Stb. 2003, 233, datum inwerkingtreding 01-07-2003, bevat een wijziging met terugwerkende
kracht van dit artikel. Deze wijziging werkt terug tot en met 01-08-2002.
De Sectorcommissie, taak en bevoegdheden
[Regeling vervallen per 01-01-2014]
1 Er is een Sectorcommissie Onderwijspersoneel voor overleg in zaken betreffende de
rechtspositie van het personeel werkzaam bij instellingen.
2 Zij ressorteert onder Onze Minister.
3 Met de Sectorcommissie wordt door of namens Onze Minister met betrekking tot het personeel
van instellingen als bedoeld in artikel 1, onderdeel g, onder 1 en 4, indien op die
instellingen het Rechtspositiebesluit onderwijspersoneel van toepassing is, overleg
gepleegd over aangelegenheden van algemeen belang voor de rechtstoestand van het personeel,
met inbegrip van de algemene regels volgens welke het personeelsbeleid zal worden
gevoerd.
4 Met de Sectorcommissie wordt door of namens Onze Minister met betrekking tot het personeel
van instellingen als bedoeld in artikel 1, onderdeel g, onder 2 en 4, indien op die
instellingen het Rechtspositiebesluit onderwijspersoneel niet van toepassing is, overleg
gepleegd over:
-
a. de algemene salarisontwikkeling,
-
b. de mutaties in de algemene arbeidsduur,
-
c. de mutaties in algemeen aanvullende aanspraken met betrekking tot ziekte en werkloosheid
voor zover die uitgaan boven de wettelijke aanspraken van de werknemersverzekeringen,
-
d. de overige arbeidsvoorwaarden, waarover partijen afspraken hebben gemaakt of willen
maken.
5 Met betrekking tot onderwerpen als bedoeld in het vierde lid onder a, b en c, is artikel
11 van toepassing. Artikel 11 is niet van toepassing met betrekking tot onderwerpen
als bedoeld in het vierde lid onder d.
6 Het derde en het vierde lid blijven buiten toepassing ten aanzien van:
-
a. aangelegenheden van algemeen belang voor de rechtstoestand van al het overheidspersoneel
waaromtrent overleg als bedoeld in de Regeling overleg Raad voor het Overheidspersoneelsbeleid
is gevoerd met de Raad voor het Overheidspersoneelsbeleid, welke aangelegenheden mede
van algemeen belang zijn voor de rechtstoestand van het onderwijspersoneel, tenzij
in het overleg over deze aangelegenheden is voorzien in een bevoegdheid om aanvullende
of afwijkende voorzieningen te treffen ten behoeve van het onderwijspersoneel;
-
b. aangelegenheden als bedoeld onder a, zolang het overleg met de Raad voor het Overheidspersoneelsbeleid nog niet heeft
plaatsgevonden, tenzij het aangelegenheden betreft waaromtrent Onze Minister van Binnenlandse
Zaken en Koninkrijksrelaties en de Raad voor het Overheidspersoneelsbeleid zijn overeengekomen
dat het overleg dienaangaande voor de sector Onderwijs en Wetenschappen met de Sectorcommissie
gevoerd zal worden.
Stb. 2006, 403, datum inwerkingtreding 20-09-2006, bevat een wijziging met terugwerkende
kracht van dit artikel. Deze wijziging werkt terug tot en met 18-06-2003.
De Sectorcommissie, taak en bevoegdheden
[Regeling vervallen per 01-01-2014]
1 Er is een Sectorcommissie Onderwijspersoneel voor overleg in zaken betreffende de
rechtspositie van het personeel werkzaam bij instellingen.
2 Zij ressorteert onder Onze Minister.
3 Met de Sectorcommissie wordt door of namens Onze Minister met betrekking tot het personeel
van instellingen als bedoeld in artikel 1, onderdeel g, onder 1 en 4, indien op die
instellingen het Rechtspositiebesluit WPO/WEC van toepassing is, overleg gepleegd
over aangelegenheden van algemeen belang voor de rechtstoestand van het personeel,
met inbegrip van de algemene regels volgens welke het personeelsbeleid zal worden
gevoerd.
4 Met de Sectorcommissie wordt door of namens Onze Minister met betrekking tot het personeel
van instellingen als bedoeld in artikel 1, onderdeel g, onder 2 en 4, indien op die
instellingen het Rechtspositiebesluit WPO/WEC niet van toepassing is, overleg gepleegd
over:
-
a. de algemene salarisontwikkeling,
-
b. de mutaties in de algemene arbeidsduur,
-
c. de mutaties in algemeen aanvullende aanspraken met betrekking tot ziekte en werkloosheid
voor zover die uitgaan boven de wettelijke aanspraken van de werknemersverzekeringen,
-
d. de overige arbeidsvoorwaarden, waarover partijen afspraken hebben gemaakt of willen
maken.
5 Met betrekking tot onderwerpen als bedoeld in het vierde lid onder a, b en c, is artikel
11 van toepassing. Artikel 11 is niet van toepassing met betrekking tot onderwerpen
als bedoeld in het vierde lid onder d.
6 Het derde en het vierde lid blijven buiten toepassing ten aanzien van:
-
a. aangelegenheden van algemeen belang voor de rechtstoestand van al het overheidspersoneel
waaromtrent overleg als bedoeld in de Regeling overleg Raad voor het Overheidspersoneelsbeleid
is gevoerd met de Raad voor het Overheidspersoneelsbeleid, welke aangelegenheden mede
van algemeen belang zijn voor de rechtstoestand van het onderwijspersoneel, tenzij
in het overleg over deze aangelegenheden is voorzien in een bevoegdheid om aanvullende
of afwijkende voorzieningen te treffen ten behoeve van het onderwijspersoneel;
-
b. aangelegenheden als bedoeld onder a, zolang het overleg met de Raad voor het Overheidspersoneelsbeleid
nog niet heeft plaatsgevonden, tenzij het aangelegenheden betreft waaromtrent Onze
Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en de Raad voor het Overheidspersoneelsbeleid
zijn overeengekomen dat het overleg dienaangaande voor de sector Onderwijs en Wetenschappen
met de Sectorcommissie gevoerd zal worden.