In deze regeling wordt verstaan onder:
ACC: Area Control Centre;
AMSL: boven gemiddeld zeeniveau (above mean sea level);
APP: Approach Control;
CTR: plaatselijk luchtverkeersleidingsgebied (Control Zone);
FL: vliegniveau (Flight Level);
ft: voet (feet);
NM: nautische mijl;
OAT: vluchten die worden uitgevoerd onder militair gezag, die niet worden uitgevoerd
volgens de regels en procedures vastgesteld door de Internationale Burgerluchtvaartorganisatie
(Operational Air Traffic);
TCC: Terminal Control Centre;
TCC/RP Semmerzake: Traffic Control Centre/RP Semmerzake;
TMA: naderingsverkeersleidingsgebied (Terminal Control Area);
UAC: Upper Area Control Centre;
UTA: algemeen verkeersleidingsgebied (Upper Control Area).
Als gebied, waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT, luchtverkeersdienstverlening
wordt gegeven door Brussel ACC volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
C wordt aangewezen het gebied als aangegeven in de bij deze regeling behorende bijlage A, en deel uitmakend van het Amsterdam UTA, met een ondergrens van FL 195 en een bovengrens
van FL 245, voor zover lateraal begrensd door:
-
– de noordgrens: een lijn tussen de posities:
51°15’21” NB 005°33’24” OL, en
51°14’46” NB 006°04’54” OL,
-
– de oost-, zuid- en westgrens: de grenzen van het vluchtinformatiegebied Amsterdam.
Als gebied, waar aan het luchtverkeer luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door
TCC/RP Semmerzake volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
C wordt aangewezen het gebied als aangegeven in de bij deze regeling behorende bijlage B, en deel uitmakend van het Amsterdam UTA, met een ondergrens van FL 195 en een bovengrens
van FL 245, voor zover lateraal begrensd door:
-
– de noordgrens: een lijn tussen de posities:
51°15’21” NB 005°33’24” OL,
51°14’46” NB 006°04’54” OL,
-
– de oostgrens: de grens van het vluchtinformatiegebied Amsterdam,
-
– de zuidgrens: een lijn tussen de posities:
51°00’00” NB 005°46’02” OL, en
51°00’00” NB 005°54’18” OL,
-
– de westgrens: de grens van het vluchtinformatiegebied Amsterdam.
-
1 Als gebied, waar aan het luchtverkeer OAT luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven
door TCC/RP Semmerzake volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
B vanaf FL 095 tot FL 195 en volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
C van FL 195 tot FL 660, wordt aangewezen het gebied als aangegeven in de bij deze
regeling behorende bijlage C, en deel uitmakend van de Nieuw-Milligen TMA-D en de Amsterdam UTA, voor zover lateraal
begrensd door:
-
– de noordgrens: een lijn tussen de posities:
51°26’37” NB 005°04’54” OL, en
51°16’40” NB 005°27’00” OL,
-
– de oost-, zuid- en westgrens: de grenzen van het vluchtinformatiegebied Amsterdam.
Als gebied, waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT, luchtverkeersdienstverlening
wordt gegeven door Brussel ACC volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
B wordt aangewezen het gebied als aangegeven in de bij deze regeling behorende bijlage D, en deel uitmakend van de Maastricht TMA-1 en Maastricht TMA-2 met uitzondering van
de in de bij deze regeling behorende bijlagen H en I aangegeven gebieden Romin Area, Worms North Area en Worms South Area, met een ondergrens
vanaf FL 095 en een bovengrens tot FL 195, voor zover lateraal begrensd door:
-
– de noordgrens: een lijn tussen de posities:
51°11’00” NB 005°46’06” OL,
51°11’00” NB 005°58’25” OL,
51°14’55” NB 005°57’08” OL, en
51°14’46” NB 006°04’54” OL,
-
– de oost-, zuid- en westgrens: de grenzen van het vluchtinformatiegebied Amsterdam.
-
1 Als gebied, waar aan het luchtverkeer, voor zover het gaat om naderend en vertrekkend
verkeer naar en van het luchtvaartterrein Kleine Brogel, luchtverkeersdienstverlening
wordt gegeven door Kleine Brogel APP volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
E, wordt aangewezen het gebied weergegeven als Kleine Brogel Vectoring Area (KBVA)
in de bij deze regeling behorende bijlage E en deel uitmakend van de Nieuw-Milligen TMA-D, met een ondergrens vanaf 457,5 m (1500
ft) AMSL en een bovengrens tot en met 1067,5 m (3500 ft) AMSL, voor zover lateraal
begrensd door:
-
– de noordgrens: een lijn tussen de posities:
51°15’21” NB 005°33’24” OL, en
51°15’04” NB 005°50’00” OL,
-
– de oostgrens: een lijn tussen de posities:
51°15’04” NB 005°50’00” OL, en
51°09’43” NB 005°50’00” OL,
-
– de zuidwest grens: de grens van het vluchtinformatiegebied Amsterdam.
-
1 Als gebied, waar aan het luchtverkeer luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door
de plaatselijke luchtverkeersleiding van Kleine Brogel volgens de regels behorende
bij de luchtverkeersdienstverleningsklasse C, wordt aangewezen het gebied behorende
bij de Kleine Brogel CTR, als aangegeven in de bij deze regeling behorende bijlage F en deel uitmakend van het vluchtinformatiegebied Amsterdam, met als ondergrens de
grond en een bovengrens tot 915 m (3000 ft) AMSL, voor zover lateraal begrensd door:
-
– de noordgrens: een cirkel van 5 NM rond de positie:
51°14’21” NB 005°36’50” OL,
-
– de zuidwestgrens: de grens van het vluchtinformatiegebied Amsterdam.
-
3 MilATCC Nieuw-Milligen verzorgt de luchtverkeersdienstverlening, volgens de regels
behorende bij de luchtverkeersdienstverleningsklasse C, in het gebied, indien de plaatselijke
luchtverkeersdienst Kleine Brogel zich heeft afgemeld.
-
1 Als gebied, waar aan het luchtverkeer luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door
de plaatselijke luchtverkeersleiding van Niederrhein volgens de regels behorende bij
de luchtverkeersdienstverleningsklasse C, wordt aangewezen het gebied behorend tot
de Niederrhein CTR, als aangegeven in de bij deze regeling behorende bijlage G en deel uitmakend van het vluchtinformatiegebied Amsterdam, met als ondergrens de
grond of het water en een bovengrens tot 915 m (3000 ft) AMSL, voor zover lateraal
begrensd door:
-
– de noordgrens: een lijn tussen de posities:
51°39’31” NB 005°55’21” OL, en
51°39’05” NB 006°07’00” OL,
-
– de oostgrens: de grens van het vluchtinformatiegebied Amsterdam,
-
– de zuidgrens: een lijn tussen de posities:
51°33’15” NB 006°10’20” OL, en
51°33’22” NB 006°01’09” OL,
-
– de westgrens: een lijn van:
51°33’22” NB 006°01’09” OL, via een deel van een cirkel met als middelpunt de coördinaten
51°31’05” NB 005°51’22” OL met een straal van 6,5 NM tot een deel van een cirkel met
als middelpunt de coördinaten naar 51°39’29” NB 005°42’30” OL met een straal van 8
NM, naar 51°39’31” NB 005°55’21” OL.
-
3 MilATCC Nieuw-Milligen verzorgt de luchtverkeersdienstverlening, volgens de regels
behorende bij de luchtverkeersdienstverleningsklasse C, in het gebied, indien de plaatselijke
luchtverkeersleiding Niederrhein zich heeft afgemeld.
Als gebied, waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT, luchtverkeersdienstverlening
wordt gegeven door Langen ACC vanaf 457,5 m (1500 ft) AMSL tot FL 095 volgens de regels
behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse E, en van FL 095 tot FL 195 volgens
de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse B, wordt aangewezen het
gebied weergegeven als Romin Area in de bij deze regeling behorende bijlage H en deel uitmakend van Maastricht TMA-1, voor zover lateraal begrensd door:
-
– de noordgrens: een lijn tussen de posities:
51°14’55” NB 005°57’08” OL, en
51°14’46” NB 006°04’54” OL,
-
– de oost- en zuidgrens: de grenzen van het vluchtinformatiegebied Amsterdam,
Als gebied, waar aan het luchtverkeer luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door
Langen ACC vanaf 915 m (3000 ft) AMSL tot FL 095 volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
E, en aan al het luchtverkeer van FL 095 tot FL 195 volgens de regels behorende bij
luchtverkeersdienstverleningsklasse B, wordt aangewezen het gebied weergegeven als
Worms North Area in de bij deze regeling behorende bijlage I en deel uitmakend van Maastricht TMA-1, voor zover lateraal begrensd door:
-
– de noord- en oostgrens: de grenzen van het vluchtinformatiegebied Amsterdam,
-
– de zuidgrens: een lijn tussen de posities:
50°54’42” NB 006°05’04” OL, en
50°54’42” NB 006°03’43” OL,
-
– de westgrens: een lijn tussen de posities:
50°54’42” NB 006°03’43” OL, en
50°55’18” NB 006°03’31” OL.
Als gebied, waar aan het luchtverkeer luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door
Langen ACC vanaf 610 m (2000 ft) AMSL tot FL 095 volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
E, en aan al het luchtverkeer van FL 095 tot FL 195 volgens de regels behorende bij
luchtverkeersdienstverleningsklasse B, wordt aangewezen het gebied weergegeven als
Worms South Area in de bij deze regeling behorende bijlage I en deel uitmakend van Maastricht TMA-2, voor zover lateraal begrensd door:
-
– de noordgrens: een lijn tussen de posities:
50°54’42” NB 006°03’43” OL, en
50°54’42” NB 006°05’04” OL,
-
– de oostgrens: de grens van het vluchtinformatiegebied Amsterdam,
-
– de westgrens: een lijn tussen de posities:
50°51’40” NB 006°04’41” OL, en
50°54’42” NB 006°03’43” OL.
-
1 Als gebied, waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT, luchtverkeersdienstverlening
wordt gegeven door ACC Copenhagen volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
C wordt aangewezen het gebied, dat deel uitmaakt van de Amsterdam UTA, met een ondergrens
van FL 245 en een bovengrens van FL 660, voor zover lateraal begrensd door:
-
– de noordgrens: een lijn tussen de posities:
55°00’00” NB 005°00’00” OL, en
55°00’00” NB 006°30’00” OL,
-
– de oostgrens: een lijn tussen de posities:
55°00’00” NB 006°30’00” OL, en
54°30’00” NB 004°32’09” OL,
-
– de westgrens: een lijn tussen de posities:
54°30’00” NB 004°32’09” OL, en
55°00’00” NB 005°00’00” OL.
Als gebied waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT, luchtverkeersdienstverlening
wordt gegeven door het Londen ACC volgens de regels behorende bij de luchtverkeersdienstverleningsklasse
C, wordt aangewezen het gebied weergegeven als Refso A Area in de bij deze regeling
behorende bijlage J, en deel uitmakend van de Amsterdam UTA, met een ondergrens van FL 235 en een bovengrens
van FL 660, voor zover lateraal begrensd door:
-
– de noordgrens: een lijn tussen de posities:
51°57’02” NB 002°21’23” OL, en
51°57’56” NB 003°10’19” OL,
-
– de oostgrens: een lijn tussen de posities:
51°57’56” NB 003°10’19” OL, en
51°28’50” NB 003°10’19” OL,
-
– de zuidgrens: een lijn tussen de posities:
51°28’50” NB 003°10’19” OL, en
51°42’45” NB 002°10’01” OL,
-
– de westgrens: een lijn tussen de posities:
51°42’45” NB 002°10’01” OL, en
51°57’02” NB 002°21’23” OL.
-
1 Als gebied waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT, luchtverkeersdienstverlening
wordt gegeven door het Londen ACC volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
C, wordt aangewezen het gebied weergegeven als Refso B Area in de bij deze regeling
behorende bijlage K, en deel uitmakend van de Amsterdam UTA, met een ondergrens van FL 215 en een bovengrens
van FL 235, voor zover lateraal begrensd door:
-
– de noordgrens: een lijn tussen de posities:
51º 57’ 02” NB 002º 21’ 23” OL, en
51º 57’ 25” NB 002º 40’ 01” OL,
-
– de oostgrens: een lijn tussen de posities:
51º 57’ 25” NB 002º 40’ 01” OL, en
51º 35’ 55” NB 002º 40’ 01” OL,
-
– de zuidgrens: een lijn tussen de posities:
51º 35’ 55” NB 002º 40’ 01” OL, en
51º 42’ 45” NB 002º 10’ 01” OL,
-
- de westgrens: een lijn tussen de posities:
51º 42’ 45” NB 002º 10’ 01” OL, en
51º 57’ 02” NB 002º 21’ 23” OL.
