijstelling krijgt
van het leveren van bewijs dat het voldoet aan één of meerdere entree-eisen. Per situatie
is aangegeven om welke entree-eisen het gaat.
-
–
Keurmerk Blik op Werk
Indien een bedrijf bij aanmelding beschikt over een geldig certificaat Keurmerk Blik
op Werk dan accepteert UWV dit certificaat als bewijs dat het bedrijf voldoet aan:
Het bedrijf moet bij de aanmelding een kopie van het meest recente geldige certificaat
mee sturen. UWV behoudt zich het recht voor om inzage te vragen in het originele certificaat
om de kopie op echtheid te controleren. Is dit aan de orde, dan dient u per ommegaande
het origineel te overleggen.
-
–
Vrijstellingsregel voor eerder afgesloten overeenkomsten onder één van de Inkoopkaders
2008
De algemene entree-eisen uit het Inkoopkader Re-integratiedienstverlening 2009 zijn
identiek aan een groot aantal van de entree-eisen uit de het Inkoopkader Re-integratiediensten
2008, het Beoordelingskader IRO 2008 én het Inkoopkader Vrije Ruimte 2008. Daarom
geldt een vrijstellingsregeling. Deze vrijstellingsregeling geldt uitsluitend voor
bedrijven die zich aanmelden voor een Toegangsovereenkomst onder het Inkoopkader 2009
en waarmee UWV één of meerdere overeenkomsten heeft gesloten onder het Inkoopkader
Re-integratiediensten en/of Vrije Ruimte 2008 en/of het Beoordelingskader IRO 2008.
De vrijstelling geldt niet als deze overeenkomsten op datum van aanmelding door UWV
zijn ontbonden vanwege het niet nakomen van de verplichtingen.
Voldoet uw bedrijf aan deze voorwaarden dan geldt de oude overeenkomst als bewijs
dat het bedrijf voldoet aan:
-
○ de entree-eisen 2.2 tot en met 2.5 én
-
○ entree-eis 2.8 uit dit Inkoopkader.
Het bedrijf moet bij aanmelding aangeven onder welk van de Inkoopkaders 2008 een overeenkomst
is gesloten.
Voor alle overige eisen waar géén vrijstelling voor geldt, moet het bedrijf aantonen
dat het aan de eisen voldoet. Dit doet het door invulling en ondertekening van het
Aanmeldingsformulier en het bijvoegen van de eventuele bijlagen. Het Aanmeldingsformulier
en de bijlagen zijn te vinden op www.uwv.nl/zakelijk/re-integratiediensten.
2.1. De uitsluitingsgronden
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
UWV wil uitsluitend contracten sluiten met bedrijven die de beroepsethiek naleven
en die aan hun wettelijke verplichtingen voldoen. Daartoe mag in ieder geval géén
van de hieronder genoemde uitsluitingsgronden (ontleend aan artikel 45 van het Besluit Aanbestedingsregels voor Overheidsopdrachten; BAO) op het bedrijf van toepassing zijn.
Door invulling én ondertekening van het voorgeschreven Aanmeldingsformulier verklaart
het bedrijf dat zowel op het moment van aanmelding als op het moment van aangaan van
de Toegangsovereenkomst, geen van de navolgende omstandigheden van toepassing is:
Uitgesloten worden bedrijven/ondernemers:
-
1. tegen wie bij een onherroepelijk vonnis of arrest een veroordeling is uitgesproken
op grond van artikel 140, 177, 177a,178, 225, 226, 227, 227a, 227b of 323a, 328ter, tweede lid, 416, 417, 417bis, 420ter of 420quater van het Wetboek van Strafrecht;
1. en verder wordt elk bedrijf/iedere ondernemer uitgesloten:
-
a. dat in staat van faillissement of van liquidatie verkeert, waarvan de werkzaamheden
zijn gestaakt, waartegen een surseance van betaling of een akkoord geldt of in een
andere vergelijkbare toestand verkeert als gevolg van een soortgelijke procedure die
voorkomt in de op het bedrijf van toepassing zijnde wet- of regelgeving van een lidstaat
van de Europese Unie;
-
b. waarvan faillissement of liquidatie is aangevraagd of waartegen een procedure van
surseance van betaling of akkoord dan wel een andere soortgelijke procedure voorkomt
in de op het bedrijf van toepassing zijnde wet- of regelgeving van een lidstaat van
de Europese Unie aanhangig is gemaakt;
-
c. waartegen een rechterlijke uitspraak waartegen geen beroep meer mogelijk is volgens
de op het bedrijf van toepassing zijnde wet- of regelgeving van een lidstaat van de
Europese Unie is gedaan, waarbij een delict is vastgesteld dat in strijd is met zijn
beroepsgedragsregels;
-
d. die in de uitoefening van zijn beroep een ernstige fout heeft begaan, vastgesteld
op een grond die de aanbestedende dienst aannemelijk kan maken;
-
e. die niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan ten aanzien van de betaling van de
sociale zekerheidsbijdragen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar
hij is gevestigd of van Nederland;
-
f. die niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan ten aanzien van de betaling van zijn
belastingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij is gevestigd
of van Nederland;
-
g. die zich in ernstige mate schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken
van de inlichtingen die als gevolg van de artikelen 45 tot en met 53 BAO kunnen worden verlangd, of die inlichtingen niet heeft verstrekt.
Daarnaast geeft het bedrijfdoor invulling en ondertekening van het Aanmeldingsformulier
aan op eerste verzoek van UWV binnen een daartoe te stellen redelijke termijn, de
volgende documenten te overleggen:
Wanneer in het land waarin het bedrijf is gevestigd niet een bewijsstuk of verklaring
als bedoeld sub 1 tot en met 3 hiervoor wordt afgegeven, kan het bedrijf als gevolg
van het bepaalde bij artikel 46 vijfde lid BAO volstaan met een verklaring onder ede of een plechtige verklaring die door/namens
het bedrijf ten overstaan van een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie,
een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie van het land van oorsprong of herkomst
is afgelegd.
Let op:
2.2. Inschrijving bij de Kamer van Koophandel of in het nationale beroeps-/handelsregister
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Het bedrijf dient, indien de wet van het land van herkomst deze verplichting oplegt,
ter bevestiging van zijn identiteit aan te tonen ingeschreven te zijn bij de Kamer
van Koophandel dan wel in het nationale beroeps-/handelsregister. Uit de inschrijving
moet blijken dat het bedrijf als activiteit het uitvoeren van werkzaamheden in het
kader van (re)integratie tot doel heeft.
(Re-)integratie is gedefinieerd als die activiteiten die tot doel hebben de inzetbaarheid
van de klanten te bevorderen en/of die zijn gericht op het behouden of verkrijgen van
(duurzame) arbeid.
Indien het bedrijf deel uitmaakt van een concern, moet het een overzicht van het (de)
betreffende concern(s) overleggen bij aanmelding. UWV behoudt zich het recht voor
om – als toelichting – nadere gegevens te vragen over de bestuurssituatie en de eigendomsverhoudingen.
