De volgende (bemiddelings-)werkzaamheden vinden naar mijn oordeel primair plaats ten
behoeve van de werkgever (of een uitvoerende instelling) zonder dat dit leidt tot
een te belasten voordeel bij de werknemer:
-
1. adviseren bij het opstellen van een kinderopvangregeling;
-
2. adviseren en informeren over marktontwikkelingen en kinderopvang(regelingen);
-
3. toetsen van de inschrijving van de ouder aan de door de werkgever gestelde voorwaarden;
-
4. opstellen en uitvoeren van een protocol voor extra controle op rechtmatig gebruik
van de regeling door de ouder, zoals faxcontrole of controle per e-mail;
-
5. jaarlijks controleren van het dienstverband van de ouder;
-
6. uitkeren van de financiële bijdrage van de werkgever aan de ouder;
-
7. toetsen van de financiële bijdrage van de werkgever aan het maximumuurtarief;
-
8. verzorgen van de betaling van de factuur van de opvanginstelling met doorberekening
aan de ouder, eventueel onder verrekening van de bijdrage van de werkgever;
-
9. bewaken dat er geen loon in natura wordt verstrekt;
-
10. bewaken dat de vergoedingen betrekking hebben op geregistreerde kinderopvang;
-
11. verrichten van contractbeheer geheel of gedeeltelijk ten behoeve van de werkgever;
-
12. realiseren van kostendelingen met de werkgever van de partner;
-
13. verstrekken van rapportages en managementinformatie;
-
14. beheren van budgetten geheel of gedeeltelijk ten behoeve van de werkgever;
-
15. beheren van de financiële wachtlijst bij onvoldoende budget;
-
16. opstellen van de jaarlijkse eindafrekening voor de werkgever;
-
17. geven van voorlichting over de kinderopvangregeling van de werkgever;
-
18. verstrekken van een kostenindicatie aan de werkgever bij aanvang van de opvang over
de opvangkosten en de bijdrage van de werkgever;
-
19. verwerken van mutaties in de omvang en de kosten van de opvang;
-
20. registreren van het aantal uren opvang en kosten van de opvang;
-
21. omrekenen van de opvangkosten naar een gemiddeld uurtarief en dit afzetten tegen het
maximum uurtarief van de werkgever;
-
22. vaststellen van de basisbijdrage van de werkgever aan de ouder;
-
23. vaststellen van de vrije vergoeding van de werkgever aan de ouder;
-
24. uitkeren van de financiële bijdrage van de werkgever aan de ouder;
-
25. benaderen van de werkgever van de partner;
-
26. incasseren van de bijdrage van de werkgever van de partner;
-
27. jaarlijks achteraf controleren op basis van de cumulatieve opvangfactuur (kosten,
aantal uur) van de opvanginstelling en dit afzetten tegen de verstrekte bijdrage van
de werkgever; eventuele verschillen verrekenen;
-
28. verstrekken van een financieel jaaroverzicht aan de ouder;
-
29. informeren en adviseren van bedrijven over de problematiek inzake loon in natura bij
kinderopvang;
-
30. berekenen van het loon in natura per werknemer in dit verband;
-
31. separaat registreren van de BTW over het loon in natura en het werkgeversdeel;
-
32. per bedrijf aanleveren van de gegevens van de betrokken werknemers;
-
33. afstemmen van bestanden en registraties met werkgevers en correcties van verschillen,
mutaties terugwerkende kracht en in afname van het dienstenpakket;
-
34. verstrekken van maandelijkse overzichten aan de werknemers over de betaalde bijdrage,
de inhouding van loonbelasting en informatieverstrekking en klachtenafhandeling hierover;
-
35. factureren van het ouderdeel aan de ouder bij niet-betaling van bemiddelingskosten
door de werkgever (bijv. ingeval van faillissement) en verstrekken van informatie
hierover aan curator of bewindvoerder.