-
2 In afwijking van het eerste lid, wordt het in het eerste lid bedoelde gebied, voor
zover deel uitmakend van de Amsterdam CTA west tussen FL 055 en FL 195, aangewezen
als gebied waar aan het luchtverkeer luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door
het Londen TCC volgens de regels behorend bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
A.
-
3 In afwijking van het eerste lid, wordt het in het eerste lid bedoelde gebied, voor
zover deel uitmakend van de Amsterdam UTA tussen FL 195 en FL 215, aangewezen als
gebied waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT boven FL 195, luchtverkeersdienstverlening
wordt gegeven door het Londen TCC volgens de regels behorend bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
C.
Artikel 15
[Vervallen per 01-01-2006]
Als gebied waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT, luchtverkeersdienstverlening
wordt gegeven door het Londen ACC volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
C, wordt aangewezen het gebied weergegeven als Saski B Area in de bij deze regeling
behorende bijlage M, en deel uitmakend van de Amsterdam UTA, met een ondergrens van FL 215 en een bovengrens
van FL 660, voor zover lateraal begrensd door:
-
– de noordgrens: een lijn tussen de posities:
51°42’45” NB 002°10’01” OL, en
51°38’13” NB 002°30’00” OL,
-
– de oostgrens: een lijn tussen de posities:
51°38’13” NB 002°30’00” OL, en
51°27’20” NB 002°30’00” OL,
-
– de zuidgrens: een lijn tussen de posities:
51°27’20” NB 002°30’00” OL, en
51°30’00” NB 002°00’00” OL,
-
– de westgrens: een lijn tussen de posities:
51°30’00” NB 002°00’00” OL, en
51°42’45” NB 002°10’01” OL.
Als gebied waar aan het luchtverkeer, met uitzondering van OAT boven FL 195, luchtverkeersdienstverlening
wordt gegeven door het Londen TCC volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
A tussen FL 055 en FL 195 en volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse
C tussen FL 195 en FL 215, wordt aangewezen het gebied weergegeven als Saski C Area
in de bij deze regeling behorende bijlage N, en deel uitmakend van de Amsterdam UTA, met een ondergrens van FL 055 en een bovengrens
van FL 215, voor zover lateraal begrensd door:
-
– de noordgrens: een lijn tussen de posities:
51°42’45” NB 002°10’01” OL, en
51°38’13” NB 002°30’00” OL,
-
– de oostgrens: een lijn tussen de posities:
51°38’13” NB 002°30’00” OL, en
51°27’20” NB 002°30’00” OL,
-
– de zuidgrens: een lijn tussen de posities:
51°27’20” NB 002°30’00” OL, en
51°30’00” NB 002°00’00” OL,
-
– de westgrens: een lijn tussen de posities:
51°30’00” NB 002°00’00” OL, en
51°42’45” NB 002°10’01” OL.
Als gebied, waar aan het luchtverkeer luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door
Brussel ACC volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse B
wordt aangewezen het gebied weergegeven als L179 Area in de bij deze regeling behorende
bijlage O, en deel uitmakend van de Nieuw-Milligen TMA D, met een ondergrens van FL 095 en
een bovengrens tot FL 195, voor zover lateraal begrensd door:
-
– de noordgrens: een lijn tussen de posities:
51°15’21” NB 005°33’24” OL, en
51°14’55” NB 005°57’08” OL,
-
– de oostgrens: een lijn tussen de posities:
51°14’55” NB 005°57’08” OL, en
51°11’00” NB 005°58’25” OL,
-
– de zuidgrens: een lijn tussen de posities:
51°11’00” NB 005°58’25” OL, en
51°11’00” NB 005°46’06” OL,
-
– de westgrens: de grenzen van het vluchtinformatiegebied Amsterdam.
-
1 Als gebied, waar aan het luchtverkeer luchtverkeersdienstverlening wordt gegeven door
Langen ACC volgens de regels behorende bij luchtverkeersdienstverleningsklasse B wordt
aangewezen de luchtverkeersweg L179 tussen de meldingspunten Dibir en Romin, in de
bij deze regeling behorende bijlage P, en deel uitmakend van het vluchtinformatiegebied Amsterdam.
De volgende regelingen worden ingetrokken:
Deze regeling treedt in werking met ingang van 12 mei 2005.
Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling aanwijzing gebieden voor luchtverkeersdienstverlening
door buitenlandse instanties 2005.