Stcrt. 2005, 131, datum inwerkingtreding 13-07-2005, bevat een wijziging met terugwerkende
kracht van dit artikel. Deze wijziging werkt terug tot en met 01-01-2005.
-
a. aanwijzingsbesluit: besluit waarbij de luchthaven Maastricht is aangewezen als luchtvaartterrein als
bedoeld in artikel 1, eerste lid, onder g, van de Luchtvaartwet;
-
b. Commissie 28: krachtens artikel 28 van de Luchtvaartwet ingestelde Milieucommissie Luchthaven Maastricht;
-
c. circuitvlucht: vlucht in de onmiddellijke omgeving van het luchtvaartterrein, in het bijzonder verband
houdend met het starten, het oefenen voor het landen en het landen als onderdeel van
het lesvliegen;
-
d. de Inspecteur-Generaal: de Inspecteur-Generaal van de Inspectie Verkeer en Waterstaat;
-
e. exploitant: N.V. Luchthaven Maastricht;
-
f. FANOMOS-systeem: Flighttrack and aircraft noise monitoringsysteem;
-
g. feitelijke geluidsbelasting: geluidsbelasting in Ke of bkl in een netwerkpunt, berekend aan de hand van het feitelijke
gebruik van het luchtvaartterrein in de verstreken periode van het gebruiksplanjaar;
-
h. gebruiksplan: gebruiksplan als bedoeld in artikel 30b van de Luchtvaartwet;
-
i. gebruiksplanjaar: periode als bedoeld in artikel 14 van het aanwijzingsbesluit;
-
j. geluidszones: geluidszones als bedoeld in artikel 5, onder a, en artikel 5, onder c van het aanwijzingsbesluit;
-
k. jaarberekening: geluidsbelasting in Ke of bkl in een netwerkpunt van het feitelijke gebruik van het
luchtvaartterrein over een geheel gebruiksplanjaar;
-
l. les-/oefenvlucht: een vlucht/solovlucht voor het verkrijgen dan wel het behouden van vliegvaardigheid;
-
m. Luchtvaartpolitie: Korps Landelijke Politiediensten, Afdeling Bijzondere Taken, Luchtvaartpolitie;
-
n. luchtvaartterrein: luchtvaartterrein Maastricht;
-
o. LVNL-organisatie: organisatie voor de luchtverkeersbeveiliging, bedoeld in artikel 5.22 van de Wet
Luchtvaart;
-
p. maximaal toelaatbare geluidsbelasting: maximaal toelaatbare geluidsbelasting in Ke of bkl in een netwerkpunt, zoals vastgelegd
bij de berekening van de geluidszone;
-
q. Minister: Minister van Verkeer en Waterstaat;
-
r. Minister van VROM: Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer;
-
s. netwerkpunt: voor de handhaving relevant punt waarvan de coördinaten zijn vermeld in bijlage A
bij deze regeling;
-
t. verwacht gebruik van het luchtvaartterrein: verwacht gebruik van het luchtvaartterrein zoals vermeld in het gebruiksplan;
-
u. verwachte geluidsbelasting: geluidsbelasting in Ke of bkl in een netwerkpunt, berekend aan de hand van het verwachte
gebruik van het luchtvaartterrein;
-
v. zich ontwikkelende geluidsbelasting: geluidsbelasting in Ke of bkl in een netwerkpunt, berekend aan de hand van het feitelijke
gebruik van het luchtvaartterrein in de verstreken periode van het gebruiksplanjaar,
gevoegd bij het verwachte gebruik van het luchtvaartterrein in de resterende periode
van dat jaar.
Stcrt. 2005, 229, datum inwerkingtreding 26-11-2005, bevat een wijziging met terugwerkende
kracht van dit artikel. Deze wijziging werkt terug tot en met 01-01-2005.
-
a. aanwijzingsbesluit: besluit waarbij de luchthaven Maastricht is aangewezen als luchtvaartterrein als
bedoeld in artikel 1, eerste lid, onder g, van de Luchtvaartwet;
-
b. Commissie 28: krachtens artikel 28 van de Luchtvaartwet ingestelde Milieucommissie Luchthaven Maastricht;
-
c. circuitvlucht: vlucht in de onmiddellijke omgeving van het luchtvaartterrein, in het bijzonder verband
houdend met het starten, het oefenen voor het landen en het landen als onderdeel van
het lesvliegen;
-
d. de Inspecteur-Generaal: de Inspecteur-Generaal van de Inspectie Verkeer en Waterstaat;
-
e. exploitant: N.V. Luchthaven Maastricht;
-
f. FANOMOS-systeem: Flighttrack and aircraft noise monitoringsysteem;
-
g. feitelijke geluidsbelasting: geluidsbelasting in Ke of bkl in een netwerkpunt, berekend aan de hand van het feitelijke
gebruik van het luchtvaartterrein in de verstreken periode van het gebruiksplanjaar;
-
h. gebruiksplan: gebruiksplan als bedoeld in artikel 30b van de Luchtvaartwet;
-
i. gebruiksplanjaar: periode als bedoeld in artikel 11 van het aanwijzingsbesluit;
-
j. geluidszones: geluidszones als bedoeld in artikel 5, onder a, en artikel 5, onder c van het aanwijzingsbesluit;
-
k. jaarberekening: geluidsbelasting in Ke of bkl in een netwerkpunt van het feitelijke gebruik van het
luchtvaartterrein over een geheel gebruiksplanjaar;
-
l. les-/oefenvlucht: een vlucht/solovlucht voor het verkrijgen dan wel het behouden van vliegvaardigheid;
-
m. Luchtvaartpolitie: Korps Landelijke Politiediensten, Afdeling Bijzondere Taken, Luchtvaartpolitie;
-
n. luchtvaartterrein: luchtvaartterrein Maastricht;
-
o. LVNL-organisatie: organisatie voor de luchtverkeersbeveiliging, bedoeld in artikel 5.22 van de Wet
Luchtvaart;
-
p. maximaal toelaatbare geluidsbelasting: maximaal toelaatbare geluidsbelasting in Ke of bkl in een netwerkpunt, zoals vastgelegd
bij de berekening van de geluidszone;
-
q. Minister: Minister van Verkeer en Waterstaat;
-
r. Minister van VROM: Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer;
-
s. netwerkpunt: voor de handhaving relevant punt waarvan de coördinaten zijn vermeld in bijlage A
bij deze regeling;
-
t. verwacht gebruik van het luchtvaartterrein: verwacht gebruik van het luchtvaartterrein zoals vermeld in het gebruiksplan;
-
u. verwachte geluidsbelasting: geluidsbelasting in Ke of bkl in een netwerkpunt, berekend aan de hand van het verwachte
gebruik van het luchtvaartterrein;
-
v. zich ontwikkelende geluidsbelasting: geluidsbelasting in Ke of bkl in een netwerkpunt, berekend aan de hand van het feitelijke
gebruik van het luchtvaartterrein in de verstreken periode van het gebruiksplanjaar,
gevoegd bij het verwachte gebruik van het luchtvaartterrein in de resterende periode
van dat jaar.