Hoofdstuk 1. Tarieven certificaten geklasseerde schepen volgens het geharmoniseerde
systeem van onderzoek en certificering
Tarieven certificaten geklasseerde schepen volgens het geharmoniseerde systeem van
onderzoek en certificering
Voor het onderzoek van geklasseerde passagiersschepen en de verdere werkzaamheden
nodig voor de eerste afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem
van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande
tabel:
|
Tonnage
|
|
|
|
|
Scheepstype
|
tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Passagiersschip
|
f 45307,-
|
f 61490,-
|
f 94413,-
|
f 132908,-
|
f 213728,-
|
Voor het onderzoek van geklasseerde passagiersschepen en de verdere werkzaamheden
nodig voor de hernieuwde afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem
van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande
tabel:
|
Tonnage
|
|
|
|
|
Scheepstype
|
tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Passagiersschip
|
f 5878,-
|
f 6201,-
|
f 9637,-
|
f 12192,-
|
f 25364,-
|
Voor het onderzoek van geklasseerde vracht- en tankschepen en de verdere werkzaamheden
nodig voor de eerste afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem
van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande
tabel:
|
Tonnage
|
|
|
|
Scheepstype
|
tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Vrachtschip
|
f 16962,-
|
f 28387,-
|
f 35873,-
|
f 46833,-
|
Olietanker
|
f 25099,-
|
f 35959,-
|
f 42145,-
|
f 52303,-
|
Chemicaliëntanker
|
f 33622,-
|
f 46172,-
|
f 52436,-
|
f 65516,-
|
Olie/chemicaliëntanker
|
f 33091,-
|
f 46480,-
|
f 52744,-
|
f 63286,-
|
Gastanker
|
f 35301,-
|
f 49530,-
|
f 55794,-
|
f 68875,-
|
Voor het onderzoek van geklasseerde vracht- en tankschepen en de verdere werkzaamheden
nodig voor de hernieuwde afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem
van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande
tabel:
|
Tonnage
|
|
|
|
Scheepstype
|
tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Vrachtschip
|
f 3118,-
|
f 3474,-
|
f 3726,-
|
f 4046,-
|
Olietanker
|
f 3292,-
|
f 3739,-
|
f 3978,-
|
f 4176,-
|
Chemicaliëntanker
|
f 4797,-
|
f 5189,-
|
f 5358,-
|
f 5983,-
|
Olie/chemicaliëntanker
|
f 4619,-
|
f 5135,-
|
f 5767,-
|
f 6005,-
|
Gastanker
|
f 4714,-
|
f 5189,-
|
f 5442,-
|
f 5983,-
|
Voor het onderzoek van geklasseerd aannemersmateriaal en de verdere werkzaamheden
nodig voor de eerste afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem
van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande
tabel:
|
Tonnage
|
|
|
|
|
Scheepstype
|
tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Aannemersmate-
|
f 12883,-
|
f 17040,-
|
f 27136,-
|
f 37406,-
|
f 47220,-
|
riaal met voort-
|
|
|
|
|
|
stuwing
|
|
|
|
|
|
Aannemersmate-
|
f 2702,-
|
f 3863,-
|
f 4388,-
|
f 4432,-
|
f 4693,-
|
riaal zonder voortstuwing
|
|
|
|
|
Voor het onderzoek van geklasseerd aannemersmateriaal en de verdere werkzaamheden
