-
a. de exploitant ervoor zorgt dat de gegevens, bedoeld in hoofdstuk 2 van deel I van
bijlage 14, worden verstrekt aan de organisatie die verantwoordelijk is voor de uitgifte
van luchtvaartpublicaties;
-
b. de plicht tot het verstrekken van gegevens, bedoeld in onderdeel 2.6.2, alleen betrekking
heeft op verhardingen die bestemd zijn voor het gebruik van een luchtvaartuig met
een ledige startmassa van meer dan 6 000 kg;
-
c. de informatie, bedoeld in de onderdelen 2.6.5 en 2.6.6, onder a, eveneens verstrekt
mag worden met gebruikmaking van de codes ‘special-rigid (SR)’ of ‘special flexible
(SF)’;
-
d. onderdeel 2.6.8 van toepassing is op de draagkracht van een onverharde luchthaven
die bestemd is voor het gebruik van een luchtvaartuig met een ledige startmassa van
maximaal 6 000 kg;
-
e. bij de uitvoering van onderdeel 2.12, onder e, tevens vermeld wordt op welk vliegtuigtype
de daar bedoelde informatie betrekking heeft;
-
f. de voorschriften en aanbevelingen in hoofdstuk 4 van deel I van bijlage 14 slechts
van toepassing zijn binnen de grenzen van de luchthaven;
-
g. een seinvierkant als bedoeld in onderdeel 5.1.2 niet verplicht is op luchthavens met
luchtverkeersleiding;
-
h. de eis van breekbaarheid, bedoeld in onderdeel 5.3.1.4, geldt binnen het gehele gebied
waarbinnen verhoogde naderingslichten (elevated approach lights) zijn geplaatst;
-
i. het visuele-naderingshoeksysteem (visual approach slope indicator system), bedoeld
in onderdeel 5.3.5, moet behoren tot het type PAPI;
-
j. in afwijking van onderdeel 5.4.2.8 bij de aansluiting van een baan of rijbaan op een
startbaan, zijnde een niet-instrumentbaan of niet-precisielandingsbaan, volstaan kan
worden met een baanaanduidingsbord aan de linkerkant van de baanwachtpositiemarkering;
-
k. het locatiebord, bedoeld in onderdeel 5.4.3.26, is voorzien van een gele rand;
-
l. onderdeel 9.2.21 niet van toepassing is op luchthavens die volgens tabel 9-1 zijn
ingedeeld in de categorieën 1, 2 of 3;
-
m. op een luchthaven die is ingericht voor het tijdstip van inwerkingtreding van de onderhavige
regeling binnen 4 minuten de volledige hoeveelheid blusmiddel, bedoeld in de kolommen
3 of 5 van tabel 9-2, kan zijn opgebracht;
-
n. onderdeel 9.2.24 alleen van toepassing is op verharde banen die zijn aangelegd na
het tijdstip van inwerkingtreding van de onderhavige regeling;
-
o. op banen als bedoeld in onderdeel n van artikel 11 van de onderhavige regeling binnen
3 minuten de volledige hoeveelheid blusmiddel, bedoeld in de kolommen 3 of 5 van tabel
9-2, kan zijn opgebracht;
-
p. onder voldoende getraind personeel, bedoeld in onderdeel 9.2.40, minimaal de in de
onderstaande tabel opgenomen aantallen personeel wordt verstaan, met dien verstande
dat voor de luchthavencategorieën 8, 9 en 10 een lagere personele bezetting is toegestaan,
indien het vliegtuig dat maatgevend is voor de luchthavencategorie niet wordt gebruikt
voor het vervoer van personen, waarbij ten minste wordt voldaan aan de aantallen personeel
behorende bij luchthavencategorie 7:
Luchthaven categorie
|
Airport Fire Officer
|
On Scene Commander
|
Bevelvoerder
|
Manschap
|
Certificaathouders
|
Totaal
|
1
|
|
|
|
|
2
|
2
|
2
|
|
|
|
|
2
|
2
|
3 zonder luchtverkeersleiding
|
|
|
|
|
3
|
3
|
3 met luchtverkeersleiding
|
|
|
1
|
2
|
|
3
|
4
|
|
|
1
|
3
|
|
4
|
5
|
|
|
1
|
3
|
|
4
|
6
|
|
1
|
1
|
5
|
|
7
|
7
|
|
1
|
1
|
5
|
|
7
|
8 en 9 met 1 uitrukpost
|
|
1
|
1
|
9
|
|
11
|
8, 9 en 10 met meer uitrukposten
|
1
|
|
1
|
9
|
|
11
|
-
q. onder het minimumfrictieniveau, bedoeld in onderdeel 10.2.4, en het onderhoudsniveau,
bedoeld in onderdeel 10.2.5, worden verstaan de waarden zoals opgenomen in de kolommen
6 en 7 van tabel A-I van bijlage A;
-
r. onder ‘the appropriate authority’, bedoeld in deel I van bijlage 14 van het verdrag,
wordt verstaan: