1
|
Amstelveenlijn
|
Het tracé loopt van Station Amsterdam Zuid via Buitenveldertselaan/Beneluxbaan naar
halte Amstelveen Westwijk en via de Legmeerpolder naar de (verlengde) N201 ten zuiden
van Amstelveen
|
Ombouw van bestaande tramlijn(nen) tot metro alsmede aanleg nieuw metrotracé en opstelterrein
tot onderdeel van het totale metronetwerk in de stadsregio Amsterdam
|
2
|
Amsterdam VU-gebied
|
VU- en VUmc-terrein te Amsterdam
|
(Her)ontwikkeling van het terrein van de Vrije Universiteit (VU) en VU Medisch Centrum
(VUmc) naar grootschalige en duurzame functies
|
3
|
Amsterdam Zuidas
|
Projectgebied van circa 270 hectare (ha), doorsneden door de Ringweg A10 Zuid, trein-
en metrosporen
|
Grootschalige en hoogwaardige duurzame ontwikkeling met kantoren, woningen en voorzieningen
|
4
|
Den Haag Binckhorst
|
Verbinding van de verlengde Regulusweg en de Mercuriusweg
|
In het betreffende gebied, dat nu in gebruik is als bedrijventerrein, moet het tunnelproject
Rotterdamse Baan worden gerealiseerd en wordt er gewerkt aan de vastgoedontwikkeling
van diverse deelplannen. Om tijdens de bouw van de tunnel en de vastgoedontwikkeling
de verkeersontsluiting van dit gebied te waarborgen, dient vooruitlopend het project
Verlengde Regulusweg te worden gerealiseerd. Deze Regulusweg maakt onderdeel uit van
de hoofdverkeersstructuur
|
5
|
Spoorzone Delft
|
Het gebied van de Spoorzone begint op het terrein van DSM/Gist in het noorden en loopt
tot voorbij de Abtswoudseweg in het zuiden. Het noordelijk deel is de smalle strook
van Phoenixstraat en Spoorsingel. Het middengedeelte wordt begrensd door Westvest
en Coenderstraat. Het zuidelijk deel, tussen Engelsestraat en Industriestraat, omvat
onder meer het oude emplacementsterrein
|
Integrale herontwikkeling in van een gebied van circa 40 hectare, tussen de binnenstad
van Delft en de woonwijken ten westen en zuiden daarvan
|
6
|
Ruimte voor de Vecht
|
Overijssels Vechtdal
|
Integrale gebiedsontwikkeling Overijssels Vechtdal; toekomstvast garanderen van de
waterveiligheid, realisatie van de natuuropgaven en versterking van de sociaal-economische
infrastructuur in het Vechtdal
|
7
|
Vossenberg-West II Tilburg
|
Multimodaal ontsloten logistiek bedrijventerrein in het noordwesten van Tilburg van
circa 100 ha bruto (80 ha netto)
|
Het bestemmingsplan voor het bedrijventerrein Vossenberg-West II is gericht op grootschalige
en gemengde industriële bedrijven, met name in de milieucategorie 3,4 en 5, transportbedrijven
en logistieke dienstverleners
|
8
|
Bedrijvenpark H2O
|
Bedrijvenpark H2O ligt bij knooppunt Hattemerbroek en strekt zich uit langs de oostelijke
rijbaan van de A28, aan beide zijden van de A50.
Het bedrijvenpark wordt aan één zijde begrensd door de A28. Het deel dat zich aan
de Hattemse zijde van de A50 bevindt (± 18 hectare), wordt daarnaast begrensd door
het tracé van de Hanzelijn en de Oostersedijk. Het gedeelte dat zich aan de Oldebroekse
zijde van de A50 bevindt (± 52 hectare), wordt daarnaast begrensd door de Voskuilerdijk
en de kern Hattemerbroek.
|
Bedrijvenpark H2O is een gezamenlijk ontwikkelingsproject van de gemeenten Hattem,
Heerde (H2) en Oldebroek (O), die deel uitmaken van de Regio Noord-Veluwe in Gelderland,
op de grens met Overijssel. Met het bedrijvenpark komen deze gemeenten tegemoet aan
de vraag naar bedrijfskavels van lokaal tot internationaal georiënteerde bedrijven
|
9
|
Landschapspark Lingezegen
|
Park Lingezegen is een nieuw landschapspark in aanleg tussen Arnhem-Zuid, Elst, Bemmel
en
Nijmegen-Noord met ruimte voor recreatie, water, landbouw en natuur
|
Park Lingezegen bestaat uit vijf deelgebieden met elk een eigen karakter die in onderlinge
samenhang zullen worden gerealiseerd: De Park, het Waterrijk, het Landbouwland, De
Woerdt, De Buitens
|
10
|
Bedrijvenpark Deventer A1
|
Bedrijvenpark Deventer A1 is gelegen ten zuiden van de Rijksweg A1, tussen de afritten
Deventer/Zutphen en Deventer Oost
|
Bedrijvenpark Deventer A1 is een duurzaam bedrijvenpark met veel aandacht voor landschappelijke
inpassing en een volledig duurzame energievoorziening
|
11
|
Glastuinbouwcluster Withagen en Afvalverwerking VAR (Voorst)
|
Glastuinbouwcluster Withagen en naastgelegen afvalverwerkend bedrijf VAR, gelegen
in Middengebied van de gemeente Voorst
|
Afvalverwerkend bedrijf VAR ontwikkelt nieuwe technieken en producten en draagt daarmee
bij aan de verduurzaming van onze maatschappij. Zo produceert VAR warmte en elektriciteit
uit biomassa. Glastuinbouwondernemers, zoals het plantenveredelingsbedrijf Schoneveld
Breeding als eerste vestiger, en VAR krijgen de ruimte voor duurzame ontwikkeling
op en nabij de nieuwe regionale glastuin-bouwclusterlocatie Withagen. De glastuinbouwondernemers
nemen een deel van de restwarmte van de VAR over voor benutting in de glastuinbouw.
Toepassing van de Crisis- en herstelwet ondersteunt de ontwikkeling van beide bedrijfstakken.
|
12
|
Nieuwe Driemanspolder (Zoetermeer)
|
Agrarisch gebied tussen Zoetermeer, Leidschendam-Voorburg en Den Haag
|
Transformatie van een grotendeels agrarisch gebied naar natuur-, recreatie- en waterbergingsgebied;
het gebied maakt deel uit van de Groen-Blauwe slinger tussen het Groene Hart en Midden-Delfland
|
13
|
Gebiedsontwikkeling Luchthaven Twente
|
Driehoek tussen Hengelo, Oldenzaal en Enschede
|
Integrale gebiedsontwikkeling; transformatie van de voormalige vliegbasis Twente en
herontwikkeling voormalige militaire kampen en bijbehorende gronden (ontwikkeling
burgerluchthaven, natuurontwikkeling, leisure, bedrijvigheid, evenementen en woningbouw)
|
14
|
Hofbogen Rotterdam
|
Voormalig spoorwegviaduct Hofplein in de stedelijke omgeving van Rotterdam Noord
|
De langgerekte structuur van het Hofpleinviaduct doorkruist meerdere woonwijken in
Rotterdam Noord en is daarmee van essentiële invloed op de kwaliteit van de leefomgeving.
Dit Rijksmonument wordt daarom getransformeerd tot een (semi)publiek verblijfsgebied
met creatieve shopping mall, gecombineerd met meerdere leisure functies
|
15
|
Stationsomgeving Driebergen-Zeist en landgoed de Reehorst
|
Het stationsgebied van Driebergen-Zeist en het aanliggende gebied Reehorst
|
Het stationsgebied Driebergen-Zeist staat voor een ingrijpende aanpassing om de grote
aantallen reizigers en verdubbeling van de sporen op een goede manier in te passen.
Het gebied zal worden getransformeerd naar een duurzaam stationsgebied in een natuurlijke
omgeving, onderdeel van de landgoederenzone Stichtse Lustwarande
|
16
|
Rotterdamsebaan (Den Haag/Leidschendam-Voorburg)
|
De Rotterdamsebaan vormt een nieuwe wegverbinding die begint op de kruising van de
Mercuriusweg met de Binckhorstlaan en via een tunnel onder Voorburg-West uiteindelijk
aansluit op het verkeersplein Ypenburg
|
De Rotterdamsebaan vormt een tweede aansluiting vanaf de A4/A13 waardoor de bereikbaarheid
van Den Haag, Leidschendam-Voorburg en Rijswijk verbetert en een robuust verkeerssysteem
ontstaat
|
17
|
Flevokust Lelystad
|
Terrein van 115 ha aan de noordzijde van Lelystad, gelegen aan de kust van het IJsselmeer
|
Flevokust wordt ontwikkeld tot een multimodaal bedrijventerrein met een haven, een
overslag- en transportcentrum. De ontwikkeling vindt plaats in samenwerking met onder
meer het Havenbedrijf Amsterdam en de provincie Flevoland.
|
18
|
Amsterdam Connecting Trade (ACT)/ A4 Zone West
|
Bedrijventerrein van 142 ha aan de zuidkant van Schiphol, gelegen in de gemeente Haarlemmermeer
|
ACT/A4 Zone West is een vestigingsplaats voor logistiek en handel met multimodale
ontsluiting. Het terrein moet zich gaan onderscheiden door innovatieve en duurzame
concepten voor de logistieke sector en de handelssector, die worden ontwikkeld in
samenwerking tussen marktpartijen, overheden en kenniscentra.
|
19
|
Schiphol Logistics Park (SLP)
|
Bedrijventerrein van 53 ha aan de zuidkant van Schiphol, gelegen in de gemeente Haarlemmermeer.
|
SLP ligt nabij Schiphol Centrum- en Zuidoost en is daarom bij uitstek geschikt voor
logistieke bedrijven met veel luchtvracht. De ontwikkeling van SLP is van belang voor
de positionering van Schiphol als logistiek overslagpunt (hub). SLP moet (internationale) logistieke bedrijven naar de Metropoolregio Amsterdam
trekken.
|