nodig voor de hernieuwde afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem
van onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande
tabel:
|
Tonnage
|
|
|
|
|
Scheepstype
|
tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
2000 tot 6000 GT
|
6000 tot 9000 GT
|
vanaf 9000 GT
|
Aannemers-
|
f 2474,-
|
f 3202,-
|
f 3558,-
|
f 3893,-
|
f 1252,-
|
materiaal met
|
|
|
|
|
|
voortstuwing
|
|
|
|
|
|
Aannemers-
|
f 837,-
|
f 1139,-
|
f 1139,-
|
f 1139,-
|
f 4104,-
|
materiaal zonder voortstuwing
|
|
|
|
|
Voor het onderzoek van geklasseerde schepen, geen passagiersschepen, vracht- en tankschepen
of aannemersmateriaal zijnde en de verdere werkzaamheden nodig voor de eerste afgifte
van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering,
is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
|
Tonnage/lengte
|
|
|
|
|
Scheepstype
|
tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
vanaf 2000 GT
|
tot 24 meter
|
vanaf 24 meter
|
Supply- en sup-
|
f 16676,-
|
f 19547,-
|
f 22214,-
|
|
|
portschip
|
|
|
|
|
|
Special purpose
|
f 18323,-
|
f 24265,-
|
f 34242,-
|
|
|
schip
|
|
|
|
|
|
MODU met
|
f 21681,-
|
f 33081,-
|
f 51033,-
|
|
|
voortstuwing
|
|
|
|
|
|
MODU zonder
|
f 8072,-
|
f 11565,-
|
f 12177,-
|
|
|
voortstuwing
|
|
|
|
|
|
Hotelplatform
|
f 7224,-
|
f 10718,-
|
f 12170,-
|
|
|
Sleepboot
|
|
|
|
f 11237,-
|
f 15049,-
|
Personentender
|
|
|
|
f 12076,-
|
f 15889,-
|
Patrouille-, peil-
|
|
|
|
f 10766,-
|
f 15081,-
|
en meetvaartuig
|
|
|
|
|
|
Voor het onderzoek van geklasseerde schepen, geen passagiersschepen, vracht- en tankschepen
of aannemersmateriaal zijnde en de verdere werkzaamheden nodig voor de hernieuwde
afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering,
is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
|
Tonnage/lengte
|
|
|
|
Scheepstype
|
tot 500 GT
|
500 tot 2000 GT
|
vanaf 2000 GT
|
tot 24 meter
|
vanaf 24 meter
|
Supply- en sup-
|
f 2349,-
|
f 3102,-
|
f 3291,-
|
|
|
portschip
|
|
|
|
|
|
Special purpose
|
f 2349,-
|
f 3102,-
|
f 3291,-
|
|
|
schip
|
|
|
|
|
|
MODU met
|
f 2768,-
|
f 3857,-
|
f 4381,-
|
|
|
voortstuwing
|
|
|
|
|
|
MODU zonder
|
f 2256,-
|
f 3289,-
|
f 3813,-
|
|
|
voortstuwing
|
|
|
|
|
|
Hotelplatform
|
f 1904,-
|
f 2769-
|
f 3041,-
|
|
|
Sleepboot
|
|
|
|
f 2348,-
|
f 2817,-
|
Personentender
|
|
|
|
f 1843,-
|
f 2313,-
|
Patrouille-, peil-
|
|
|
|
f 1843,-
|
f 2313,-
|
en meetvaartuig
|
|
|
|
|
|
-
1 Voor het onderzoek van geklasseerde bestaande schepen en de verdere werkzaamheden
nodig voor de eerste afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem
van onderzoek en certificering, is een toeslag van 100% van de in deze regeling genoemde
tarieven voor de hernieuwde afgifte van certificaten verschuldigd.
Indien een scheepstype niet is opgenomen in een van de genoemde artikelen wordt door
het Hoofd van de Scheepvaartinspectie het tarief gebaseerd op het tarief van het scheepstype
dat hiermee het meest overeenkomt.