Let op:
2.3. Privacyaspecten
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Op grond van artikel 74 van de wet Structuur uitvoeringsorganisatie werk en inkomen (wet Suwi) is het eenieder verboden hetgeen hem uit of in verband met enige werkzaamheden
bij de uitvoering van deze wet over de persoon of zaken van een ander blijkt of wordt medegedeeld, verder bekend
te maken dan voor de uitvoering van deze wet noodzakelijk is dan wel op grond van deze wet is voorgeschreven of toegestaan. Dit verbod is niet van toepassing indien:
-
a. enig wettelijk voorschrift tot bekendmaking verplicht;
-
b. degene op wie de gegevens betrekking hebben schriftelijk heeft verklaard tegen de
verstrekking van deze gegevens geen bezwaar te hebben;
-
c. de gegevens niet herleidbaar zijn tot individuele natuurlijke personen.
Het bedrijf beschikt – om de opdrachten te kunnen uitvoeren – over informatie over
de klant. De geheimhoudingsplicht van artikel 74 wet Suwi is op het bedrijf van toepassing en dient derhalve door het bedrijf te worden nageleefd.
De geheimhoudingsplicht is niet alleen van toepassing op de medewerkers die in dienst
zijn van het bedrijf maar op alle medewerkers die bij de uitvoering van de opdracht
betrokken zijn (dus ook medewerkers die door het bedrijf worden ingehuurd).
Daarnaast is op de verwerking van de persoonsgegevens door het bedrijf de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) van toepassing. Het bedrijf dient de bepalingen uit deze wet strikt na te leven.
Door invulling en ondertekening van het Aanmeldingsformulier onderschrijft en houdt
het bedrijf zich aan de hierna volgende aspecten met betrekking tot privacy. Deze
verplichting blijft ook gelden nadat de Toegangsovereenkomst is beëindigd.
-
• De op de klanten betrekking hebbende gegevens worden verwerkt met inachtneming van
de geheimhoudingsbepaling van artikel 74 wet Suwi en met inachtneming van de Wbp.
-
• De op de klanten betrekking hebbende gegevens worden uitsluitend verwerkt voor zover
dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de door het bedrijf met UWV gesloten Toegangsovereenkomst
en de daaruit voortvloeiende nadere overeenkomsten.
-
• Het bedrijf draagt er zorg voor dat eenieder die bij de uitvoering van de opdracht
door het bedrijf betrokken is, de bovengenoemde aspecten met betrekking tot de privacy
naleeft. Het bedrijf zal daartoe van elke medewerker, die betrokken is bij de uitvoering
van de opdracht, een door de betreffende medewerker ondertekende en gedateerde geheimhoudingsverklaring
overleggen.
-
• Het bedrijf draagt zorg voor passende technische en organisatorische maatregelen om
de persoonsgegevens van klanten te beveiligen tegen vernietiging, hetzij per ongeluk
hetzij onrechtmatig, tegen toevallig verlies, vervalsing, niet-toegelaten verspreiding
of toegang, dan wel tegen enige andere vorm van onwettige verwerking.
-
• Het bedrijf leeft de meldingsplicht van hoofdstuk 4 van de Wbp na en stelt de klant op de hoogte van de meldingen aan het College bescherming persoonsgegevens
alsmede van de wijze waarop hij hiervan kennis kan nemen.
-
• Het bedrijf verwijdert 2 jaar na beëindiging van de dienstverlening aan de klant de
tot de persoon van die klant te herleiden gegevens, data en/of resultaten.
UWV zal na afsluiten van de Toegangsovereenkomst monitoren of het bedrijf de hiervoor
vermelde privacyaspecten naleeft.
2.4. Aspecten klachtenmanagement
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Het bedrijf is een belangrijke schakel in het re-integratieproces van de klant. UWV
hecht er aan dat het bedrijf met de klanten op een correcte manier omgaat. Het bedrijf
dient daarom te beschikken over een klachtenmanagement. Onder een klacht wordt verstaan
een schriftelijke melding van ontevredenheid over resultaten en/of dienstverlening.
Door invulling en ondertekening van het Aanmeldingsformulier onderschrijft en houdt
het bedrijf zich aan de volgende aspecten met betrekking tot het klachtenmanagement:
-
– De indiener van de klacht krijgt binnen twee weken bericht van ontvangst van de klacht;
-
– Als een klacht niet in behandeling wordt genomen, wordt de indiener van de klacht
uiterlijk binnen vier weken na ontvangstdatum hiervan op de hoogte gesteld.
-
– Een klacht moet binnen zes weken na de ontvangstdatum zijn afgehandeld.
-
– De klacht moet worden behandeld door een onafhankelijke medewerker, die zelf niet
bij de klacht betrokken is.
-
– Het bestaan van het klachtenmanagementsysteem wordt aantoonbaar bekend gemaakt aan
de klant en aan de (eigen) medewerkers.
-
– Het bedrijf moet in staat te zijn om inzicht te geven in de achtergronden, doorlooptijden
en uitkomsten van de behandelde klachten.
-
– Het bedrijf moet ten aanzien van bij hem aangemelde UWV-klanten, te allen tijde, doch
minimaal eens per kwartaal, (kunnen) rapporteren over:
-
– Het totale aantal ingediende klachten;
-
– Het aantal ingediende klachten, dat niet in behandeling is genomen
-
– Het aantal ingediende klachten dat niet in behandeling is genomen en binnen de termijn
is afgehandeld.
-
– Het aantal ingediende klachten dat in behandeling is genomen.
-
– Het aantal ingediende klachten dat in behandeling is genomen en binnen de termijn
is afgehandeld.
UWV zal na afsluiten van de Toegangsovereenkomst monitoren of het bedrijf de hiervoor
vermelde aspecten m.b.t. het klachtenmanagement naleeft.
2.5. Bedrijfseconomische eisen
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Bij de beoordeling van de bedrijfseconomische eisen gaat het om een toets op de aannemelijkheid
dat het bedrijf de financiële middelen heeft om (de kwaliteit van) de dienstverlening
tot en met datum einde van de Toegangsovereenkomst te waarborgen.
Om dit inzicht te verkrijgen dient het bedrijf de volgende gegevens te leveren:
2.5.1. Het bedrijf dient te beschikken over een adequate bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Bij een adequate bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering gaat het er om dat het bedrijf
verzekerd is voor de aansprakelijkheid voor zaak- en personenschade door een verkeerde
(be)handeling, een nalatigheid of een bedrijfsfout.
Het bedrijf voegt als bewijs een kopie van de polis en polisvoorwaarden bij het Aanmeldingsformulier
bij. Uit deze kopie dient te blijken dat het bedrijf verzekerd is tegen bedrijfsrisico’s
bij het uitoefenen van zijn taak in het kader van (re)-integratieactiviteiten. Het
minimaal verzekerde bedrag bedraagt € 1.000.000,– per jaar. Het bedrijf markeert de
betreffende passages in de polis.
