DBC 6.1.1
|
De luchtvaartmaatschappij die een vlucht uitvoert, heeft aan een passagier, wiens
vlucht met ten minste vijf uur is vertraagd, niet de keuzemogelijkheid van artikel
8, eerste lid, onder a, van de Verordening geboden.
|
6, lid 1, jo. 8, lid 1, onder a
|
DBC 6.1.2
|
De luchtvaartmaatschappij die een vlucht uitvoert, heeft aan een passagier, wiens
vlucht met ten minste vijf uur is vertraagd en die gekozen heeft voor volledige terugbetaling
van het ticket, niet binnen zeven dagen de prijs, waarvoor het ticket was gekocht,
terugbetaald.
|
6, lid 1, jo. 8, lid 1
|
DBC 6.1.3
|
De luchtvaartmaatschappij die een vlucht uitvoert en redelijkerwijs kon verwachten
dat een vlucht van 1.500 km of minder een vertraging van twee uur of meer tot na de
geplande vertrektijd zou oplopen, heeft verzuimd om de passagiers binnen twee uur
gratis maaltijden en verfrissingen aan te bieden.
|
6, lid 1, onder a jo. 9, lid 1, onder a
|
DBC 6.1.4
|
De luchtvaartmaatschappij die een vlucht uitvoert en redelijkerwijs kon verwachten
dat de vertrektijd van een vlucht van 1.500 km of minder ten vroegste daags na de
geplande vertrektijd zou zijn, heeft verzuimd om de passagiers binnen twee uur gratis
hotelaccommodatie en gratis vervoer tussen de luchthaven en de plaats van de hotelaccommodatie
aan te bieden.
|
6, lid 1, onder a jo. 9, lid 1, onder b en c
|
DBC 6.1.5
|
De luchtvaartmaatschappij die een vlucht uitvoert en redelijkerwijs kon verwachten
dat een intracommunautaire vlucht van meer dan 1.500 km of een andere vlucht tussen
1.500 en 3.500 km een vertraging van drie uur of meer tot na de geplande vertrektijd
zou oplopen, heeft verzuimd om de passagiers binnen drie uur gratis maaltijden en
verfrissingen aan te bieden.
|
6, lid 1, onder b jo. 9, lid 1, onder a
|
DBC 6.1.6
|
De luchtvaartmaatschappij die een vlucht uitvoert en redelijkerwijs kon verwachten
dat de vertrektijd van een intracommunautaire vlucht van meer dan 1.500 km of een
andere vlucht tussen 1.500 en 3.500 km ten vroegste daags na de geplande vertrektijd
zou zijn, heeft verzuimd om de passagiers binnen drie uur gratis hotelaccommodatie
en gratis vervoer tussen de luchthaven en de plaats van de hotelaccommodatie aan te
bieden.
|
6, lid 1, onder b jo. 9, lid 1, onder b en c
|
DBC 6.1.7
|
De luchtvaartmaatschappij die een vlucht uitvoert en redelijkerwijs kon verwachten
dat een vlucht van meer dan 3.500 km een vertraging van vier uur of meer tot na de
geplande vertrektijd zou oplopen, heeft verzuimd om de passagiers binnen vier uur
gratis maaltijden en verfrissingen aan te bieden.
|
6, lid 1, onder c jo. 9, lid 1, onder a
|
DBC 6.1.8
|
De luchtvaartmaatschappij die een vlucht uitvoert en redelijkerwijs kon verwachten
dat de vertrektijd van een vlucht van meer dan 3.500 km ten vroegste daags na de geplande
vertrektijd zou zijn, heeft verzuimd om de passagiers binnen vier uur gratis hotelaccommodatie
en gratis vervoer tussen de luchthaven en de plaats van de hotelaccommodatie aan te
bieden.
|
6, lid 1, onder c jo. 9, lid 1, onder b en c
|
DBC 6.1.9
|
De luchtvaartmaatschappij die een vlucht uitvoert heeft passagiers, die recht hebben
op gratis verzorging, niet in de gelegenheid gesteld om twee gratis telefoongesprekken
te voeren of telex- of fax- of e-mailberichten te verzenden.
|
6, lid 1 jo. 9, lid 2
|