Klachtregeling OPTA

[Regeling vervallen per 13-06-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-04-2013.]
Geraadpleegd op 04-12-2024. Gebruikte datum 'geldig op' 22-12-2009 en zichtdatum 03-12-2024.
Geldend van 04-02-2006 t/m 31-03-2013

Klachtregeling OPTA

Het college van de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit,

Gelet op hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht;

Besluit:

Artikel 1. Begripsbepalingen

[Regeling vervallen per 13-06-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-04-2013]

Artikel 2. Doel

[Regeling vervallen per 13-06-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-04-2013]

Het doel van de regeling is het geven van een interne procedure voor de behandeling van klachten ter uitwerking van de klachtregeling opgenomen in hoofdstuk 9 van de Awb.

Artikel 3. Reikwijdte

[Regeling vervallen per 13-06-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-04-2013]

Deze regeling is van toepassing op de behandeling van klachten bedoeld in artikel 9:4 van de Awb. Het college verklaart bij de behandeling van de klachten afdeling 9.3 van de Awb van toepassing.

Artikel 4. Klachtadviescommissie

[Regeling vervallen per 13-06-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-04-2013]

Er is een klachtadviescommissie bestaande uit twee of meer leden, die belast is met de klachtbehandeling.

Artikel 5. Aanwijzing leden Klachtadviescommissie

[Regeling vervallen per 13-06-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-04-2013]

De voorzitter van het college wijst bij besluit de leden van de klachtadviescommissie aan.

Artikel 6. Klachtafdoening

[Regeling vervallen per 13-06-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-04-2013]

  • 1 Een klacht wordt afgedaan door de voorzitter van het college.

  • 2 Indien het een klacht over de voorzitter van het college is, wordt de klacht afgedaan door de plaatsvervangend voorzitter van het college.

  • 3 Diegene op wie de klacht betrekking heeft, krijgt na de klachtafdoening een afschrift van de afdoeningsbrief op de klacht.

Artikel 7. Klachtregistratie en publicatie

[Regeling vervallen per 13-06-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-04-2013]

Het college draagt zorg voor de registratie van de klachten. Het aantal geregistreerde klachten wordt gepubliceerd in het jaarverslag van het college van de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit.

Artikel 8. Bekendmaking

[Regeling vervallen per 13-06-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-04-2013]

Deze regeling zal met toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.

Artikel 9. Inwerkingtreding

[Regeling vervallen per 13-06-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-04-2013]

Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na dagtekening van de Staatscourant waarin de regeling wordt geplaatst.

Artikel 10. Citeertitel

[Regeling vervallen per 13-06-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-04-2013]

Deze regeling wordt aangehaald als Klachtregeling OPTA

Artikel 11. Intrekking

[Regeling vervallen per 13-06-2013 met terugwerkende kracht tot en met 01-04-2013]

De Klachtregeling OPTA 2001, Staatscourant 15 oktober 2001, nr. 199/pag. 15, wordt ingetrokken

Aldus besloten te ’s-Gravenhage op

, 26 januari 2006.

Het college van de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit,

C.A. Fonteijn,

voorzitter.