Er bestaat ook de mogelijkheid dat het bedrijf een originele ondertekende verklaring
van de verzekeraar of verzekeringstussenpersoon overlegt. Uit deze verklaring dient
te blijken tot welk bedrag en voor welke activiteiten het bedrijf verzekerd is. Ook
dient uit de verklaring de looptijd van de verzekering te blijken.
Let op:
2.5.2. Concernverklaring
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Maakt het bedrijf onderdeel uit van een concern, dan geeft de moedermaatschappij een
concernverklaring af. Er is sprake van een concern als bij de Kamer van Koophandel
een ander bedrijf (bijvoorbeeld een holding) staat aangeven als eigenaar. Als meerdere
bedrijven een aanmerkelijk belang hebben in het bedrijf dat zich aanmeldt, moeten
al deze bedrijven een concernverklaring afgeven.
Met de concernverklaring geeft de moedermaatschappij aan de verplichtingen voortvloeiend
uit de opdracht waarop wordt ingeschreven over te nemen als de dochter in gebreke
blijft.
Het bedrijf maakt gebruik van de concernverklaring zoals opgenomen op www.uwv.nl/zakelijk/re-integratiediensten.
2.6. Aantoonbare ervaring met de dienstverlening van opdrachtverstrekking
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
UWV vindt het van belang dat een bedrijf ervaring heeft met de dienstverlening van
de opdrachtverstrekking. Het bedrijf is verplicht deze ervaring aan te tonen door
informatie te verstrekken over eerder door het bedrijf uitgevoerde opdrachten. Deze
opdrachten dienen overeen te komen met zowel de klantgroep als de inhoudelijk gestelde
eisen aan de dienstverlening van de opdracht waar het zich voor aanmeldt.
Het bedrijf dient aan te tonen dat in het jaar voorafgaand aan de datum waarop het
zich aanmeldt tenminste 10 klanten met dezelfde – of vergelijkbare – klantmerken zijn
gestart met de dienstverlening van de opdracht waarvoor het zich aanmeldt.
Er bestaan twee mogelijkheden waarop het bedrijf dit kan aantonen:
-
– óf het bedrijf heeft ervaring met de dienstverlening van de opdrachtverstrekking op
grond van eerder met UWV afgesloten aanbestede overeenkomsten;
-
– óf een bedrijf toont aan dat het ervaring heeft met de dienstverlening van de opdrachtverstrekking
op grond van overige eerdere met UWV gesloten overeenkomsten (w.o. Mantelovereenkomst
IRO, Toegangsovereenkomsten of overeenkomsten Vrije Ruimte) en/of op grond van overeenkomsten
gesloten met andere opdrachtgevers (zoals gemeenten).
Heeft een bedrijf in een van beide situaties minder dan 10 klanten die zijn gestart
met de dienstverlening, dan is een combinatie van beiden ook mogelijk.
2.6.1. Eerdere aanbestede overeenkomsten met UWV
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
In het Overzicht Re-integratiedienstverlening is per opdracht opgenomen óf en welke
eerder door UWV aanbestede overeenkomsten als relevante ervaring worden aangemerkt.
UWV geeft per dienstverlening de opdrachtnummers aan. Kunt u zich beroepen op deze
ervaring dan kunt u volstaan met het noemen van het opdrachtnummer op het Aanmeldingsformulier.
Opdrachtnummers van overeenkomsten die niet door UWV zijn genoemd, worden niet als
relevante (aanbestede) ervaring gezien. Correspondentie daarover is niet mogelijk.
Indien een bedrijf over relevante ervaring beschikt op grond van één of meerdere eerder
aanbestede overeenkomsten met UWV, dan is het niet verplicht deze in te brengen.
2.6.2. Overige overeenkomsten met UWV en/of overeenkomsten met andere opdrachtgevers
dan UWV
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Is het voor een bedrijf niet mogelijk, of wenst het zich niet te beroepen op eerder
met UWV afgesloten aanbestede overeenkomsten, dan dient het bedrijf zijn ervaring
op de volgende manier aan te tonen:
-
• in het jaar direct voorafgaand aan de datum waarop het bedrijf zich aanmeldt, zijn
er tenminste 10 klanten met dezelfde of vergelijkbare klantkenmerken gestart met dienstverlening
van de opdracht waarvoor het bedrijf zich aanmeldt;
-
• van deze 10 klanten maakt het bedrijf voor 3 klanten inzichtelijk op welke wijze het
de dienstverlening heeft uitgevoerd.
Het bedrijf dient een tweetal sjablonen in te vullen. Het eerste sjabloon betreft
de Verklaring opdrachtgevers. Door invulling en ondertekening van deze verklaring
toont het bedrijf aan dat het tenminste 10 klanten met dezelfde – of vergelijkbare
klantkenmerken – zijn gestart met de dienstverlening waarvoor het bedrijf zich bij
UWV aanmeldt.
Dit sjabloon dient door de opdrachtgever(s) waarvoor de dienstverlening is uitgevoerd,
te worden ondertekend. Indien een bedrijf ervaring inbrengt met IRO’s en/of met een
contract in de ‘Vrije Ruimte’ wil inbrengen, dan kan het volstaan met het vermelden
van de naam van zijn accounthouder bij UWV. In deze situatie hoeft het sjabloon niet
te worden ondertekend.
Het tweede sjabloon betreft de Beschrijving klanten. Dit sjabloon laat zien hoe het
bedrijf de dienstverlening heeft uitgevoerd. Hierbij dient het bedrijf in zijn omschrijving
in te gaan op de informatie die onder Het doel, De specifieke klantkenmerken, De minimale
eisen van het dienstverleningspakket en Het resultaat in het Overzicht Re-integratiedienstverlening
voor de betreffende dienst is opgenomen.
Dit sjabloon hoeft niet door de opdrachtgever, waarvoor de dienstverlening is uitgevoerd,
te worden ondertekend.
Het Overzicht Re-integratiedienstverlening en de sjablonen Verklaring opdrachtgevers
en Beschrijving klanten zijn te vinden op www.uwv.nl/zakelijk/re-integratiediensten
2.6.3. Gerealiseerd plaatsingspercentage
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Meldt een bedrijf zich aan voor re-integratiedienstverlening waarbij als eindresultaat
een plaatsing is gedefinieerd, dan stelt UWV als nadere eis, dat een bedrijf kan aantonen
een minimaal plaatsingspercentage te hebben behaald. Om deze reden stelt UWV de eis
dat het bedrijf aantoont dat:
-
– het van alle afgesloten individuele trajecten of diensten een minimaal plaatsingspercentage
heeft gerealiseerd. Het gaat om een gerealiseerd plaatsingspercentage dat het bedrijf
heeft behaald voor identieke dan wel gelijksoortige dienstverlening als aan de opdracht
waarvoor een bedrijf zich aanmeldt,
-
– Dit minimaal te behalen plaatsingspercentage varieert per type re-integratiedienstverlening.
