Klachtenformulier Wsnp
Gegevens klager:
Naam:
Adres:
Geboortedatum:
Mailadres:
Telefoonnummer:
Gegevens beklaagde (de bewindvoerder Wsnp):
Naam beklaagde:
Organisatie waar de beklaagde werkzaam is:
Adres:
Datum klacht: .....
Ingediend per: brief / fax / tel / e-mail / persoonlijk / anders: ...
Datum van de gedraging waarop de klacht betrekking heeft ..-..-....
Omschrijving klacht:
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
-
1) De klacht dient gebaseerd te zijn op de bepalingen in de Gedragscode voor Wsnp-bewindvoerders.
Is dat niet het geval dan zal de klacht niet door de raad behandeld kunnen worden.
U vindt de tekst van de gedragscode op de website van bureau Wsnp, www.wsnp.rvr.org
-
2) Heeft u de klachtenprocedure van de organisatie waar de beklaagde werkzaam is eerst
doorlopen? Gelieve daarvan de bewijsstukken mee te sturen met dit formulier.
Heeft u deze procedure niet doorlopen dan zal uw klacht niet in behandeling worden
genomen!
-
3) Heeft de klacht betrekking op de inhoud van de werkzaamheden van de beklaagde? In
dat geval wordt de klacht niet in behandeling genomen, u dient de klacht dan in te
dienen bij de rechter-commissaris op grond van artikel 317 Fw.
-
4) Heeft de klacht betrekking op een gedraging van de beklaagde die meer dan een jaar
geleden bij u bekend is geworden? In principe wordt de klacht dan niet in behandeling
genomen, tenzij er sprake is van een uitzonderlijke situatie.
U kunt dit formulier met bijlagen sturen naar:
Raad voor Rechtsbijstand
Bureau Wsnp, afdeling klachten
Postbus 2349
5202 CH ’s-Hertogenbosch
Tel. 088-7871910
Fax 088-7871749
Mail: info@bureauwsnp.nl
Na het indienen van een klacht wordt deze zo spoedig mogelijk in behandeling genomen
door de secretaris van de klachtenadviescommissie. Als u een voorkeur heeft hoe er
contact met u opgenomen wordt kunt u dat hieronder vermelden. bv schriftelijk, telefonisch
of per e-mail.
Wanneer de klacht niet volledig is krijgt u een hersteltermijn van ten hoogste vier
weken geboden.