-
a. het geven van eerstelijns P&O-(beleids)advies en het laten aanbieden van opleidingen;
-
b. het geven van advies over het informatie-, informatiserings- en technologie-beleid,
het voeren van de CIO office alsmede het laten verzorgen van de ICT-dienstverlening;
-
c. het laten verzorgen van de salaris- en personeelsadministratie;
-
d. het laten verzorgen van facilitaire dienstverlening en huisvesting;
-
e. het onderhouden van regulier contact met de leveranciers over de prijs en kwaliteit
van de in dit artikel genoemde dienstverlening;
-
f. het onderhouden van regulier contact met de klant zoals de directeuren-generaal, inspecteur-generaal
Sociale Zaken en Werkgelegenheid, secretaris-generaal, plaatsvervangend secretaris-generaal
en het daaronder ressorterend management, over de prijs en kwaliteit van de dienstverlening;
-
g. het verstrekken van managementinformatie over de bedrijfsvoering;
-
h. het voeren van de financiële administratie en het verstrekken van subsidies en bekostiging;
-
i. het registreren en afhandelen van verplichtingen, het kas- en vorderingenbeheer en
de financiële administratie;
-
j. het functioneel beheer van de departementale bedrijfsvoeringssystemen;
-
k. het zorgen voor rechtmatige inkoop van producten en diensten;
-
l. de advisering en begeleiding op het gebied van huisvesting, milieumanagement en materieel
beheer;
-
m. het verzorgen van het archief;
-
n. het aanbieden en archiveren van de documentaire informatievoorziening;
-
o. de ondersteuning en het voeren van het secretariaat van de medezeggenschap en het
georganiseerd overleg;
-
p. het behandelen van bezwaarschriften, beroepschriften en zaken van de Nationale ombudsman
van (ex-)medewerkers van het ministerie inzake aangelegenheden verband houdend met
de dienstbetrekking, met uitzondering van het nemen van beslissingen in bezwaar- en
beroepsprocedures;
-
q. het beheren en exploiteren van de Haagse vestigingen van het ministerie voor zover
daarin niet uitsluitend organisatieonderdelen die ressorteren onder de inspecteur-generaal
Sociale Zaken en Werkgelegenheid of het Agentschap SZW gehuisvest zijn. Het beheren
en exploiteren van de vestigingen van organisatieonderdelen die ressorteren onder
de inspecteur-generaal Sociale Zaken en Werkgelegenheid of het Agentschap SZW voor
zover zij gebruik maken van de departementale infrastructuur dan wel gehuisvest zijn
in een vestiging waar ook andere onderdelen van het ministerie gehuisvest zijn, dan
wel indien dit met het Agentschap SZW respectievelijk de inspecteur-generaal Sociale
Zaken en Werkgelegenheid is overeengekomen;
-
r. het laten vervaardigen en beschikbaar stellen van hoogwaardige postale-, grafische-
en multimedia-producten en diensten;
-
s. de beveiliging van het ministerie in het algemeen, uitgezonderd de persoonlijke beveiliging
van de bewindspersonen en hun huisgenoten;
-
t. het technisch faciliteren van de crisisbeheersingsorganisatie en bedrijfshulpverlening;
-
u. het geven van advies over het inkoopbeleid, het uitvoeren van de taken van de Coördinerend
Directeur Inkoop en het laten verzorgen van de inkoopdienstverlening.