Welk plaatsingspercentage moet zijn gerealiseerd, is opgenomen in het Overzicht Re-integratiedienstverlening;
-
– UWV hanteert hiervoor een meetperiode van twee jaar;
-
– De begin- en einddatum van deze meetperiode van twee jaar zijn afhankelijk van het
moment waarop de Overeenkomst wordt afgesloten. Deze meetperiode start op 27 maanden
voor datum aanmelding door het bedrijf en eindigt op 3 maanden voor datum aanmelding
door het bedrijf.
-
– Het bedrijf geeft hierbij inzicht in:
-
○ het totaal aantal beëindigde individuele diensten of trajecten in de meetperiode;
-
○ van dit totaal aantal beëindigde individuele diensten of trajecten het aantal dat
beëindigd is met een plaatsing
-
○ de namen van de organisaties waarvoor de opdrachten zijn uitgevoerd;
-
○ de namen van de contactpersonen (referent) inclusief adres en telefoonnummer
-
○ de klantgroep waarvoor de dienstverlening is uitgevoerd (bijv. WWB-klanten, werknemers
etc.).
De gegevens die het bedrijf levert hebben uitsluitend betrekking op de re-integratiedienstverlening
die identiek dan wel gelijksoortig is aan de opdracht waarvoor een bedrijf zich aanmeldt.
Het bedrijf dient een opgave te doen van alle gevraagde gegevens in de meetperiode
bij alle opdrachtgevers en in alle districten voor welke het deze dienstverlening
heeft uitgevoerd. Het levert dus bijv. ook de gegevens aan van re-integratiedienstverlening
met een startdatum vóór de meetperiode, maar die wel in meetperiode zijn beëindigd.
Met het hanteren van een meetperiode van twee jaar toetst UWV of een bedrijf in staat
is over een langere periode en onder verschillende omstandigheden zijn prestaties
te kunnen handhaven.
Het gerealiseerde plaatsingspercentage in de meetperiode wordt berekend door het totaal
aantal plaatsingen te nemen en te delen door het totaal aantal beëindigde trajecten
× 100% in de meetperiode.
Kan een bedrijf slechts resultaten aantonen over een periode korter dan twee jaar,
dan geeft het de resultaten over deze kortere periode op. Deze kortere periode dient
overigens volledig in de meetperiode te vallen. Over deze kortere periode dient dan
het minimaal geëiste plaatsingspercentage te zijn behaald.
Om het behaalde plaatsingspercentage inzichtelijk te maken, dient u gebruik te maken
van het sjabloon Gerealiseerd plaatsingspercentage zoals opgenomen op www.uwv.nl/zakelijk/re-integratiedienstverlening.
U dient op het sjabloon de naam van uw contactpersoon bij de opdrachtgever op te geven.
Voor opdrachten uitgevoerd voor UWV vermeldt het bedrijf de naam van zijn accounthouder.
Dit formulier dient u door uw opdrachtgevers te laten ondertekenen. Voor UWV-opdrachten
kunt u volstaan met het noemen van uw accounthouder.
N.B.
UWV adviseert het bedrijf de referenten op de hoogte te stellen dat zij als zodanig
zijn opgegeven. Geeft een bedrijf ervaring op die is opgedaan met een overeenkomst
van UWV, dan is de accounthouder van de afdeling Inkoop Re-integratie de referent.
UWV kan namelijk ter verificatie de gegevens toetsen bij de opgegeven referenten.
2.7. Beschikbaar te stellen organisatie
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Het bedrijf dient bij het aangaan van de Toegangsovereenkomst bekwaam personeel beschikbaar
te stellen. Deze medewerkers zijn in staat om goede en kwalitatief hoogwaardige dienstverlening
te leveren. Het bedrijf dient om deze reden inzicht te geven in de (vak)bekwaamheid
van de medewerkers die de dienstverlening verzorgen. Het gaat daarbij om de volgende
gegevens:
-
– de naam van de medewerker(s);
-
– de gevolgde opleiding;
-
– de onderbouwing waarom de gevolgde opleiding relevant is voor het uitvoeren van de
dienstverlening van de opdracht waarvoor het zich aanmeldt;
-
– het aantal jaren dat de medewerker(s) in een soortgelijke functie werkzaam is(zijn)
geweest.
De informatie m.b.t. de beschikbaar te stellen organisatie dient per re-integratiedienstverlening
waarvoor het bedrijf zich aanmeldt gegeven te worden. Het gaat hierbij om het personeel
dat in dienst is van het bedrijf dat zich aanmeldt.
Het bedrijf maakt gebruik van de Verklaring deskundigheid medewerkers zoals opgenomen
op www.uwv.nl/zakelijk/re-integratiediensten.
2.8. Klanttevredenheidsonderzoek
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Bedrijven die zich vanaf 1 september 2009 aanmelden voor een Toegangsovereenkomst
en waarmee UWV al eerder een overeenkomst onder het Inkoopkader Re-integratiediensten
en/of Vrije Ruimte dan wel het Beoordelingskader IRO heeft gesloten, hebben in 2007
of 2008 een tevredenheidsonderzoek in eigen beheer of door de Stichting Blik op Werk
laten uitvoeren. De gemiddelde score van de klanttevredenheid over alle clusters van
deelname – indien het tevredenheidsonderzoek door de Stichting Blik op Werk is uitgevoerd
– moet minimaal een 6,0 zijn.
Voor alle bedrijven die zich aanmelden voor een Toegangsovereenkomst met als ingangsdatum
1 september 2009 en waarmee UWV nog niet eerder een overeenkomst heeft gesloten onder
een van de eerdergenoemde Inkoopkaders, geldt dat zij verplicht zijn om deel te nemen
aan het Tevredenheidsonderzoek 2009 van Stichting Blik op Werk. De kosten van deelname
zijn voor rekening van het deelnemende bedrijf en bedragen ongeveer € 800,– exclusief BTW. Daarbij dient men zich in ieder geval aan te melden c.q. in te schrijven
voor dienstverlening die valt onder Cluster 3 ‘Werk verkrijgen’. Aanmelding op Cluster
3 is verplicht, omdat de door UWV in te kopen dienstverlening in dit cluster is ondergebracht.
Van deze verplichting zijn die bedrijven uitgezonderd die hebben deelgenomen aan het
Tevredenheidsonderzoek van Stichting Blik op Werk over 2008 en daarbij op het onderdeel
klanttevredenheid een score hebben behaald van een 6,0 of hoger.
Voor bedrijven die zich aanmelden voor een Toegangsovereenkomst met een ingangsdatum
die is gelegen na 1 september 2009 geldt dat zij, indien zij zich niet aanmelden voor
het Keurmerk Blik op Werk, voor het eerstvolgende te houden tevredenheidsonderzoek
zelf een keuze kunnen maken uit een onafhankelijk onderzoeksbureau. Voor meer informatie
zie Bijlage I.
