Artikel 8. Verantwoordelijkheden stafafdeling
[Regeling vervallen per 31-08-2012 met terugwerkende kracht tot en met 01-01-2012]
-
a. alle interne bedrijfsvoeringsaangelegenheden van de Inspectie met betrekking tot personeel,
informatie en informatievoorziening, organisatie, financiën, automatisering, communicatie
en huisvesting (de PIOFACH-taken), op zodanige wijze, dat de Inspectie blijft voldoen
aan de voorwaarden die worden gesteld aan een baten-lastendienst als bedoeld in artikel 10, eerste lid, van de Comptabiliteitswet 2001;
-
b. het aanleveren van managementinformatie ten behoeve van het management van de Inspectie,
de voorbereiding en bewaking van managementafspraken, het beheer van bedrijfsvoeringsprocessen
die bij de Inspectie gevoerd worden, en de zorg voor een goede afstemming met de bedrijfsvoering
die centraal voor het gehele ministerie gevoerd wordt;
-
c. het materieel beheer overeenkomstig de Regeling materieelbeheer rijksoverheid 2006 en de Regeling materieelbeheer museale voorwerpen;
-
d. de verzorging van administraties, waaronder de klachtenadministratie, en daarbij behorende
producten;
-
e. de ontwikkeling van en het adviseren over het HRM-beleid van de Inspectie, alsmede
de uitvoering daarvan, waaronder het opstellen van opleidingsplannen;
-
f. de systeemontwikkeling, het functioneel beheer, de data-acquisitie en het gegevensbeheer;
-
g. het voorbereiden, beheren en evalueren van dienstverleningsovereenkomsten en afspraken
over diensten die worden afgenomen van de directies Bedrijfsvoering en Communicatie
van het ministerie en van andere dienstverleners;
-
h. deverzorging van het ambtelijk secretariaat van de ondernemingsraad;
-
i. de strategie- en beleidsontwikkeling op het terrein van de Inspectie, waaronder het
formuleren van uitgangspunten en doelen voor veranderingen die binnen de Inspectie
nodig zijn om de gemaakte keuzen te realiseren;
-
j. de totstandkoming van de programmering van de toezichtactiviteiten van de Inspectie,
in het bijzonder de jaarplannen en meerjarenplannen van de Inspectie, alsmede de totstandkoming
van het jaarverslag van de Inspectie;
-
k. het ontwikkelen en verzorgen van de in- en externe communicatie, met inbegrip van
persvoorlichting;
-
l. de afstemming van de externe communicatie met de directie Communicatie van het ministerie;
-
m. de inbreng van juridische expertise ten behoeve van de bedrijfsvoering;
-
n. het fungeren als coördinatie- en aanspreekpunt voor de Inspectie inzake juridische
aangelegenheden;
-
o. de coördinatie en eindredactie van de toezichtbaarheidstoetsen, bedoeld in artikel 41 van de wet.