Stb. 2009, 189, datum inwerkingtreding 24-04-2009, bevat een wijziging met terugwerkende
kracht van dit artikel. Deze wijziging werkt terug tot en met 01-01-2009.
3 Ter voldoening aan het eerste lid, onder c, wordt gebruik gemaakt van een of meer
detailkaarten met een schaal van ten minste 1:2500 en van een of meer overzichtskaarten
met een schaal van ten minste 1:20 000.
4 Bij de vaststelling van het wegaanpassingsbesluit wordt, onverminderd de bevoegdheid
tot herstel van gebreken, gebruik gemaakt van:
-
a. de verkeersgegevens en de daarop gebaseerde onderzoeken,
-
b. de krachtens artikel 5.20, eerste lid, van de Wet milieubeheer bekendgemaakte gegevens
en de daarop gebaseerde onderzoeken, en
-
c. de inventarisatie van de aanwezige flora en fauna en van de gevolgen van de wegaanpassing
daarop en de daarop gebaseerde onderzoeken,
die ten grondslag hebben gelegen aan het ontwerp-wegaanpassingsbesluit, met dien verstande
dat indien de rapporten waarin die gegevens, onderzoeken en inventarisaties en gevolgen
zijn vervat, bij de vaststelling van het wegaanpassingsbesluit ouder zijn dan twee
jaar, het wegaanpassingsbesluit een motivering van de actualiteit van die rapporten
bevat.
5 Het luchtkwaliteitsonderzoek ten behoeve van een wegaanpassingsbesluit wordt beperkt
tot het gebied dat zich uitstrekt van de voorafgaande tot en met de eerstvolgende
aansluiting op de aan te passen weg en ter weerszijden van dit wegvak tot één kilometer
vanuit de meest buiten gelegen rijstroken. Onder aansluiting wordt tevens knooppunt
verstaan.
6 Onze Minister en Onze Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer
kunnen nadere regels stellen ten aanzien van de methoden en uitgangspunten voor de
beoordeling van effecten van een wegaanpassingsproject.