Met ingang van het meetjaar 2009 geldt dat op het onderdeel Klanttevredenheid minimaal
een score van gemiddeld 6,5 behaald moet worden om in aanmerking te (blijven) komen
voor een Toegangsovereenkomst met UWV. Deze score moet zijn behaald over alle dienstverleningsclusters
waarvoor het bedrijf zich heeft aangemeld.
UWV behoudt zich het recht voor om indien hiertoe aanleiding is, de minimaal te behalen
score op het onderdeel klanttevredenheid te verhogen. Als dit het geval is, meldt
UWV dit tijdig op www.uwv.nl/zakelijk/re-integratiedienstverlening.
2.9. Verplichting tot kwaliteitsmanagement
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
UWV wenst uitsluitend zaken te doen met bedrijven die kwaliteitsmanagement toepassen
op (de uitvoering van) hun dienstverlening en de resultaten daarvan. Alleen op deze
manier zijn de klanten van UWV – die gebruik maken van deze dienstverlening – verzekerd
van een hoogwaardig dienstverleningsniveau.
Een bedrijf kan op drie manieren aantonen, dat het aan de verplichting tot kwaliteitsmanagement
voldoet:
-
– Het beschikt bij aanmelding over een geldig certificaat Keurmerk Blik op Werk;
-
– Bij aanmelding verplicht een bedrijf zich het certificaat Keurmerk Blik op Werk bij
de eerstvolgende meetperiode na datum aanmelding te behalen;
-
– Het bedrijf verplicht zich tot naleving van de gelijkwaardige eisen die door UWV zijn
opgesteld in het kader van het kwaliteitsmanagement. Dit betekent dat er audits worden
uitgevoerd, waarbij wordt vastgesteld of het bedrijf voldoet aan de gestelde eisen
m.b.t. de uitvoering van de resultatenaudit, de klantenaudit en het tevredenheidsonderzoek.
Een bedrijf dat bij aanmelding beschikt over het Keurmerk Blik op Werk voegt een kopie
van dit certificaat bij zijn aanmelding toe.
Een bedrijf dat zich verplicht het Keurmerk bij de eerstvolgende meetperiode te gaan
behalen, stuurt UWV het certificaat toe zodra het deze behaald heeft.
UWV behoudt zich het recht voor het meest recente origineel van het certificaat Keurmerk
Blik op Werk ter inzage op te vragen. Dit om de kopie op echtheid te kunnen controleren.
Bedrijven die niet beschikken over een certificaat Keurmerk Blik op Werk, noch zich
verplichten deze te behalen zullen moeten voldoen aan de eisen zoals opgenomen in
Bijlage I. Hierbij wordt opgemerkt dat de eisen die UWV aan het kwaliteitsmanagement
stelt, zich in een ontwikkelfase bevinden. UWV behoudt zich het recht voor om na periodieke
evaluatie en aan de hand van de ontwikkelingen in de markt de eisen bij te stellen.
2.10. Perspectief op werkhervatting op de regionale en lokale arbeidsmarkt
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Het resultaat van de inkoop van re-integratiedienstverlening moet uiteindelijk zijn
dat de klant een baan heeft. Omdat UWV onder het Inkoopkader ook gedifferentieerde
dienstverlening inkoopt, geldt dit eindresultaat niet voor alle dienstverlening. Voor
elke dienstverlening is afzonderlijk het eindresultaat bepaald. Zie hiervoor de opdrachtverlening
en een uitleg over de in te kopen dienstverlening het Overzicht Re-integratiediensten
UWV op www.uwv.nl/zakelijk/re-integratiedienstverlening.
Voor dienstverlening met als beoogd resultaat een plaatsing van de klant, is het bedrijf
verplicht een opgave te doen van het netwerk van bedrijven en sectoren in het district
van de opdracht waarvoor het zich aanmeldt. Daarbij geeft het inzicht in welke soorten
functies en binnen welke branches het bedrijf vacatures aanbiedt. Deze eis dient als
waarborg voor UWV dat het bedrijf in staat is een actief netwerk te beheren en onderhouden
zodat de plaatsing van klanten is geborgd.
Voor re-integratietrajecten geldt in ieder geval dat het eindresultaat te allen tijde
de plaatsing van de klant is.
Het bedrijf is verplicht een korte beschrijving te geven van tenminste drie verschillende
netwerkcontacten voor de opdracht waarvoor het zich aanmeldt.
Aan deze netwerkcontacten stelt UWV de volgende eisen:
-
– een bedrijf kan slechts netwerkcontacten in het district van aanmelding opgeven waarbij
tenminste één klant is geplaatst;
-
– de plaatsing van de klant bij elk netwerkcontact heeft plaatsgevonden in het jaar
direct voorafgaand aan de datum waarop het zich aanmeldt voor het afsluiten van een
Toegangsovereenkomst;
-
– hierbij hoeft het niet om de plaatsing van een klant te gaan die voldoet aan de klantkenmerken
van de opdrachtverstrekking.
De opgave bevat vervolgens de volgende informatie:
-
○ de aard en inhoud van het contact;
-
○ het totaal aantal klanten dat door het bedrijf bij het netwerkcontact is geplaatst
in het jaar direct voorafgaand aan de datum waarop het zich aanmeldt bij UWV voor
een Toegangsovereenkomst;
-
○ het soort functies waarop deze klanten zijn geplaatst;
-
○ de verwachte concrete plaatsingsmogelijkheden binnen één jaar vanaf datum afsluiten
Toegangsovereenkomst (aantal, soort functies);
-
○ de naam van een contactpersoon van het netwerkcontact inclusief een telefoonnummer
ter controle.
Het bedrijf maakt gebruik van het sjabloon Bedrijvennetwerk zoals opgenomen op www.uwv.nl/zakelijk/re-integratiediensten.
UWV adviseert het bedrijf de referenten op de hoogte te stellen dat zij als zodanig
zijn opgegeven.
2.11. Maximum prijs
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
UWV stelt per dienstverlening een vaste maximum prijs exclusief BTW én inclusief reiskostenvergoeding
vast. In deze prijs zijn evenmin de eventuele kosten aan scholing en/of vaardigheidstrainingen
opgenomen. De door UWV vastgestelde maximum prijs is in het Overzicht Re-integratiediensten
UWV opgenomen.
Het bedrijf dient er mee in te stemmen dat het bij aanvang én gedurende de Toegangsovereenkomst
een vaste prijs hanteert die de door UWV gestelde maximum prijs niet overtreft.
Het bedrijf dient bij aanmelding een vaste prijs per dienst en/of re-integratietraject
uit te brengen. Sluit UWV een Toegangsovereenkomst met het bedrijf af, dan kan het
bedrijf deze vaste prijs onder de betalingsvoorwaarden zoals opgenomen in de Toegangsovereenkomst
declareren.
Gedurende de looptijd van de Toegangsovereenkomst vindt er geen indexering plaats.
Hoofdstuk 3. – Beoordeling van de aanmelding
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Bedrijven die zich hebben aangemeld worden beoordeeld op basis van door UWV gestelde
eisen. In dit hoofdstuk vindt u informatie op welke wijze UWV uw aanmelding beoordeelt.
UWV hanteert een strikte aanmeldingsprocedure. Na aanmelding bestaat slechts een beperkte
mogelijkheid tot het aanleveren van aanvullende informatie. Welke informatie u kunt
naleveren en onder welke voorwaarden is hierna beschreven. Let er op dat u het Aanmeldingsformulier
inclusief de bijlagen op de juiste manier aanlevert aan UWV. U vindt hierover informatie
op www.uwv.nl/zakelijk/re-integratiediensten.
Mocht uw bedrijf bij aanmelding niet voldoen aan de gestelde entree-eisen en/of de
gevraagde informatie niet (adequaat) (na)leveren, dan sluit UWV geen Toegangsovereenkomst
met uw bedrijf voor de betreffende opdracht(en) waarvoor u zich aanmeldt. Wél kan
een afgewezen bedrijf zich – op zijn vroegst na 3 maanden na datum afwijzing door
UWV – weer opnieuw voor dezelfde dienstverlening aanmelden, waarbij de vereiste informatie
adequaat dient te worden geleverd. Echter onder voorwaarde dat UWV op dat moment de
betreffende dienstverlening nog steeds wenst te contracteren. Zie voor de actuele
vraag naar in te kopen re-integratiedienstverlening het Overzicht Re-integratiedienstverlening
op www.uwv.nl/zakelijk/re-integratiediensten.
3.1. Beoordeling per eis
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
○ 3.1.1. Uitsluitingsgronden
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Voor het niet van toepassing zijn van de uitsluitingsgronden volstaat invulling en
ondertekening van het Aanmeldingsformulier. Ingeval van twijfel vraagt UWV de onder
paragraaf 2.1. genoemde verklaringen op.
Indien blijkt dat de geleverde gegevens in strijd met de waarheid zijn ingevuld, leidt
dit tot uitsluiting van het bedrijf.
○ 3.1.2. Inschrijving bij de Kamer van Koophandel of in beroeps- of handelsregister
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Overlegt het bedrijf bij zijn aanmelding een kopie van inschrijving bij de Kamer van
Koophandel of beroeps-/handelsregister dat op datum ondertekening van het Aanmeldingsformulier
meer dan 2 maanden oud is en/of een kopie van de inschrijving ontbreekt, dan krijgt
het bedrijf – na constatering hiervan door UWV – de mogelijkheid om binnen 7 werkdagen
alsnog een (geldige) kopie of bewijs van inschrijving te overleggen.
Voldoet het bedrijf binnen deze nieuwe periode opnieuw niet aan de entree-eis dan
leidt dit tot afwijzing van het bedrijf voor het sluiten van een Toegangsovereenkomst.
Blijkt uit de inschrijving bij de Kamer van Koophandel of in het beroeps-/handelsregister
niet éénduidig dat (re)-integratie een activiteit van het bedrijf is, dan leidt dit
tot afwijzing van het bedrijf voor een Toegangsovereenkomst.
○ 3.1.3. Conformeren aan de privacyaspecten UWV
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Een bedrijf dient zich door invulling en ondertekening van het Aanmeldingsformulier
te conformeren aan de door UWV gestelde privacyaspecten.
Wenst een bedrijf zich niet aan de gestelde privacyaspecten te conformeren dan voldoet
het bedrijf niet aan deze entree-eis en leidt dit tot afwijzing van het bedrijf voor
het sluiten van een Toegangsovereenkomst.
○ 3.1.4. Onderschrijven klachtenmanagement UWV
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Door invulling en ondertekening van het Aanmeldingsformulier onderschrijft en houdt
een bedrijf zich aan de door UWV gestelde aspecten klachtenmanagement.
Wenst een bedrijf zich hier niet aan te houden dan voldoet het bedrijf niet aan de
entree-eis en leidt dit tot afwijzing van het bedrijf voor het sluiten van een Toegangsovereenkomst.
○ 3.1.5. Bedrijfseconomische stabiliteit
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
UWV wijst bedrijven af voor het sluiten van een Toegangsovereenkomst:
-
– indien niet uit de kopie van de polis voor een aansprakelijkheidsverzekering of de
verklaring van de verzekeraar of verzekeringstussenpersoon blijkt dat het bedrijf
verzekerd is tegen bedrijfsrisico’s bij het uitoefenen van taken in het kader van
(re)-integratie activiteiten tot een bedrag van tenminste € 1.000.000,– per jaar en
daarmee niet voldoet aan de gestelde verzekeringseisen;
-
– indien het bedrijf een verklaring van een verzekeraar of verzekeringstussenpersoon
overlegt dat op datum ondertekening van het Aanmeldingsformulier ouder is dan 4 maanden
en daarmee niet voldoet aan de gestelde verzekeringseisen;
-
– indien bij de aanmelding – en indien van toepassing – de Concernverklaring niet ingevuld
en/of ondertekend is.
Ontbreekt bij de aanmelding van het bedrijf de kopie van de verzekeringspolis voor
een aansprakelijkheidsverzekering en/of indien van toepassing de Concernverklaring
dan krijgt het bedrijf de mogelijkheid om – na constatering hiervan – binnen 7 werkdagen
alsnog een kopie te overleggen.
Voldoet het bedrijf binnen deze nieuwe periode opnieuw niet aan de entree-eis dan
leidt dit tot afwijzing van het bedrijf voor het sluiten van een Toegangsovereenkomst.
○ 3.1.6. Aantoonbare ervaring
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Indien blijkt dat de door het bedrijf te verstrekken informatie niet is ingediend,
inhoudelijk niet juist is of dat met de geleverde informatie niet wordt voldaan aan
de entree-eis, dan wordt het bedrijf afgewezen voor het sluiten van een Toegangsovereenkomst.
Er bestaat geen mogelijkheid tot het alsnog aanleveren van de gevraagde informatie.
– Ervaring met aanbestede UWV-opdrachten
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
UWV toetst aan de hand van de eigen administratie aan de hand van het door het bedrijf
gegeven opdrachtnummer of in de referteperiode ten minste 10 klanten zijn gestart
met de dienstverlening waarvoor het zich aanmeldt.
N.B. Omdat onder de eerder aanbestede opdrachten min of meer gelijkwaardige dienstverlening
is uitgevoerd hoeft het bedrijf het sjabloon Beschrijving klanten niet in te vullen
en op te sturen.
– Ervaring met overige UWV-opdrachten en/of ervaring met overige opdrachtgevers
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
UWV toetst voor ervaring met overige UWV-opdrachten de geleverde gegevens op het Sjabloon
Verklaring opdrachtgevers én Beschrijving klanten – op plausibiliteit. Voor ervaring
met overige opdrachtgevers kan het UWV de opgegeven referent raadplegen.
– Gerealiseerd plaatsingspercentage
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
UWV toetst op basis van de eigen ervaringscijfers de door het bedrijf geleverde gegevens
op plausibiliteit. Voor wat betreft het gerealiseerd plaatsingspercentage bij overige
opdrachtgevers kan het UWV de opgegeven referent raadplegen.