Hoofdstuk 2. Tarieven certificaten niet-geklasseerde schepen volgens het geharmoniseerde
systeem van onderzoek en certificering
Voor het onderzoek van niet-geklasseerde schepen en de verdere werkzaamheden nodig
voor de hernieuwde afgifte van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van
onderzoek en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
|
Tonnage\lengte
|
|
|
Scheepstype
|
tot 500 GT
|
vanaf 500 GT
|
tot 24 meter
|
vanaf 24 meter
|
Vrachtschip
|
f 6493,-
|
f 8962,-
|
|
|
Aannemersmaterieel
|
f 7333,-
|
f 9801,-
|
|
|
met voorstuwing
|
|
|
|
|
Aannemersmaterieel
|
f 3982,-
|
f 5908,-
|
|
|
zonder voortstuwing
|
|
|
|
|
Supply- en supportschip
|
f 6287,-
|
f 8945,-
|
|
|
Sleepboot
|
|
|
f 4809,-
|
f 6593,-
|
Personentender
|
|
|
f 4474,-
|
f 6258,-
|
Patrouille-, peil- en
|
|
|
f 4271,-
|
f 6090,-
|
meetvaartuig
|
|
|
|
|
Voor het onderzoek van niet-geklasseerde schepen en de verdere werkzaamheden nodig
voor het viseren van certificaten, volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek
en certificering, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
|
Tonnage\lengte
|
|
|
|
Scheepstype
|
tot 500 GT
|
vanaf 500 GT
|
tot 24 meter
|
vanaf 24 meter
|
Vrachtschip
|
f 1164,-
|
f 1914,-
|
|
|
Aannemersmaterieel
|
f 1248,-
|
f 1998,-
|
|
|
met voorstuwing
|
|
|
|
|
Aannemersmaterieel
|
f 727,-
|
f 1442,-
|
|
|
zonder voortstuwing
|
|
|
|
|
Supply- en supportschip
|
f 1164,-
|
f 1914,-
|
|
|
Sleepboot
|
|
|
f 1024,-
|
f 1412,-
|
Personentender
|
|
|
f 911,-
|
f 1306,-
|
Patrouille-, peil- en
|
|
|
f 911,-
|
f 1306,-
|
meetvaartuig
|
|
|
|
|
Voor het tussentijds onderzoek van de romp aan de buitenzijde van niet-geklasseerde
schepen nodig voor het viseren van het certificaat van deugdelijkheid of het veiligheidscertificaat,
volgens het geharmoniseerde systeem van onderzoek en certificering, is een tarief
verschuldigd van f 1120,-.
Hoofdstuk 3. Tarieven overige documenten
-
1 Voor het onderzoek van schepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van
een vergunning krachtens artikel 2bis van de Schepenwet, is het tarief verschuldigd, genoemd in onderstaande tabel:
Tonnage/lengte zonder voortstuwing met voortstuwing
Tonnage/lengte
|
zonder voortstuwing
|
met voortstuwing
|
< 24 meter
|
f 768,-
|
f 954,-
|
tot 500 GT
|
f 853,-
|
f 1231,-
|
500 tot 2000 GT
|
f 914,-
|
f 1394,-
|
2000 tot 6000 GT
|
f 956,-
|
f 1520,-
|
6000 tot 9000 GT
|
f 984,-
|
f 1715,-
|
vanaf 9000 GT
|
f 1068,-
|
f 1799,-
|
-
2 Geen tarief is verschuldigd indien het een vergunning betreft, uitsluitend bestemd
voor het maken van een proefvaart dan wel het ondernemen van een reis uit een haven
in Nederland, met de bedoeling het schip gereed te maken voor het verkrijgen van een
certificaat van deugdelijkheid.
Voor het onderzoek van schepen en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van
een certificaat van ontheffing als bedoeld in artikel 17 van het Schepenbesluit 1965, is een tarief verschuldigd van f 779,-
Voor het onderzoek aan boord en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van
een verklaring, waaruit blijkt dat het schip voldoet aan de voorschriften voor het
vervoer van graan, bedoeld in artikel 128 van het Schepenbesluit 1965, is een tarief verschuldigd van f 779,-.
Voor het onderzoek aan boord en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van
een verklaring, waaruit blijkt dat het schip voldoet aan de voorschriften voor het
vervoer van gevaarlijke stoffen, bedoeld in de artikelen 130 tot en met 130h, van het Schepenbesluit 1965, is een tarief verschuldigd van f 779,-.
-
1 Voor het onderzoek van een radio-installatie aan boord van bij Landsverordening van
25 juni 1953 (Pb. nr. 109) aangewezen schepen, varende met een zeebrief van de Nederlandse
Antillen, en aan boord van schepen als bedoeld in artikel 2, eerste lid, onder f, g en h, van de Schepenwet, is het volgende tarief verschuldigd:
-
a. radiotelefonie-installatie f 480,-;
-
b. radiotelegrafie-installatie f 1199,-;
-
c. GMDSS radio-installatie voor de zeegebieden A1 en A2 f 480,-;
-
d. GMDSS radio-installatie voor de zeegebieden A3 en A4 f 1199,-.
-
2 Indien het onderzoek van een radio-installatie aan boord van een in Nederland thuis
behorend schip geheel of gedeeltelijk in het buitenland plaatsvindt, is, onverminderd
de artikelen 30, tweede lid, en 31, een toeslag verschuldigd van 25% van het tarief, genoemd in het eerste lid.
Voor het onderzoek en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte of de tussentijdse
visering van het certificaat van geschiktheid voor het vervoer en het behandelen van
beperkte hoeveelheden gevaarlijke en schadelijke vloeistoffen in bulk aan boord van
offshore support vessels, is het volgende tarief verschuldigd:
-
a. voor de eerste afgifte f 1189,-;
-
b. voor de hernieuwde afgifte f 810,-;
-
c. voor de tussentijdse visering f 677,-.
-
3 Indien het onderzoek, bedoeld in het eerste lid, niet leidt tot afgifte van een diploma
sloepsgast, is een tarief verschuldigd van f 207,-.
-
1 Voor het onderzoek en de verdere werkzaamheden nodig voor de afgifte van een verklaring
omtrent de bekendheid met de werktuiglijke installatie aan boord van schepen als bedoeld
in artikel 112, eerste lid, van het Schepenbesluit 1965, is een tarief verschuldigd van f 656,-.
-
2 Voor de afgifte van een verklaring als bedoeld in het eerste lid, zonder dat hiervoor
een onderzoek plaatsvindt, is een tarief verschuldigd van f 253,-.
-
3 Indien het onderzoek, bedoeld in het eerste lid, niet leidt tot de afgifte van een
verklaring als bedoeld in het eerste lid, is een tarief verschuldigd van f 608,-.
-
1 Voor het onderzoek aan boord en de verdere werkzaamheden nodig voor een tussentijdse
aanpassing of een verlenging van een document als bedoeld in deze regeling, is een
tarief verschuldigd van f 779,-.
-
2 Voor de werkzaamheden nodig voor het verstrekken van een extra exemplaar, een tussentijdse
vervanging of een verlenging van een document als bedoeld in deze regeling, alsmede
voor de afgifte van een document, met uitzondering van het document, bedoeld in artikel 22, zonder dat hiervoor een onderzoek aan boord plaatsvindt, is een tarief verschuldigd
van f 350,-.
-
3 Indien ten behoeve van een schip tegelijkertijd meerdere documenten als bedoeld in
het tweede lid worden verstrekt, zonder dat hiervoor een onderzoek aan boord plaatsvindt,
is voor elk volgend document een tarief verschuldigd van f 225,-.
Indien de werkzaamheden ten behoeve van de afgifte van een document als bedoeld in
deze regeling, met uitzondering van de documenten, bedoeld in de artikelen 21, 22 en 27, buiten toedoen van de ambtenaren van de Scheepvaartinspectie niet leiden tot de
afgifte van dat document, is het volgende tarief verschuldigd:
-
a. indien de werkzaamheden niet volledig zijn uitgevoerd f 167,- per uur per ambtenaar;
-
b. indien de werkzaamheden volledig zijn uitgevoerd het tarief dat is vastgesteld voor
de afgifte van het document.
Voor werkzaamheden voortvloeiende uit het bepaalde bij of krachtens de Schepenwet, die niet op grond van een van de artikelen van deze regeling in rekening worden
gebracht, is een tarief verschuldigd van f 167,- per uur per ambtenaar.
Hoofdstuk 6. Slotbepalingen
Voor het onderzoek van nieuw te bouwen schepen en de verdere werkzaamheden nodig voor
de eerste afgifte van certificaten, blijft het tarief verschuldigd dat is opgenomen
in hoofdstuk 1 van de Regeling tarieven Schepenwet 1998, zoals dat hoofdstuk luidde
voor 1 februari 1999, indien het schip, overeenkomstig Bekendmaking aan de Scheepvaart
nr. 235 (Stcrt. 1988, 142), voor 1 maart 1999 voor onderzoek is aangemeld en de afgifte
van certificaten plaatsvindt voor 1 maart 2000.
De Regeling tarieven Schepenwet 1998 wordt voor Nederland en Aruba ingetrokken.
De Regeling tarieven certificaat van geschiktheid offshore support vessels 1998 wordt
voor Nederland en Aruba ingetrokken.
De Regeling tarieven diploma sloepsgast zeeschepen 1998 wordt voor Nederland en Aruba
ingetrokken.
De Regeling tarieven verklaring bekendheid werktuiglijke installatie aan boord van
schepen 1998 wordt voor Nederland en Aruba ingetrokken.
Deze regeling treedt voor Nederland en Aruba in werking met ingang van 1 februari
1999.
Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling tarieven Schepenwet 1999.