Indien blijkt dat bij aanmelding dat de Combinatie of elk van de combinanten niet
aan deze eis kan voldoen, dan sluit UWV geen Toegangsovereenkomst met het bedrijf
of de Combinatie. Verklaart de hoofdaannemer niet dat hij bij sluiten van de overeenkomst
kan blijven rekenen op de ervaring en expertise van zijn onderaannemer, dan voldoet
ook dit bedrijf als hoofdaannemer niet aan de gestelde eis.
○ 3.1.7. Beschikbaar te stellen organisatie
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Indien blijkt dat de door het bedrijf te verstrekken informatie niet is ingediend,
dan wordt het bedrijf afgewezen voor het sluiten van een Toegangsovereenkomst. Er
bestaat geen mogelijkheid tot het alsnog aanleveren van de gevraagde informatie.
○ 3.1.8. Een voldoende score op klanttevredenheid
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
UWV gaat voor de beoordeling van het behaalde cijfer op klanttevredenheid uit van
de gepubliceerde cijfers door de Stichting Blik op Werk over alle clusters van het
onderzoek waaraan het heeft meegedaan. Voor wat betreft het in eigen beheer verrichte
onderzoek over het meetjaar 2008 baseert UWV zich op de rapportage die het bedrijf
aan zijn accounthouder heeft gestuurd.
Bedrijven die:
-
– niet hebben meegewerkt aan het tevredenheidsonderzoek – ondanks hun contractuele verplichting
daartoe en/of
-
– niet voldoen aan de score van 6,0 – afhankelijk van de situatie – komen niet in aanmerking
voor het afsluiten een Toegangsovereenkomst.
Als een bedrijf buiten zijn schuld geen te publiceren rapportcijfer kan overleggen,
volgt UWV de besluitvorming terzake door het bestuur van Stichting Blik op Werk.
○ 3.1.9. Kwaliteitsmanagement
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Beschikt een bedrijf al over het Keurmerk Blik op Werk, dan voegt het een geldige
kopie van het meest recente certificaat toe. Indien een bedrijf nog niet over het
Keurmerk beschikt, dan dient een bedrijf door invulling en ondertekening van het Aanmeldingsformulier
akkoord te gaan met de bepaling dat het bedrijf het Keurmerk zal behalen over de eerstvolgende
meetperiode. Het stuurt een kopie van het Certificaat nadat het deze heeft behaald.
Ontbreekt bij de aanmelding een kopie van het certificaat Keurmerk Blik op Werk dan
krijgt het bedrijf de mogelijkheid om – na constatering hiervan door UWV – binnen
7 werkdagen alsnog een kopie te overleggen.
Voldoet het bedrijf binnen deze nieuwe periode opnieuw niet aan de entree-eis dan
leidt dit tot afwijzing van het bedrijf voor het sluiten van een Toegangsovereenkomst.
Indien een bedrijf niet het Keurmerk Blik op Werk heeft noch zich voor het behalen
van het Keurmerk Blik op Werk heeft aangemeld maar zich verplicht tot het voeren van
kwaliteitsmanagement zoals door UWV geëist, dan onderschrijft het bedrijf door invulling
en ondertekening van het Aanmeldingsformulier dat het zich houdt aan de door UWV gestelde
eisen inzake kwaliteitsmanagement.
○ 3.1.10. Perspectief op werkhervatting op de regionale en lokale arbeidsmarkt
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Indien blijkt dat de door het bedrijf te verstrekken informatie niet is ingediend,
inhoudelijk niet juist is of dat met de geleverde informatie niet wordt voldaan aan
de entree-eis dan is het bedrijf afgewezen voor het sluiten voor een Toegangsovereenkomst.
Er bestaat geen mogelijkheid tot het alsnog aanleveren van de gevraagde informatie.
In geval van aanmelding door een Combinatie hoeft slechts één van de combinanten aan
deze eis te voldoen. Blijkt bij aanmelding dat de Combinatie niet aan deze eis te
voldoen, of dat de netwerkcontacten van de Combinatie zijn samengeteld, dan wordt
de Combinatie afgewezen voor het sluiten van een Toegangsovereenkomst.
Verklaart de hoofdaannemer niet dat hij bij sluiten van de overeenkomst kan blijven
rekenen op de ervaring en expertise van zijn onderaannemer, dan voldoet ook dit bedrijf
als hoofdaannemer niet aan de gestelde eis.
○ 3.1.11. Prijs
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Offreert een bedrijf een prijs die boven de door UWV vastgestelde maximum prijs ligt
of vergeet een bedrijf een prijs te offreren op het Aanmeldingsformulier, dan komt
het bedrijf niet in aanmerking voor het sluiten van een Toegangsovereenkomst. Er bestaat
geen mogelijkheid tot het alsnog aanleveren van de gevraagde informatie.
3.2. Niet correct invullen (verkort) Aanmeldingsformulier
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Mocht u een Aanmeldingsformulier inleveren dat niet (volledig) is ingevuld en/of ondertekend,
dan beschouwt UWV uw aanmelding als niet ontvangen. Het Aanmeldingsformulier vormt
namelijk de basis van uw aanmelding. Niet volledig ingevulde en/of niet ondertekende
formulieren neemt UWV om deze reden niet in behandeling.
3.3. Beslissing UWV
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
UWV meldt binnen maximaal 6 weken na datum ontvangst van de aanmelding aan het bedrijf
of het in aanmerking komt voor het afsluiten van een Toegangsovereenkomst voor de
opdracht(en) waarvoor het zich heeft aangemeld. Indien naar het oordeel van UWV het
bedrijf niet voldoet aan de entree-eisen uit het Inkoopkader ontvangt het te allen
tijde een gemotiveerde afwijzing.
3.4. Aanpassen Inkoopkader en Toegangsovereenkomst
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Mocht gedurende de looptijd blijken dat aanpassingen noodzakelijk zijn, dan zal UWV
overgaan tot aanpassing van het Inkoopkader. Hebben deze wijzigingen gevolgen voor
de al afgesloten Toegangsovereenkomst(en) dan treedt UWV in overleg met het bedrijf.
Bijlage 1. Eisen verplicht kwaliteitsmanagement
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
In het kader van het kwaliteitsmanagement dient het bedrijf inzicht in zijn performance
te verschaffen. Daarom strekt het verplichte kwaliteitsmanagement zich uit over alle
overeenkomsten dat een bedrijf met UWV onder een Inkoopkader heeft afgesloten. Het
gaat dan om overeenkomsten die betrekking hebben op het herstellen of vergroten van
de inzetbaarheid van klanten voor werk als het toeleiden naar werk. Het bedrijf dient
zijn performance op een drietal aspecten inzichtelijk te maken. Deze aspecten zijn:
Onafhankelijke uitvoering audits en tevredenheidsonderzoek
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
De bedrijven zijn zelf verantwoordelijk voor het inhuren van een bureau dat de audits
uitvoert. Wel dient het bedrijf er voor te zorgen dat het om een onafhankelijk bureau
gaat, dat op geen enkele wijze gelieerd is aan het bedrijf zelf. Dit bureau dient
overigens wel over de expertise te beschikken om de audits uit te voeren.
De resultatenaudit
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
UWV eist van het bedrijf dat het elk jaar een resultatenaudit uitvoert. Als uitkomst
van deze resultatenaudit maakt het bedrijf inzichtelijk dat het:
-
– zijn contractueel vastgelegde prestaties nakomt;
-
– voldoet aan de hierna genoemde prestatie-indicatoren;
-
– de verbeterpunten die naar voren zijn gekomen uit de klantenaudit heeft geïmplementeerd.
•. De contractueel vastgelegde prestaties
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
De minimale prestatie-eisen die UWV in dit verband stelt zijn opgenomen in artikel
24 en 25 van de Toegangsovereenkomst.
•. De prestatie-indicatoren
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Bij de resultatenaudit maakt het bedrijf de prestaties op de volgende prestatie-indicatoren
inzichtelijk:
-
– de wijze waarop het bedrijf het klachtenmanagementsysteem heeft ingevuld en uitgevoerd
en tot welke eventuele verbeteracties dit leidt;
-
– de wijze waarop het bedrijf het privacyreglement heeft ingevuld en uitgevoerd en tot
welke eventuele verbeteracties dit leidt;
-
– hoe het bedrijf zijn processen heeft ingericht en uitgevoerd en tot welke eventuele
verbeteracties dit leidt.
Ook voor het te behalen prestatieniveau van de hiervoor genoemde indicatoren geldt
dat deze zijn terug te vinden in artikel 24 en 25 van de Toegangsovereenkomst.
•. De verbeterpunten uit de klantenaudit
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
Zie in dit verband de klantenaudit.
Het tevredenheidonderzoek
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
UWV eist van het bedrijf dat het eenmaal per 2 jaar een tevredenheidonderzoek houdt.
In het tevredenheidonderzoek laat het bedrijf zowel zijn klanten als UWV bevragen
op hun tevredenheid over de door het bedrijf geleverde dienstverlening. Deze tevredenheid
dient tot uitdrukking te worden gebracht in een onderzoekrapportage én een rapportcijfer.
Het bedrijf dient in de onderzoekrapportage de volgende aspecten inzichtelijk te maken:
-
– het toont aan dat het onderzoek betrekking heeft gehad op een representatieve afspiegeling
van de klanten die een directe relatie hebben met de uitgevoerde dienstverlening;
-
– het toont aan dat de klanten en UWV zijn bevraagd op minimaal de volgende aspecten
van de dienstverlening:
-
○ snelheid van werken
-
○ tevredenheid
-
○ behaald resultaat
-
○ bejegening
-
○ zorgvuldig omgaan met privacy en klachten;
-
○ invloed op en inzicht in dienstverlening;
-
○ inzicht in rechten en plichten en
-
○ professionaliteit van het personeel.
UWV eist dat het bedrijf de uitkomst van de onderzoeksrapportage volgens een vast
stramien aanlevert. Dit stramien treft u te zijner tijd aan op www.uwv.nl/zakelijk/re-integratiedienstverlening.
De klantenaudit
[Regeling vervallen per 30-04-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2013]
UWV eist dat het bedrijf eenmaal per 2 jaar een klantenaudit laat uitvoeren. Centraal
staat hierbij dat de auditor de klanten vraagt naar hun bevindingen bij de uitvoering
van de dienstverlening. Uit deze bevindingen worden door de auditor in samenspraak
met het bedrijf verbeterpunten geformuleerd. Deze verbeterpunten moeten leiden tot
concreet door het bedrijf te nemen maatregelen. In het daaropvolgende resultatenaudit
gaat de auditor die de resultatenaudit uitvoert na of deze maatregelen zijn geïmplementeerd.
Bij de uitvoering van de klantenaudit geeft het bedrijf inzicht in:
-
– de wijze waarop het uit zijn bestand van klanten tot een representatieve afspiegeling
is gekomen van klanten die in het kader van de klantenaudit zijn geselecteerd;
-
– de onderbouwing dat het aantal klanten dat is geïnterviewd een voldoende basis is
t.o.v. het aantal klanten dat de dienstverlening heeft ontvangen;
-
– dat de klanten zijn bevraagd op minimaal de volgende aspecten:
-
○ snelheid van werken
-
○ tevredenheid
-
○ behaald resultaat
-
○ bejegening
-
○ zorgvuldig omgaan met privacy en klachten;
-
○ invloed op en inzicht in dienstverlening;
-
○ inzicht in rechten en plichten en
-
○ professionaliteit van het personeel.
Als uitkomst van de audits en het tevredenheidsonderzoek overlegt het bedrijf een
(kopie) van de rapportage die opgesteld is door het bureau dat het onderzoek heeft
uitgevoerd.
Als het bedrijf een kopie overlegt, dan behoudt UWV zich het recht voor om inzage
in het origineel te vragen, ter verificatie van de echtheid van het document.
De te volgen auditcyclus
In de hierna volgende tabel vindt u een overzicht wanneer welke audit of onderzoek
moet worden verricht:
Meetjaar
|
Resultatenaudit
|
Tevredenheidsonderzoek
|
Klantenaudit
|
2009
|
Ja
|
Ja
|
–
|
2010
|
Ja
|
–
|
Ja
|
2011
|
Ja
|
Ja
|
–
|
2012
|
Ja
|
–
|
Ja
|
2013
|
Ja
|
Ja
|
–
|
2014
|
Ja
|
–
|
Ja
|
Etc.
|
|
|
|
Uiterlijk voor 1 juli van het jaar volgend op het meetjaar dient het bedrijf aan te
tonen dat het de audit/het onderzoek met positief resultaat heeft afgerond. D.w.z.
uiterlijk op 30 juni 2010 overlegt het bedrijf zijn resultaten over het meetjaar 2009.
UWV zal steeds bij het afsluiten van Toegangsovereenkomsten, voor bedrijven die zich
voor de eerste maal aanmelden bij UWV, inzichtelijk maken wat het eerste meetjaar
wordt en vanaf welk jaar de cyclus dus gaat lopen. Voor bedrijven met welke UWV al
eerder een Toegangsovereenkomst heeft gesloten onder het Inkoopkader 2009 zal gelden
dat zij UWV de resultaten aanlevert overeenkomstig de cyclus op het moment dat de
eerste Toegangsovereenkomst is gesloten.
UWV behoudt zich het recht voor om tot publicatie over te gaan van de resultaten die
bedrijven in het kader van de diverse audits hebben aangeleverd.
UWV behoudt zich tevens het recht voor, wanneer ontwikkelingen in de markt daar aanleiding
toe geven, om de van toepassing zijnde normen aan te passen. Deze aanpassingen zullen
schriftelijk aan bedrijven worden gecommuniceerd.